The Next Big Thing

The Next Big Thing

• Lounge / Ambient

Stemmen: 7 8,5%
  • IDM

Stemmen: 9 11,0%
  • Drum 'n' Bass

Stemmen: 7 8,5%
  • Pop / Electronica Fusion

Stemmen: 22 26,8%
  • Anders, namelijk ...

Stemmen: 37 45,1%

• Totaal aantal stemmers
    82
ik vermoed dat de stijlen van de kotsmuziek die nu in de top 40 staat voorlopig nog wel even aanblijven

Voor het grote publiek (dat nu naar acts als Lasgo en Milk Inc etc luistert) gaat Italo achtige synth pop het helemaal worden denk ik.

Voor het meer underground publiek en de party bezoekers zou ik het niet weten.

Trance loopt nog wel even door volgens mij, Techno leent zich niet zo voor de commercie, en clubhitjes zullen het altijd wel goed blijven doen.

Origineel geplaatst door olafmol
nieuwe Justin Timberlake

ah, goed om te zien dat ik niet de enige ben die af en toe voor oude boyband-artiesten gaat. ik heb tot nu toe alleen die single gehoord maar vinnum erg goed. het lijkt wel alsof er uit elke boyband 1 goeie artiest voortkomt (tenminste, van take that vinnik dat robbie williams iig)

Origineel geplaatst door Stefan
ah, goed om te zien dat ik niet de enige ben die af en toe voor oude boyband-artiesten gaat. ik heb tot nu toe alleen die single gehoord maar vinnum erg goed. het lijkt wel alsof er uit elke boyband 1 goeie artiest voortkomt (tenminste, van take that vinnik dat robbie williams iig)

ROBBIE WILLIAMS>>>>>>>>>>mag ik effe kotsen....die gast zit er vaak naast (qua stem althans !!!)
Arrogant mannetje

Origineel geplaatst door C-Code
ROBBIE WILLIAMS>>>>>>>>>>mag ik effe kotsen....die gast zit er vaak naast (qua stem althans !!!)
Arrogant mannetje

geen idee, enige live opnamen die ik van hem gehoord heb was toen ie die oude swing nummers deed (sinatra, sammy davis enzo), en dat klonk goed.

Het zal wel iets commercieels zijn, maar dat is gewoon marktwerking.

Waar het van afgeleid is, is vaak van een populaire vrij harde underground stroming
Bijv. Hardrock --> rockmuziek en daarna gabber --> house

Volgens mij komt er voorlopig niet echt zo'n verrandering in, maar je ziet wel de opkomst van hardhouse gecombineerd met trance.

gadverdamme, 8o) Ro**ie Wi**iams 8o) :doei: :doei: :doei:

Muziek is een complexe golfbeweging, altijd al zo geweest. Holbewoners bliezen op beentjes, enz. Reken maar uit wat de amplitude van de vorige piek was, en je hebt de basis voor de volgende hype. Er verandert niets.
Het valt me op dat er in de pop al honderd jaar weinig verandert: als je dat vergelijkt met de hedendaagse componisten, en die van de vorige eeuw, men loopt in de 'pop' 'dance' nog in de prehistorie [zo is het gewoon.]

Trouwens, ik geloof niet dat het nog lang gaat duren, die commerciele eenheidsworst: op een gegeven moment krijg je er gewoon genoeg van, net zoals elke dag aardappels met jus..:D

Ik zie wel toekomst in de IDM. Een lekkere frisse aanpak van aloude methoden.

toevoeging: nieuwe ontwikkelingen in de wereld zijn niet te voorspellen, denk maar aan mobiele telefoons e.d.. Maar het is helaas wel zo dat zowel de 'ernstige' als de 'lichte' muziek wereld op een nieuwe stijl zit te wachten. Iets nieuws dat een ontwikkeling is op het voorgaande

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door BananaWorld
Het zal wel iets commercieels zijn, maar dat is gewoon marktwerking.

Joooh! Als er maar GEEN clip bij zit van een wijffie met lekkere tieten en een strakke kont want dan vergeten "we" te luisteren. Hoeveel troep wordt er gemaakt, alleen gebaseerd op het fillempie/dansje. Bah. "Vroeger" was de live muziek en radio bepalend en toen bleef vanzelf muziek over die beluisterd werd. Nu ben ik steeds bang dat steengoeie spullen er niet komen omdat de producer/performer pukkels heeft, een dikke pens bezit en scheel is.

Ik ben trouwens niet scheel.

Zei iemand daar Georgina Verbaan?

Ze zegt zelf dat ze niet kan zingen, dat ze een domme doos is en dat ze eigenlijk niks kan.

Jaja, zelfkennis is een mooi ding?

Wel dat ze met d'r koppie op 'de bladen' komt. Nou ja beetje retouchering doet wonderen toch?

En dan ook nog van die b(e/in)laden discussies ook nog.

Maar nee, de muziek van vandaag is een en al kommer en kwel.

Vroeger, vroeger was het veel beter. Toen moest je nog wat kunnen om muziek te maken.

Tegenwoordig kan iedere idioot die een muis kan vasthouden wel iets maken en het verkoopt wel.

Zo goed? ;)

Origineel geplaatst door fuse
Zei iemand daar Georgina Verbaan?

Tegenwoordig kan iedere idioot die een muis kan vasthouden wel iets maken en het verkoopt wel.

Zo goed? ;)

errrrm.. bedoelde je daarmee een dode, of levende muis mee? [einde off topic]:duivels:

[wat nou offtopic]

Huh? Nou, mij muis is springlevend hoor. En hoe! :D
(ok, nu moet ik stoppen)

[/wat nou offtopic]

Origineel geplaatst door 6 trak
ik denk dat de 303 en 909 zeer zeker zullen verdwijnen en een genre ala Slipperbeat de overhand zal krijgen 8o)

zouden we dan eindelijk weer eens wat 'populaire' artiesten krijgen die niet alleen maar 808/909/303 muziek maken en die creatief omgaan met hun apparatuur? :D

Slipperbeat ken ik nie. wa's da?

Acid komt terug in 2003... !
En dan bedoel ik die goeie ouwe Chicago Acid en niet die zielloze beuk acid.

Beuken is nl. al jaren uit de mode maar dat beseffen een hoop mensen niet :bekdicht:

R.

wat voorheen in deze discussie ook al is gezegd: tegenwoordig halen veel van die "paar jongens + meid" groepen de top (zoals idd Milk Inc., Lasgo, etc.) waar ik me groen en geel aan kan ergeren.... idd :kont: + dikke tieten en een leuk koppie, bewegen maar en hoppakeej... een nummer 1 hit binnen.
Ik denk dat dat soort groepjes het, vanwege de hele publiciteit eromheen, nog wel een poosje zullen uithouden (lees: verschillende groepjes die zo een tophit halen en daarna nooit meer iets van horen).
Wat de volgende hype zal worden...geen idee... trance zal het nog wel een poosje uithouden samen met de hardhouse.

kan iemand mij uitleggen wat "progressief" in muziektermen betekent?
ik vind dat zo'n maffe term, alsof andere stromingen niet progressief zouden zijn.
maargoed... wie verheldert mij

the next big thing is dat we steeds extremere dingen gaan maken/sletterigere zangeresjes en pimperige schreeuwers in de top40's zodat de platenbobos geld blijven verdienen net zo lang totdat iedereen er zo kotsende ziek van word dat er opeens iets heel mooi tevoorschijn komt
welcome back to the 80's!!

Back