[new track] So Late

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Hoi Allemaal,

na een tijdje helemaal genoeg te hebben van muziek maken, ben ik weer eens aan de slag gegaan.
Ik heb een nummer gemaakt met voornamelijk mijn Virus TI en mijn Gitaar.
Ben tevreden over de compositie maar ik merk dat de tracks een beetje 'verzuipen' in elkaar.

Ik zit hier met een computermusic over mixen en EQ'en naast me maar kom er toch niet helemaal uit. Kunnen jullie eens kritisch luisteren naar de mix. Vooral de bas bijvoorbeeld. Die klinkt solo lekker scherp maar mis ik een beetje in het totaal.

so late.mp3

Die bas hoor je duidelijk hoor. Iets teveel denk ik.
De hele balans van je mix zou ik als ik jouw was nog een paar keer goed naar luisteren.
Die drums zou ik niet zoveel FX over heen doen, nu verzuipen ze een beetje.

Whow.. wat een gare muziek! (positief bedoeld)
Luister nooit naar dit soort muziek, maar het klinkt echt super. Het heeft wat weg van Het Goeie Doel, echt goed gedaan.

Volgens mij is er niks mis met de eindmix. Voor zover ik kan horen met mijn koptelefoon trouwens..

[Edit]
Ik luister hem nu vrijwillig nog een keer, en dat zegt wat...

[Edit]
En voor de derde keer. Lekker bezig! :okdan:

Ik vind hem ook lekker hoor :D Ben ook normaal geen fan van dit soort muziek :) Maar zoals Fuse zegt misschien die bas wat lager, maar niet dat het me stoort :DBen ook van plan een TI te kopen, en ben blij ff een demo te horen :D

Hey allemaal,

bedankt voor jullie reacties.
Altijd leuk om te horen dat mijn muziek (die ik af en toe zelf ook een beetje vreemd vind) goed in de smaak valt.

@fuse: ik vind het zelf heel moeilijk om te horen wat er precies mis is met zo'n mix. Jij hebt in 2005 eens een nummer van me gemixt en dat klonk daarna ook een stuk frisser.

@travelan: ik probeer me een nummer van het goede doel te herinneren dat hierop lijkt...'iets van gevoel' van Belgie misschien?

@shyne: TI? meteen doen! Hier meer op de TI https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=82454

@travelan: ik probeer me een nummer van het goede doel te herinneren dat hierop lijkt...'iets van gevoel' van Belgie misschien?
Het is hetzelfde gevoel wat jouw nummer bij me opwerkt als dat de nummers van HGD doen. Vanmiddag in de auto ook weer opgezet ;)
Vind hem dan nog het meest de sfeer en stijl hebben van Sonic Ranger Rides Again, Uit Vrije Wil, 4 Films en Alles Geprobeerd.

:okdan:

lekker nummer, ik zou het wel leuk vinden om er wat vocals bij te horen!,

Wanneer ik het nummer hoor denk ik iedere keer dat een stem begint te zingen ;)

Mooi gedaan!

J aik vind hem ook wel bijzonder klinken. Zo hier en daar zit alles wel een beetje erg op de tel, zeg maar, maar daar is eigenlijk weinig op tegen.

Het is inderdaad vooral een kwestie van mixen denk ik. geef alles z'n eigen plekje in de mix, waar het optimaal functioneert voor de muziek.

Waar je misschien ook naar kan kijken is dat veel van de geluiden nogal in hetzelfde frequentiegebied lijken te zitten. Een van de manieren om te voorkomen dat ze elkaar in de weg gaan zitten is door ze of ver uit elkaar te pannen, of door ze kwa frequentie wat meer te sepereren.. dus misschien een octaafje transposen hier of daar.

Maar wel lekker nummer!

Waar je misschien ook naar kan kijken is dat veel van de geluiden nogal in hetzelfde frequentiegebied lijken te zitten. Een van de manieren om te voorkomen dat ze elkaar in de weg gaan zitten is door ze of ver uit elkaar te pannen, of door ze kwa frequentie wat meer te sepereren.. dus misschien een octaafje transposen hier of daar.

Pure beginnersvraag misschien... maar toch:
Waarom niet EQ-en?

Back