We gaan op vakantie en nemen mee?

We gaan helemaal niet op vakantie!!!!

Het vakantiegeld pomp ik in de studio, de volle mep:D
.
Dus, het geld van je vriendin stop je ook in de studio? :dubbel:

Laatst gewijzigd:
Wat denken jullie?
'k Denk dat het gejat wordt: Zuid-Afrika is niet zo heel veilig (afhankelijk van het gebied) en zo te horen loop je dan rond met een aantal tassen, dus ben je een makkelijk doelwit. Ik zou het bij die MacBook, de on-board geluidskaart, simpele oordoppen en evt. een klein MIDI-controllertje houden. Die DX200 heeft vast wel een softsynth tegenhanger. Alternatief is om de DX200 te gebruiken als MIDI-controller ;)

'k Denk dat het gejat wordt: Zuid-Afrika is niet zo heel veilig (afhankelijk van het gebied) en zo te horen loop je dan rond met een aantal tassen, dus ben je een makkelijk doelwit. Ik zou het bij die MacBook, de on-board geluidskaart, simpele oordoppen en evt. een klein MIDI-controllertje houden. Die DX200 heeft vast wel een softsynth tegenhanger. Alternatief is om de DX200 te gebruiken als MIDI-controller ;)

Tja, ik heb daar een kamer/appartement waar het in principe blijft staan, ga er verder niet mee rondsjouwen. Het is vooraf natuurlijk moeilijk om in te schatten hoe crimineel de buurt is waarin ik terecht kom, ben er zelf ook nog nooit geweest.

En software matig kan ik ook idd FM8 gebruiken ipv de DX200, maar het is toch niet hetzelfde he... Ben helemaal verliefd op de DX200 en die bak een half jaar hier in Nederland onder m'n bed in een flightcase te laten verstoffen kan ik eigenlijk niet over mijn hart krijgen. Veel tijd om echt muziek te maken zal ik daar niet hebben, maar al is het maar om er af en toe even mee te kunnen spelen tijdens een vrije avond... Typisch een geval van ''The things you own, end up owning you'' :P

Ik bedenk me nu net dat ik een tante heb die in kaapstad woont, ook verstandig om haar eens te vragen hoe (on)verstandig het is. Lastig, lastig :P

Om het wat makkelijker te maken misschien..

Bedenk niet alleen dat je je apparatuur kwijt kan raken bij een eventuele actie, bedenk ook wat jou kan overkomen als jij op het verkeerde moment op de goede plek bent, daar zou ik me eerder zorgen overmaken..

Niet om je bang te maken, maar je moet de kat ook niet op het spek binden natuurlijk, dus niet al te opzichtig rondlopen met je spulletjes of verhaaltjes gaan rondstrooien met wat jij hebt staan.

Om het wat makkelijker te maken misschien..

Bedenk niet alleen dat je je apparatuur kwijt kan raken bij een eventuele actie, bedenk ook wat jou kan overkomen als jij op het verkeerde moment op de goede plek bent, daar zou ik me eerder zorgen overmaken..

Wat bedoel je precies met 'een actie'? Van de douane ofzo? Zijn hier geen regelingen voor te treffen als je het vooraf aangeeft? (heb hier geen ervaring mee)
En op het verkeerde moment op de goede plek?? Que?

Niet om je bang te maken, maar je moet de kat ook niet op het spek binden natuurlijk, dus niet al te opzichtig rondlopen met je spulletjes of verhaaltjes gaan rondstrooien met wat jij hebt staan.
Dat lijkt me vanzelfsprekend... het is puur en alleen voor mezelf.

