Bias Peak pro 6 vs Mafico OPROEP

fourier

FFT
Dag forumleden,

Ik ben al jaren gebruiker van Bias peak sample editor voor de Mac. Voorheen kon je (betaalde) updates gewoon van de website downloaden nadat je deze via het net had betaald.

Sinds vandaag hebben ze een nieuwe importeur, Mafico, die ruim €24,- meer rekent voor de upgrade + verzendkosten die er bijkomen aangezien je nergens meer kan downloaden als niet amerikaanse burger. Erg onrechtvaardig, lijkt mij aangezien ze je geen andere mogelijkheid bieden. EU-consumenten kunnen ook niet van de lage dollarkoers profiteren wat ik echt een slechte zaak vind. Enfin, klote dus maar ik heb zowel bij Bias als Mafico geklaagt maar nog niks gehoord. Ik houd jullie op de hoogte.

Ik roep bij deze iedereen op die van plan is te upgraden om eerst te klagen bij Bias en Mafico over deze gang van zaken aangezien er anders niks gebeurt en andere softwarebedrijven het zelfde idee krijgen om even lekker onnodig veel geld uit de consument te kloppen.

betreft update Bias Peak Pro

betreft update Bias Peak Pro

Beste,
Helaas ben ik niet op de hoogte van jouw klacht.
Mafico bied inderdaad geen online donwload en kost dan ook iets meer om gewoon een upgrade pakket in de bus te krijgen(serial met CD en doos).
En de verzendkosten, deze zijn er tijdelijk niet als je nu een update besteld.
Ook zoals vermeld in een mailing die naar alle Bias gebruikers is gestuurd.

Helaas zou je wel voor de juiste informatie moeten zorgen als er een discussie punt is.

De prijzen die op de Bias site staan zijn exclusief BTW, dat is altijd zo in USA, daar vergissen de meeste mensen zich helaas in. Onze prijzen zoals wij vermelden zijn inclusief de btw. Dus als je een studio bent en geregistreerd bij KVK kan er 19% worden afgetrokken omdat jij de BTW retour krijgt.

Mvg,
Peter Post
Mafico

Hoi Peter,

Toevallig heb ik een studio maar dat is niet relevant als je alleen download. Je BTW argument geldt alleen als je door Bias de update laat toesturen aangezien je dan invoerrechten en btw moet betalen. Dus om een lang verhaal kort te maken kost het dus onterecht meer geld om in Nederland te bestellen.

Aangezien ik veel software gebruik ben ik goed op de hoogte van wat er al dan niet gaande is bij andere software fabrikanten en dit is absoluut een uitzondering. Ik vind het raar dat wij in Europa meer moeten betalen voor een product uit de VS terwijl de dollar nu ZO laag staat. Zeker voor een product dat downloadable moet kunnen zijn. Hier zijn bijna geen kosten voor voor Bias.

Persoonlijk vind ik dit ook een achteruitgang qua service. Ook het feit dat ik bijna 2 weken geleden een klacht bij Bias heb ingediend en NOG steeds niks heb gehoord vind ik ronduit slecht. Ik ben nu opzoek naar een andere fabricant die zijn klanten wel serieus neemt.

Grt,

volgens mij lees je verkeerd

volgens mij lees je verkeerd

volgens mij lees je verkeerd, ik bedoel als jij bij Mafico besteld krijg je zowieso de btw retour,(en de invoerrechten ook niet plus kosten voor invoerren)

En als je mij had gemaild had ik je probleem kunnen voorleggen.

Wij proberen wel rekening te houden met dollarkoersen, alleen kan dat niet per dag, aangezien wij ook te maken hebben met een inkoopdatum en verkoopdatum.
Nu weet ik wel dat we sinds vorige week alle prijzen naar de huidige dollar hebben gebracht om ook de eindgebruiker ervan te laten profiteren.
Daarnaast als iemand in nederland iets koopt verwacht hij ook een stukje service en dat moet ook betaald worden omdat niet iedereen engels eigen is.

hogere dollar

hogere dollar

Ga je ook klagen of wij de prijzen omhoog willen gooien als de dollarkoers weer de andere kant opgaat???

nu de dollarkoers zo laag staat zou je denken dat de prijzen omlaag gaan
in Europa.

digimod

digimod

De prijzen zijn ook omlaag gegaan. Maar ik bedoelde als deze weer omhoog gaat (de dollarkoers), ik dan ook geklaag hoor dat de prijzen hier te laag zijn!!! Het is voor eindgebruiker altijd makkelijk te vergelijken met koersen per dag, maar vergeet dat een importeur een inkoop heeft die bv ver vooruit ligt dan nu. en dan spreek ik niet alleen over ons maar over alle importeurs in Europa.

De prijzen zijn ook omlaag gegaan. Maar ik bedoelde als deze weer omhoog gaat (de dollarkoers), ik dan ook geklaag hoor dat de prijzen hier te laag zijn!!! Het is voor eindgebruiker altijd makkelijk te vergelijken met koersen per dag, maar vergeet dat een importeur een inkoop heeft die bv ver vooruit ligt dan nu. en dan spreek ik niet alleen over ons maar over alle importeurs in Europa.

Aha duidelijk , zat laatst te kijken voor een Orchestral ROM RM1-26) - $150
weet je wat de prijs in Europa dan is voor deze rom ?

De val van de dollarkoers is nou niet echt iets van de laatste paar weken toch..

Wanneer de dollar weer omhoog gaat zul je er ongetwijfeld sneller bij zijn met prijsverhogingen.

digimod

digimod

hoi digimod,
nee helaas kan ik je niet aan helpen aangezien wij deze niet verkopen,
peter

Ik roep bij deze iedereen op die van plan is te upgraden om eerst te klagen bij Bias en Mafico over deze gang van zaken aangezien er anders niks gebeurt en andere softwarebedrijven het zelfde idee krijgen om even lekker onnodig veel geld uit de consument te kloppen.

