Mpc2000 beats (beginner)

JustinG

Nieuwkomer
Hallo,
ik ben vanplan om een Mpc 2000 te kopen, alleen
de beats die je met de mpc kan maken moetten allemaal op een
floppydisk staan heb ik begrepen, alleen waar kan je die beats
verkrijgen of waar kan je ze downloaden, weet iemand dit?
deze informatie zou ik anders toch echt nodig hebben.

volgens mij moet je eerst een heleboel andere dingen doen voordat je van plan gaat zijn een mpc te kopen

wat vraag je nou precies? :D

wat vraag je nou precies? :D

Nou, ik bedoel dus Er zitten geen drumgeluiden of andere samples in de mpc, en omdat er een diskettestation inzit zal je diskettes moetten gebruiken.waar je die samples/beats hebt op staan, of heb ik dat verkeerd?:confused:

Ik denk dat je beter wat kunt gaan lezen over samplers. Je wilt beats maken maar hebt geen idee hoe het werkt. Korte uitleg:Een mpc heeft audio input waarop je een geluidbron aansluit hiervan haal je samples. Je sluit dus bv. een platenspeler op je mpc aan en sampelt hier wat drums vanaf die je dan in de mpc kan bewerken en er een beat mee kan kan maken. Je zou ook samples van de computer op diskete kunnen zetten (wel het juiste formaat) en dan in je mpc laden.

INderdaad sample je de geluiden op de mpc en die kan je daarna op een floppy OF scsi-zip drive opslaan

Samples

Samples

als je oude platen gebruikt en dus een sample wil opnemen, dat neem je toch met de mpc op? als ik het goed begrijp dan.

als je oude platen gebruikt en dus een sample wil opnemen, dat neem je toch met de mpc op? als ik het goed begrijp dan.

Heb je trouwens een bepaalde Platenspeler nodig voor dit?

Tenslotte zou je nog een (exotische) kaartlezer kunnen inbouwen, dan kan je ook WAVs tussen de MPC en een computer uitwisselen. Is wel prijzige optie...

En voor als je een MPC hebt gekocht en 'snel op weg' wilt (engelstalig).

akai-mpc-tutorials

succes...

Tenslotte zou je nog een (exotische) kaartlezer kunnen inbouwen, dan kan je ook WAVs tussen de MPC en een computer uitwisselen. Is wel prijzige optie...

En voor als je een MPC hebt gekocht en 'snel op weg' wilt (engelstalig).

akai-mpc-tutorials

succes...

bedankt

en trouwens, als ik dan een beat heb enzo, dan wil ik die opslaan op mijn floppy maar dat is geloof ik toch alleen 1.5 mb dus ik weet niet hoelang het kan zijn wil je het helemaal opslaan, voor het zo op je pc te krijgen.

dus even in het kort : hoelang kan je iets opslaan op een 1.5 mb floppy
is dat 3 min 5 min ik zeg maar iets. werk namenlijk nooit met die disks.

Heb je trouwens een bepaalde Platenspeler nodig voor dit?

Nee, maar je platenspeler alleen geeft een heel zwak signaal. Daarvoor heb je iets genaamd een Phono Preamp, en die zit in elke redelijk goede DJ-mixer. Van daar uit stuur je het signaal naar de MPC.

en trouwens, als ik dan een beat heb enzo, dan wil ik die opslaan op mijn floppy maar dat is geloof ik toch alleen 1.5 mb dus ik weet niet hoelang het kan zijn wil je het helemaal opslaan, voor het zo op je pc te krijgen.

dus even in het kort : hoelang kan je iets opslaan op een 1.5 mb floppy
is dat 3 min 5 min ik zeg maar iets. werk namenlijk nooit met die disks.
Dat is verdomd weinig, als je het op 44khz opneemt. 4mb = 47 seconden (mono), dus 1.44 mb is zo'n 16 seconden. Vandaar dat je dus ook geen beat opneemt, maar de aparte percussie-instrumenten; die duren ieder minder dan een halve seconde.

Nog een trucje; vroeger zette men de plaat waarvan gesampled werd op een hogere snelheid, en vervolgens speelden ze sample langzamer af met de MPC (of SP12). Geeft ook een rauwer geluid.

je kan toch wel samples van je computer op je MPC laden? Drumkitjes inladen enzo dat moet toch kunnen?
Anders hoef ik er ook geen meer hoor ;{

Tuurlijk. Het is alleen een hoop makkelijker met zo'n Flash cardreader.

Oh ja, Justin - kijk even naar dat EDIT knopje rechtsonder je bericht. Je kunt op die manier 2 of meer berichten in 1 enkele post kwijt ;).

Flashcards, of anders via SCSI een Zipdisk aansluiten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zipdisk

Al is dat eerste een betere optie - betrouwbaarder.

kan je ook een keyboard aansluiten op de mpc?

en als je dan alle muziek hebt samples dus. en je hebt het gemixt en het is af. hoe krijg je het dan op de pc. wat ik bedoel is als je een ding hebt van 3 minuten wat je gemixed hebt dus en je wilt dat in een geheel op de pc hebben hoe doe je dat? snap je wat ik probeer te zeggen?

Als jij een beat maakt in de mpc dan is dat een sequence maar nog geen wave. Als je beat op je pc wilt krijgen zou je de output van je mpc op input van de pc kunnen doe en laten opnemen. Als het goed is kun je ook de sequence in je pc laden en de samples en dan de sequence verder in pc bewerken hiervoor heb je wel bepaalde software nodig (cubusae of reason (weet dit niet zeker, ik werk alleen met hardware). Vanaf de mpc1000 komen de mpc's ook met usb.

Back