Synth met stem in verwerkt.

dtroxx

Stamgast
Wat ik eigenlijk aan het zoeken ben is een synthesizer waar een soort van vocal in verwerkt zit.

Zie onderstaande geluidsfragment op 0:56 min:

http://www.recess.nl/preview.asp?ID=58562&LF=2&WG=embed#

Ik heb al verschillende topics hier op het forum bekeken maar kan eigenlijk niks vinden.

Alvast bedankt !

D

Lijkt me een sample.

Een sample zou kunnen maar dan zou ik wel graag weten welke sample cd ik moet aanschaffen :).

Volgens mij moet er ook een vst zijn die dit kan produceren.

Is geen sample hoor. Is gewoon ingezongen. Het stukje wat je daar hoort komt uit de film Bladerunner. Is een soundtrack van Vangelis.
Dus als je die specifieke sample wilt hebben moet je de soundtrack van bladerunner aanschaffen.

Als je een synth zoekt die een soort van vocal achtige dingen kan produceren (ooh, aah klanken etc.) zou je eens moeten kijken naar een Yamaha FS1R.
Da's een FM synth met formant synthese. Krijg je heel aardige stemmen mee, maar is wel moeilijk om te leren.
Zoek eens op google op fs1r en je vind er wel voorbeelden van.

Overigens verschrikkelijke bagger track, maar dat is een kwestie van smaak denk ik.
Bladerunner is fenomenaal en ik vind het altijd zonde als er zulke bagger van gemaakt wordt, maar nogmaals ik hou niet van hardcore. Smaken verschillen.
Wel onwijs slechte overgangen in die track zeg.

Laatst gewijzigd:
The Future Sound of London heeft anders ook samples en stukken van de soundtrack uit Blade Runner gebruikt.
Evenals de cd "The Fires Of Ork" welke redelijk vol zit met samples uit de film (zelfs de titel van de cd komt uit de film)

Erg kort door de bocht om te zeggen dat je van Blade Runner af moet blijven.

"If only you could see what I've seen with your eyes"

ps: helaas kan ik de track hier op m'n werk niet afluisteren..

De Em1x en de Radias (en dus de R3) hebben allemaal ook een 'formant' oscillator model...kan je ook leuk mee aan de slag.

Als je met robot achtige lettergrepen en klanten aan de slag wil; Elektron Monomachine.

Een Radias heb ik ook, maar de formant functionaliteit van de FS1R gaat veel verder en dat voor een fractie van de prijs dan van de radias.

De radias heeft weer wel een uitstekende vocoder en is een VA. De FS1R is vooral een FM synth.
Puur voor formanten zou ik de FS1R kiezen, maar als je trance en gabber wilt maken is de radias weer de betere keus.

Is geen sample hoor. Is gewoon ingezongen. Het stukje wat je daar hoort komt uit de film Bladerunner. Is een soundtrack van Vangelis.
Dus als je die specifieke sample wilt hebben moet je de soundtrack van bladerunner aanschaffen.
Wat wil je nou zeggen, het is ingezongen en later zeg je als jie specifieke sample wil hebben... Volgens mij is het gewoon een sample, hij wordt immers getransponeerd naar verschillende noten/toonhoogtes.

Oorspronkelijk is het geen sample. Het is gewoon een mevrouw die dat inzingt. Je kunt ook als je gewoon zingt je toonhoogte veranderen hoor *D
Bladerunner is volgens mij uit 1982 of zo. Toen waren samplers nog een zeldzaamheid. Laat staan dat ze met timestretching en zo konden werken. Dat had je toen helemaal niet.
Als ik dit zo beluister is het gewoon ingezongen, anders zou je wel dat smurfen effect krijgen bij de hogere noten.

Wat ik bedoelde is dat als je dat stukje zelf wilt gebruiken je dat kunt samplen vanaf de CD bladerunner.

Kijk verder even hier: http://www.challengingdestiny.com/reviews/blade_sound.htm
De volgende passage moet je daar even lezen:
"I also want to mention some excellent vocal work on this CD. Track 4, "Rachel's Song," is sung by Mary Hopkin, and without words, she proclaims a whole language of feeling, with nuance and with power"

Naast de FS1R is een Roland VP550 ook een leuk apparaat voor vocals, maar wel erg duur.

Laatst gewijzigd:
Is idd gewoon een sample. Kan me het origineel ff niet voor de geest halen, of daar ook dat 'trillertje' inzat op d'r stem.

Dat zou met autotune vibrato effect gedaan kunnen zijn, of elke andere plugin die zo'n effect kan toevoegen.

Voor de rest bak met galm erover, hoor geen rare dingen verder

Precies. Het origineel is uit de soundtrack van bladerunner (Rachel's song) en deze track is dat dus letterlijk gesampled van de CD. In het origneel is het dus wel gewoon ingezongen. Dat trillertje zit ook in het origineel. Volgens mij is er verder niets mee gedaan.
Die stem komt dus echt niet uit een synth.

Hier het origineel: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERS...Nr=1&TrackNr=4&Track=g26R5Kpb0I4AAADt7WXmDvHN

Even voor de duidelijkheid :)

Ik ben niet opzoek naar deze sample/stem.

Ik zou graag zelf zo iets in deze trent in mijn tracks gaan gebruiken en volgens mij moet dit ook kunnen met een vst.

heb uit de Roland V-synth ook mooie dingen horen komen, mja, is flink aan de prijs als 't je puur om zo'n sample gaat.

Maar met een vst zo'n vocaal ? heb weleens gehoord van bijv. Vocaloid .. een 'stem-generator' die je dingen kan laten zingen / zeggen.

zou 't toch met samples gaan doen denk ik

Thanx man echt niet normaal wat uit die Symphonic Choirs komt.

Denk dat ik die ga aanschaffen is zeker zijn geld waard.

Gewoon een vriendinnetje die een redelijke zangstem heeft vragen of ze wat wil inzingen, dat sample je, wijs je toe aan toetsen (of hoe dat ook gaat, heb geen ervaring met sampelen) en hoppaaa.

Back