Opname originele keyboard/synth geluiden op sequencer

Inti_Loops

Ingeburgerd
Hello!

Ik ben heel nieuw in de opnamewereld via sequencing. Ben nog bezig met het verkennen en ik hoop dat ik op jullie hulp kan rekenen voor mijn eerste stappen te zetten :-D

Ik heb reeds ontdekt hoe ik met mijn keyboard en synth (beide met midi-aansluitingen) de VSTi kan besturen die geprogameerd zijn op mijn sequencer. Nu is het echter wel zo dat mijn instrumenten zelf over vette sounds beschikken (vooral de synth!). Ik vroeg mij of het mogelijk is om die rechtstreeks op te nemen op de sequencer via midi of line in? Of ben ik verplicht dit via micro audio op te nemen (met risico van storende achtergrondgeluiden... ik heb nog geen professionele studio :-) ). De synth kan ik zelf aan PC koppelen via plug-and-play usb.

I'd be pleased if someone could help me out! :halleluja

Je moet daarvoor de audio uitgang(en) van je keyboard en/of synth aansluiten op de audio ingang van je geluidskaart. (line in) Niet met een Microfoon! Dus (als je er nog geen hebt) koop een mooie geluidskaart, of gebruik de standaard onboard geluidskaart van je PC (de kwaliteit daarvan is vaak minder dan die van een aparte geluidskaart, én de kans op vertraging is groter)

Je hoeft geen professionele studio te hebben om het geluid van je synth op te kunnen nemen, hoor!!

p.s. er staat heel veel info over dit onderwerp op dit forum.

De synth kan ik zelf aan PC koppelen via plug-and-play usb.

Ik weet niet welk merk/type het is, maar het kan dus ook zijn dat de audio via USB naar de PC kan worden verstuurd. Als je wat meer info over je synth en sequencer geeft krijg je waarschijnlijk wat minder algemeen advies.

Ik weet niet welk merk/type het is, maar het kan dus ook zijn dat de audio via USB naar de PC kan worden verstuurd. Als je wat meer info over je synth en sequencer geeft krijg je waarschijnlijk wat minder algemeen advies.

Ja, natuurlijk :-)