High pass filter.

Nyquist

Lurker
Hey!

Ik ben op zoek naar iemand die voor mij een High pass filter bakje in mekaar kan knutselen.

Vereisten:
Stereo Inputs (jack)
Stereo Outputs (jack)
Werkt op stroom/met adapter
De filter slope moet -36 db zijn
1 draaiknopje met neutraal stand uiterst links dry -> wet met de klok mee.

hoeft niets anders op te zitten.
highpassfiltertk9.png

Ik zou graag weten hoe klein je het kan maken en voor welke prijs.
Pm me op de forum hier of e-mail ^_^

Ik denk dat dit voor een DJ is, en dat er alleen de lage tonen worden gefilterd.
Als dit juist is zal een cutoff van 100Hz-200Hz voldoende zijn.

Wat misschien nog leuker is, is om er toch een variabele cutoff op te zetten (zoals J.Baars voorstelde). De cutoff gaat dan van helemaal open tot helemaal dicht, en heb je meer mogelijkheden.

Over te term sweep weet ik niet veel maar het is eigenlijk een super filter zonder resonance die ik zoek, en van dry naar wet zou ie alle bass moeten filteren en alleen de hoge freq's overlaten.

Voorbeeldje gedaan met roland SP-808 en een oud trackje van me:
00:00:00 -> 00:00:12 = Wet naar Dry
00:00:22 -> 00:00:24 = Korte draai naar wet en terug naar dry.
00:00:45 -> 00:00:47 = Dry naar wet in de helft dan langzaam naar dry tot 00:00:59

Als er meer info nodig is dan zal ik eens checke welke shematic deze roland filter heeft.

Attachments

• HighPassFilter.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 76
Het klinkt als een highpass filter sweep met een beetje resonantie erin (vanwege het fluitachtige als er gesweept word).
Moet voor een ervaren doehetzelver niet moeilijk zijn om te maken. Ik heb nog teveel projecten liggen, dus je moet iemand anders vinden.

De steilheid van het filter is imo niet zo belangrijk.

Wat mij nog leuker lijkt is een statevariable filter (12dB) met lowpass en highpass input. Dan kan je, behalve filtersweeps uit je geluidsfragment, het hoog van de ene plaat mixen met het laag van de andere en dan sweepen met het filter.

Het klinkt als een highpass filter sweep met een beetje resonantie erin (vanwege het fluitachtige als er gesweept word).
Moet voor een ervaren doehetzelver niet moeilijk zijn om te maken. Ik heb nog teveel projecten liggen, dus je moet iemand anders vinden.

De steilheid van het filter is imo niet zo belangrijk.

Wat mij nog leuker lijkt is een statevariable filter (12dB) met lowpass en highpass input. Dan kan je, behalve filtersweeps uit je geluidsfragment, het hoog van de ene plaat mixen met het laag van de andere en dan sweepen met het filter.

Bedankt voor het bekijken van dit,
Ik ben niet echt op de hoogte van de technische kant van deze dingen, jouw info helpt me wel een beetje. Dus zou er resonantie in moeten zitten m.a.w. 2 knopjes :P

Hey stevaux,
Ja, had ik al bekeken lijkt me een tof bakje maar ik zoek het nog meer minimalistis.

[Edit]: Ps: het is niet voor dj'ing het is voor mijn eindsigniaal door te laten lopen van een live set-up om er nog meer improvisatie factor aan te geven.

coool.

maar ook dan is het lekker, eerst alle bas eruit, dan het hoog eruit, bas langzaam een beetje terug, en dan BANG alles vol gas : )

Back