Steinberg / Yamaha CC121 Advanced Integration Controller

[nieuws_table=https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=36359&stc=1&d=1206993713]
Steinberg en Yamaha introduceren een gezamenlijk ontwikkelde controller voor Cubase 4, de CC121 Advanced Integration Controller.

Features:
  • Advanced Integration controller knob with ‘point and control’ support: controls any visual Cubase 4 parameter, internal FX setting or VSTi parameter using mouse pointer selection
  • Instant plug and play with ‘Cubase Ready’ LED – no additional setup or parameter assigning required
  • One motorized 100mm touch-sensitive fader
  • Dedicated control of Cubase channel settings including solo/mute, record arm, ‘e’ settings button, automation read/write, pan and VSTi editor
  • Full Cubase EQ section in hardware with 12 dedicated rotary encoders, with mode selection and bypass switches
  • User-assignable section with Cubase-integrated presets for Control Room studio sends and monitoring setup.

CC121 will support Windows XP Windows Vista and Mac OS X, and will be available in Q3 2008 with price TBA.

bron[/nieuws_table]

Attachments

• streinberg_cc121_thumb.jpg
    streinberg_cc121_thumb.jpg
    74 KB · Bekeken: 241
Last edited by a moderator:
Ralph, doe es af. :D

Zou het ding ook niet kopen. Te weinig knop per euro zeg maar. ;)
Maar het voelt gewoon stevig aan en het werkt heel goed met cubase (en nuendo) en is daar voor geschikt. Nogal wiedes want daar is die ook voor gemaakt.
Vind je hem te duur wacht je effe totdat anderen er op afgeknopt zijn. ;)

Ik ben van mening dat de Mac en Logic een onverslaanbare powerhouse is geworden. Ik werk inmiddels 3 jaar met Mac voor alles wat ik doe en ik ben zo blij dat ik van Windows en PC's af ben...ik heb echt letterlijk en ik bedoel letterlijk NOG NOOIT PROBLEMEN met mijn Macs en ze staan echt dag en nacht aan...Voorheen had ik Windows=ALTIJD GEZEIK.....Ik denk niet meer in Yamaha of Cubase of een anders merk ik denk in MAC.
Koop een Imac out of the box en je neemt een wereld hit op zelfs zonder logic, garageband kan al de truuk doen...Dus waarom nog geld naar Yamaha brengen die al 5 jaar niks meer presteren en hun geld hebben gestoken in een ander langzaam zinkend schip genaamd Cubase...

1 dead horse flogging the other. Cubase is van Yamaha....Mischien niet belangrijk maar wat is dit ding lelijk....

Met andere woorden...Mac heeft gewonnen. Windows is 1 grote duffe ellende, het is niet anders.

cubase van yamaha????

mac heeft gewonnen ????

is cubase niet van gewoon van steinberg

en draai je cubase niet net zo makkelijk op een mac als op een pc ;)

en Steinberg is van Yamaha

cubase van yamaha????

mac heeft gewonnen ????

is cubase niet van gewoon van steinberg

en draai je cubase niet net zo makkelijk op een mac als op een pc ;)

Yamaha heeft Steinberg gekocht om grip op de lucratieve computer hardware markt te krijgen...dwz controllers etc...Na de flop van Mlan waarmee ze dachten een nieuwe MIDI standaard te scheppen gooien ze het nu over een andere boeg...Ik weet niet of je Cubase op Mac kan draaien (mischien met het huidige osX) maar iemand die Cubase op z,n Mac wil zetten IPV Logic moet zich echt achter zijn oren krabben..Logic is gewoon superieur en de keuze van iedere weldenkende pro (naast Ableton en Pro tools). Leuke anekdote, een vriend van me heeft 3 jaar bij Yamaha in London gewerkt en daar moesten ze lange tijd met 1 Cubase dongle op heel de R&D afdeling werken, tot dat hij zijn vuist op tafel sloeg met de memorabele woorden "goddamn we OWN Steinberg, get a box of dongles here ASAP"...hahaha...Steinberg had namelijk lange tijd moelijk gedaan over het verstrekken van dongles aan Yamaha...hahaha

dat yamaha steinberg over heeft genomen weet ik niet

dat je cubase op een mac kan draaien is al heel lang zo

overigens zijn er meer gebruikers met cubase dan logic dus of logic superieur aan cubase is valt nog wel te bezien

ben trouwens zelf trouw gebruiker van logic en zal ook never nooit meer ene pc kopen met windows erop maar dat terzijde
straks zeggen mensen nog dat ik een apple fanboy ben :)

Ik vind dat je sig het wel goed zegt, hoor. Ik gebruik Cubase al tig jaar en ik vind het een wereldprogramma. Kan me niet schelen wat een ander er van vindt.
Ik moet wel lachen om al die reageerderts.. "Lelijk! Bah! Duur! Logic! Apple! Lelijk! Lelijk! Duur!!".
Je hoeft 'm niet te kopen hoor...