Wat bedoel je precies met 'een actie'? Van de douane ofzo? Zijn hier geen regelingen voor te treffen als je het vooraf aangeeft? (heb hier geen ervaring mee)
En op het verkeerde moment op de goede plek?? Que?
.
een actie waarbij jij je spullen kwijtraakt, bijv. Diefstal of beroving als jij op het verkeerde moment thuis blijkt te zijn.
Dat lijkt me vanzelfsprekend... het is puur en alleen voor mezelf.
.
Tuurlijk, maar reken maar dat het opvalt dat jij iets bij je hebt, d'r hoeft maar een klein vermoeden te ontstaan dat wat dat is waardevol kan zijn en je loopt een verhoogd risico. Ik zeg niet dat er wat gebeurd, maar het kan en het hoeft niet alleen je apparatuur te betreffen. Dus als je twijfels hebt is dat misschien ook iets om mee te laten wegen.

Ik ga voor mijn studie vanaf augustus naar het buitenland voor 6 maanden

Neem dan ook een stekkerdoos mee, daarginds knip je de euro-plug eraf en zet een lokale op, is een makkelijker (en goedkopere) oplossing dan tig euro naar ZA stekker-adapters te kopen.

Een kleine bart smit keyboard en een telefoon met memo-rec :)
Memo-rec gebruik ik tevens ook voor idee die ik uit-neurie

Ik zit deze zomer zo'n drie weken in Monaco en het zuiden van Frankrijk en ik kan nu al zeggen dat zeker de Yamaha CG101A mee gaat. Wat is er nu immers mooier dan op het strand te zitten met je akoestische gitaar en terwijl de zon achter de zee verdwijnt net een prachtig stukje muziek uit je klankkast te toveren... Ach jongens, het leven kan zo mooi zijn.... Achteraf gaat de gitaar natuurlijk even weg om plaats te maken voor wat vrouwelijk schoon en de nodige drank, maar vergeet even dat ik dit eraan toegevoegd heb :engel:

Verder laat ik gewoon alles lekker thuis behalve de Macbook en Windows laptop, maar die gaat eigenlijk gewoon altijd mee. Ik heb er alweer zin in zeg :mexico: :walker:

Niets. Maar de verleiding is groot om in mijn nieuwe vakantiehuis ook een studio te bouwen. In ieder geval komt er een drumstel en een akoestische gitaar.

Attachments

• Huis Thailand mrt.2oo8 11.jpg
    Huis Thailand mrt.2oo8 11.jpg
    172,5 KB · Bekeken: 99
Een micro korg en een laptop met flstudio
als ik dan weer thuis ben werk ik mijn nummers verder uit
Voor de rest een leuke zonnebrill en een camera:mexico:

Minidiscrecorder
Yamaha SU 10
Powerbook G4
Mbox
Shure SM58
TR 606
ELecrtribe(s) ER1 ES1

Ik heb al vaak alles meegenomen (nou ja alles)
veel.
Dus dan is het eigenlijk geen vakantie meer maar werkvakantie ;-)

Als ik echt lang en ver weg ga dan is zo'n SU 10 en een Minidiscrecorder met een micro genoeg.
:kimono:

Ik neem alle gear mee dit jaar.

Mijn vriendin is stapelgek op autorijden, ik helemaal niet. Ik ben nu m'n meest recente aankoop (zie onder) akoestisch aan het tunen en daarna komt het volstampen. Geen idee waar we naartoe gaan rijden, ik zal er ook weinig van merken als ik in m'n Kip zit. Op de vier buitenwanden komen Zoom H4 recorders voor de omgevingsgeluiden die ik dan binnen live in de mix zet. De weinige uren dat we slapen doen we dat boven in dat opgehoogde stukje tent. Ik ga eerst drie covers opnemen, dat heb ik nog nooit gedaan: 'Ik ben een asfaltrocker', 'Autobahn' en 'Kom van dat dak af.'

Attachments

• Kip.jpg
    Kip.jpg
    19,2 KB · Bekeken: 106
Fender Rhodes, Stage piano, klein mengpaneel en wat efx. :)

Maar dat krijg je dan ook als je mee doet aan een muzikaal (vakantie)project...

Back