Steinberg / Yamaha CC121 Advanced Integration Controller

[nieuws_table=https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=36359&stc=1&d=1206993713]
Steinberg en Yamaha introduceren een gezamenlijk ontwikkelde controller voor Cubase 4, de CC121 Advanced Integration Controller.

Features:
  • Advanced Integration controller knob with ‘point and control’ support: controls any visual Cubase 4 parameter, internal FX setting or VSTi parameter using mouse pointer selection
  • Instant plug and play with ‘Cubase Ready’ LED – no additional setup or parameter assigning required
  • One motorized 100mm touch-sensitive fader
  • Dedicated control of Cubase channel settings including solo/mute, record arm, ‘e’ settings button, automation read/write, pan and VSTi editor
  • Full Cubase EQ section in hardware with 12 dedicated rotary encoders, with mode selection and bypass switches
  • User-assignable section with Cubase-integrated presets for Control Room studio sends and monitoring setup.

CC121 will support Windows XP Windows Vista and Mac OS X, and will be available in Q3 2008 with price TBA.

bron[/nieuws_table]

Attachments

• streinberg_cc121_thumb.jpg
    streinberg_cc121_thumb.jpg
    74 KB · Bekeken: 240
Last edited by a moderator:
Ziet er goed uit. Jammer dat hij geen feedback geeft welk kanaal je op dat moment gesecteerd hebt.

En ik zie dat er een blauw knopje opzit om je Internet explorer op te starten?? :confused: :P :)

Laatst gewijzigd:
Ziet er goed uit. Jammer dat hij geen feedback geeft welk kanaal je op dat moment gesecteerd hebt.

En ik zie dat er een blauw knopje opzit om je Internet explorer op te starten?? :confused:

Neej dat is niet voor internet explorere hehe de e is een functie in cubase
ik vraag me af wat deze gaat kosten.

Vind het zelf ook niet denderend.
Veel EQ knopjes, maar 1 cc controller? Hadden ze die 'Cubase ready' beter ergens anders geplaatst,
en daar nog wat rotaries geplaatst.

Ook wat db aanduidingen op de fader maakt het wat handiger, en zo kunnen we nog wel even doorgaan ;)

Ik vind 'm wel leuk. Ben benieuwd naar de prijs :)

Deze vind ik veel sexier:
attachment.php

Ook nog eens goedkoper...

Attachments

• 110543.jpg
    110543.jpg
    21,6 KB · Bekeken: 140
Ik vind het maar een lelijk ding, het lijkt meer op een prulletje van bart smit ;)

500 euro is daarbij belachelijk veel. Daar heb ik liever wat anders voor..

Maar soms heb je liever een ferrari met een honda motor dan een honda met een ferrari motor :)

Ik vind 'm echt niet lelijk en ik denk dat zo'n ding oneindig veel gemakkelijker werkt dan die verdomde muis.

Interessant apparaatje. Wel wat overpriced inderdaad, al zal die 500,- snel 399,- worden denk ik. Alsnog een beste smak geld.

1 dead horse flogging the other. Cubase is van Yamaha....Mischien niet belangrijk maar wat is dit ding lelijk....

Met andere woorden...Mac heeft gewonnen. Windows is 1 grote duffe ellende, het is niet anders.

Ralph, doe es af. :D

Zou het ding ook niet kopen. Te weinig knop per euro zeg maar. ;)
Maar het voelt gewoon stevig aan en het werkt heel goed met cubase (en nuendo) en is daar voor geschikt. Nogal wiedes want daar is die ook voor gemaakt.
Vind je hem te duur wacht je effe totdat anderen er op afgeknopt zijn. ;)

En dat keukenla handvat ding, dat is toch geen jog wheel ? En functies als marker navigatie, save, undo, vsti controls bewerken, toevoegen, dynamics, etc. dat past toch niet allemaal onder die 4 custom knopjes... En als het ding nog wat beloofde dan kon ik met de looks wel leven...

Back