volume veranderen midifile in cubase le lukt niet

rocky1

Ingeburgerd
Hoi,

als ik een midifile import in cubase le en deze per miditrack het volume veranderd dan lukt het me niet om via export midifile deze instelling te houden.Bij opnieuw openen heb ik dan de oude midifile instellingen weer.
Ook als ik de midi afspeel in cubase,verander het volume en druk dan op stop van de afspeler in cubase dan schiet het volume terug op het oude niveau.Wie kan mij helpen om deze instellingen wel te behouden en goed op te slaan.Wat doe ik verkeerd.
Ik gebruik overigens de yamaha mm6 als input en output.

Het kan zijn dat er aan het begin of het einde van het bestand enkele MIDI-commando's staan die het volume van het spoor bepalen.

Zie ook hier: http://www.homerecording.be/forum/t5615.htm

Misschien dat je daar mee vooruit kan? :)

Een andere optie is om gewoon alles even vooruit te schuiven en van te voren de volumeslider op en neer te bewegen tot net voordat het geluid begint en dat op te nemen.

Bedankt voor je uitleg.

Gekeken op homerecording.Alles gedaan wat er staat maar volume veranderen export midifile lukt niet.Rare is dat bv andere functie's zoals track verwijderen wel goed wordt opgeslagen.Het zit hem dus in het volume veranderen.Dit lukt niet

[MIDI volume is controle comando nr.7 en heeft een waarde van 0 tem 127.
Per midikanaal staat er in de midi-data in het begin (of zelfs op meerdere plaatsen) van iedere track cc07 + een waarde van 0 tem 127. Deze data kan je manueel wijziggen of verwijderen of ook toevoegen en op de gewenste tijden volume-veranderingen invoegen...
Je kan bijv. ook volume-data recorden door de betreffende track(s) op record te drukken en vervolgens de volumefader op het gewenste moment te verschuiven naar de gewenste niveau's ...
Let wel op dat je bij het recorden van volume-data kiest voor een type recording; Merge (mengen met de oorspronkelijke data) en niet voor overwrite (wissen van de oorspronkelijke data)!] bovenstaand wordt beschreven in homerecording.Hoe kun je die data wijzigen of verwijderen.Kun je me dat uitleggen?.

Back