Behringer Rev2496 ruis

Ramoonus

Hallo allemaal
Ik heb ruis op mijn behringer rev2496 output

in/output boosts staan op 0dB
mengtafel in/output boost tevens op 0dB

Na enkele minuten komt er een ruis van zo`n -40 dBFS
ook terwijl alle outputs en sends gemute zijn of uit staan
heb alle kabels al eens vervangen door nieuwe

weet iemand een oplossing?
;{

(en kom nou niet aan met het is behringer oid)

Heb je al eens een Factory-Reset uitgeprobeerd?

Press & hold "Store" key during power on. Confirm by Pressing "OK"
done
(draai trouwens v1.1 firmware)

Is het geen Behringer dan? :)

Maar ehm, was die ruis er altijd al? of is de V-verb nieuw?
ruis was er altijd al

ruis is alleen op het analoge circuit
digitale circuit (SPDIF) is ruisloos .. in iedergeval onder het meetniveau)

Is die ruis weg als je hem uitzet en weer aan en komt die na 5 min weer terug? Lijkt dan op een feedback opbouw of zoiets. Niet toevallig een externe bron(nen) die wat (miniem) signaal uitstuurt naar de V-verb? En wat gebeurt er als je de inputs loskoppelt?

Is die ruis weg als je hem uitzet en weer aan en komt die na 5 min weer terug? Lijkt dan op een feedback opbouw of zoiets. Niet toevallig een externe bron(nen) die wat (miniem) signaal uitstuurt naar de V-verb? En wat gebeurt er als je de inputs loskoppelt?
terugsturen naar zelfde send staat uit

de ruis is er ook als alleen de rev2496 en de mengtafel aan staan

terugsturen naar zelfde send staat uit

de ruis is er ook als alleen de rev2496 en de mengtafel aan staan

?? Nog een keer, wat gebeurt er als je de inputs van de V-verb loshaalt? Dit om er zeker van te zijn dat er beslist geen signaal naar de V-verb gaat. Hiermee kun je bepalen of het probleem ligt bij de V-verb of ergerns anders.

?? Nog een keer, wat gebeurt er als je de inputs van de V-verb loshaalt? Dit om er zeker van te zijn dat er beslist geen signaal naar de V-verb gaat. Hiermee kun je bepalen of het probleem ligt bij de V-verb of ergerns anders.

heb net een kwartiertje getest
sinds de reset is de ruis weg... maar voor hoe lang
(zit nu op koptelefoon :( )

dat is het helaas niet

ruis treedt alleen analoog op en niet digitaal :erm:

Dat was mij ook niet ontgaan ... 'k had dat reeds gelezen in je eerdere post.
Maar gezien deze Reverb-unit een digitale is, zal er met het analoge signaal iets digitaal gebeuren ... vandaar mijn gok :erm:

Dat was mij ook niet ontgaan ... 'k had dat reeds gelezen in je eerdere post.
Maar gezien deze Reverb-unit een digitale is, zal er met het analoge signaal iets digitaal gebeuren ... vandaar mijn gok :erm:

yep zover was ik ook al :)

gevonden

gevonden

ik heb het probleem gevonden
het zit `m in de outputs van de rev2496
als ik een beetje druk op de stekker word de ruis veel erger of minder

op de XLR aansluiting is deze ruis al veel minder

tja, sorry dat ik het zeg maar..... het blijft idd behringer *D

Die REV2496 is anders een prima product. Behringer maakt een hoop zooi inderdaad, daar heb ik ook al e.e.a. van versleten, maar daar valt deze unit zeker niet onder. Zullen ze wel ergens goed gejat hebben ;) Maar goed. Uit mijn setup gaat hij zeker nooit weg. En iedereen die er een tegen komt voor weinig zou ik zeggen koop hem gelijk.

Ik wil ook niet zeggen dat de 2496 een slecht product, maar voor dat geld is de kans natuurlijk aanwezig dat je sneller een storing krijgt dan met een "duurder" apparaat / merk.

Ik heb zelf ook een hoop behringer spullen (gehad) en ook daar heb ik wel eens problemen mee gehad. De ventilator van mijn DDX3216 begon te rammelen (bekend probleem bij die mixer). Heb voor 5 euro een andere fan gekocht bij de PC boer...Opgelost!

Ik hoop dat je nu kunt werken met de 2496 (via XLR dus). Veel plezier ermee!

Ik wil ook niet zeggen dat de 2496 een slecht product, maar voor dat geld is de kans natuurlijk aanwezig dat je sneller een storing krijgt dan met een "duurder" apparaat / merk.

OK :D

Maar goed mijn oude baas heeft me ooit een wijze les meegegeven.

Er zijn 3 dingen zeker in het leven:

1) Je gaat dood
2) Je moet belasting betalen
3) En ALLES gaat ooit stuk

Ook dure spullen dus. En die ervaring heb ik helaas ook al gehad ;)

Back