Maar voordat we allemaal gaan klagen... heb je zelf al persoonlijk contact opgenomen met Mafico om te kijken of het ook anders kan?

Misschien moet deze mod eerst zelf de thread eens goed lezen, te beginnen bij de openingspost? ?

Maar voordat we allemaal gaan klagen... heb je zelf al persoonlijk contact opgenomen met Mafico om te kijken of het ook anders kan?

bias

bias

je betaald iets meer, maar daar krijg je toch iets voor terug !

Mafico laat zien betrokken te zijn , anders zouden ze helemaal niet reageren.

je weet dat er nu iemand is die je te woord staat bij eventuele problemen, en daar zou ik graag iets meer voor betalen (probeer maar eens een grote software fabrikant zelf te benaderen).

Ik mafico al 10 jaar en is een van de beste importeurs in nedeland.

ik zou zeggen, gewoon ff betalen , en muziek gaan maken

Mafico reageert door te zeggen dat -ie de klacht niet kent. Daar heb je als klant nogal wat aan! Wat een betrokkenheid. Je dus blijkbaar geluk hebben dat je klacht bij een servicegerichte medewerker terechtkomt.

En dat verhaal over lagere dollarkoersen klopt toch van geen kant? Die dollar is al tijd geleden naar beneden gedonderd. Ondernemen is risico nemen. En als de prijzen in dollars weer zouden omhoog gaan en de Europrijs voor Amerikaanse producten gaat mee omhoog dan is klagen door consumenten dom. Maar andersom hoor je als importeur ook tijdig te regeren. En doe je dat niet dan is het nogal dom om te gaan mekkeren dat NL klanten het product in de US willen kopen of een prijs willen die de dollarkoers enigszins benadert.

je betaald iets meer, maar daar krijg je toch iets voor terug !

Mafico laat zien betrokken te zijn , anders zouden ze helemaal niet reageren.

je weet dat er nu iemand is die je te woord staat bij eventuele problemen, en daar zou ik graag iets meer voor betalen (probeer maar eens een grote software fabrikant zelf te benaderen).

Ik mafico al 10 jaar en is een van de beste importeurs in nedeland.

ik zou zeggen, gewoon ff betalen , en muziek gaan maken

Heren

Heren

Als er een klacht is, kijk even op onze site daar staat gewoon mijn emailadres, en komt ie ergens anders terecht bij een algemeen emailadres dan krijg ik 100% nog. Zoniet dan is deze al behandeld door een collega,
De response op de eerste reactie had ik al gegeven, ik heb geen klacht gehad, als deze naar USA verstuurd heb ik hem niet gezien.

De response op de eerste reactie had ik al gegeven, ik heb geen klacht gehad, als deze naar USA verstuurd heb ik hem niet gezien.

Bij deze de mail naar Mafico (reactie op het feit dat ik nooit mijn email adres zomaar weggeef) en naar Bias:

Dag Peter,

Ik vroeg mij waar je mijn email adres vandaan hebt? Ik ben Peak gebruiker maar heb nooit mijn email adres aan mafico gegeven, slechts aan Bias-inc.

Ik vroeg mij ook af waarom er geen download versie te krijgen is van de upgrade peak pro x naar peak pro 6? Op de Bias site is dat wel het geval maar omdat ik toevallig in Nederland woon kan ik "op eens" niet meer downloaden vana de Bias site. Ik vind dit hoogt merkwaardig ook als je nagaat dat ik ruim €24,- + verzendkosten moet betalen om aan een upgrade van peak te komen. Ik vind dit echt een behoorlijke achteruitgang op klantvriendelijkheid en service.

Ik heb mijn beklach al gedaan bij Bias maar nog niks vernomen. Ik heb hen ook al laten weten dat ik deze gang van zaken zeer betreur en dat ik overweeg een andere sample-editor te gaan gebruiken vanwege dit beleid.

In afwachting van een reactie en met vriendelijk groet,

XXXXX

----------------------------
Mail naar Bias

Subject: Complained

Hi There,

I just received an email from a local distributor (Mafico Netherlands) about Bias Peak Pro 6. I never gave them my email address to contact me about anything!!! How did they get this???

Also, I found out I only can order the update for Peak x to Peak 6 from THEM which cost me €132,- + shipping. I Just want to download the update and not have to pay shipping. I checked out your website and the update there costs $169,- which is only €108,-. Why do I need to pay €24, + shipping more for something so simple? All major software companies have a download service from there own website. Why change this and let your customers pay more??????

I don't think this is good customer service at all and I would really like some kind of explanation to justify this!?!? If this doesn't change I am forced to change my sound editor for another brand.

With regards,

XXXXXX

Fourier

Fourier

Beste Fourier,
Ik heb gevraagd in USA of zij klachten hebben gehad. Want die zou ik tenslotte ook moeten weten,
daarnaast heb ik voor elkaar dat er wel een download mogelijkheid is als het nodig is.
De prijs die je bij ons zou betalen (+24 euro inderdaad)voor een upgrade is met CD en is geen download alleen. Transportkosten zijn er niet. Dit even voor de duidelijkheid want anders schets het een ander beeld.
Wat betreft dat ik gemaild heb naar jou zou ik aan de telefoon moeten hebben uitgelegd wat ook het geval is geweest. Jouw emailadres heb ik van Bias gehad(de mensen die dus geregistreerd zijn). HET IS NIET DE BEDOELING WEKELIJKS TE MAILEN. maar aagezien hier sprake was van een grote update.

Back