Simpele vocal pitchcorrector

Maks

Gromit the Evil Operator
Hoi
Werk momenteel aan enkele tracks met een zangeres met een hele leuk stem, maar door gebrek aan oefening heeft/had ze ze op sommige kleine stukjes niet helemaal meer onder controle. Een perfect werkje voor autotune dus, echter vroeg ik me af of er geen goed goedkoop alternatief bestaat (eventueel zelfs freeware? intelmac) daar ik geen zin heb enkele 100den euro's te investeren in iets dat ik amper zal gebruiken.
Iemand tipz?
groetjes

edit: zie net dat melodyne nogal meevalt van prijs. misschien neem ik die gewoon wel

Ik gebruik zelf de melodyne plugin voor de vocal correcties. Vind het helemaal top werken. Vind het makkelijker dan Autotune.

die werkt dan gewoon in realtime in je daw?

Ik zou dan eventueel Uno (goedkoopste) aanschaffen - da's dan in- en exporteren, als ik het goed begrijp...

met de plug-in versie kan je in je daw werken
eerst 'opnemen' dan correctie(s) uitvoeren, dan bouncen

uno is een aparte applicatie (werkt denk ik met rewire eventueel) met dezelfde functionaliteit als de plug-in, dus enkel monofoon

klinkt erg goed, echt een aanrader
(en zeker wat ze in 't verschiet hebben, kijk maar op de hoofdpagina bij het nieuws)

ff de software-noob uithangen: kun je melodyne ook "stand-alone" gebruiken, oftewel als los programmaatje of is 't meer een plugin voor een ander audio/opname/sequencer-programma?

sorry hoor, ben ECHT een software-noob / hardware-user

Als je een PC had kon je deze gebruiken :)

http://www.gvst.co.uk/gsnap.htm

Melodyne zou natuurlijker kunnen klinken - en wat je zegt van "daarna toch niet meer gebruiken", nu dat dat geintje er in komt van audio opsplitsen in akkoorden zou het toch wel nog eens interessant kunnen worden :)

check effe de website misschien?
er zijn verschillende versies, en die zijn allemaal stand-alone, behalve de plug-in

Jihoe en dank :engel:

met de plug-in versie kan je in je daw werken
eerst 'opnemen' dan correctie(s) uitvoeren, dan bouncen

je moet dus bij plugin wel nog alles inladen ('opnemen'), maar die loopt dat synchroon mee met de rest van je sequencer-tracks zodat je on the fly correcties kan uitvoeren, correct?

Back