Laatst gewijzigd:
Ik vind 'm echt niet lelijk en ik denk dat zo'n ding oneindig veel gemakkelijker werkt dan die verdomde muis.
daar hebben ze ook zoiets als een toetsenbord voor uitgevonden.. scheelt gigantisch als je de shortcuts een beetje kent van cubase.. alleen muis werkt inderdaad ernstig zuur haha :dubbel:
vind 500 euro overigens ook aan de prijzige kant voor zoiets, dan hadden ze wel met iets meer opties mogen komen

Ik vind t wel grappig dat ze de naam CC121 hebben gekozen... MIDI CC121 = Reset all Controllers :P

Ik ga deze controller wel een kans geven. Heb hier in mijn studio een hoop controllers zien komen en gaan, en elke keer doe ik een controller weer weg omdat ik toch wel ga muizen als ik een mix maak in Cubase. Herkenbaar? Het concept van deze controller: muis in de ene en controller in de andere hand spreekt me erg aan. Ik kan me ook geen eerdere controller heugen die zo werkt.

Heb je er al mee gewerkt? Heb je al met ANDERE controllers gewerkt? Werk je úberhaupt met Cubase of een andere sequencer? Weet je eigenlijk wel waar deze draad over gaat?

Is "kansloos product" een opmerking die inhoud en belang toevoegt aan deze draad? Ik bedoel maar.

Ik ga deze controller wel een kans geven. Heb hier in mijn studio een hoop controllers zien komen en gaan, en elke keer doe ik een controller weer weg omdat ik toch wel ga muizen als ik een mix maak in Cubase. Herkenbaar? Het concept van deze controller: muis in de ene en controller in de andere hand spreekt me erg aan. Ik kan me ook geen eerdere controller heugen die zo werkt.
Volslagen mee eens. :halleluja

En dat keukenla handvat ding, dat is toch geen jog wheel ? En functies als marker navigatie, save, undo, vsti controls bewerken, toevoegen, dynamics, etc. dat past toch niet allemaal onder die 4 custom knopjes... En als het ding nog wat beloofde dan kon ik met de looks wel leven...

Het beloofd dus wel degelijk wat. Dat keukenla handvat ding is een knop die de functie controlled die jij op dat moment aanwijst met je muis. Volgens mij een tot nu toe uniek concept waarvan ik geloof dat het in de praktijk errug handig gaat zijn.

Staat ook gewoon in de product aankondiging. Maar ik dacht ik zeg het even in het Nederlands want aan veel reacties is te zien dat de meesten hier niet verder komen dan plaatjes kijken.

Mijn gevoel zegt dat het helemaal niks word met dit ding...maar ja, ik ben bevooroordeeld. Daarnaast is de Windows PC met die verschrikkelijke walgelijke Windows OS echt geen match met de Mac dus ook 0 reden om Cubase te gebruiken...Cubase zal best wel veel gebruikers hebben ivm de ratio PC/Mac maar de meeste zijn gekraakte versies van Cubase dus dat dig ik al helemaal niet..

Het enige stuk software op mijn Mac wat mij weer tot van alles dwingt is.....u raad het al...Microsoft Word...Doet weer van alles zonder dat ik daar om vraag...

Mijn Imac is stil, doet het altijd, loopt niet vast, zit bomvol goede software, Logic is goedkoop, veel goede controllers voor Logic te krijgen etc etc...

Als je graag muziek maakt zonder hassle ga dan in hemelsnaam voor de Mac en laat deze Yamaha rotzooi links liggen..Yamaha moet lekker Motif's gaan maken voor de Amerikaanse religieuze markt en motoren voor je speedboot maar de grip op de muziek industrie zijn ze toch echt een beetje kwijt..O ja ze maken ook nog goede zaalmixers...
Als dit ding 500eu gaat kosten dan kunnen ze hetop voorhand al naar de prullebak verwijzen, als ze nou deze controller voor 150eu op de markt zetten en verwachten met aantallen te gaan scoren dan geef ik ze nog een kans maar anders...laat maar zitten

uiterlijk vind ik persoonlijk je van het. maar die kleuren kunnen WEL van pas komen in een wat donkere studio.
Ik ben met name benieuwd naar het point-and-click principe, dit is namelijk wel hoe de meeste mensen tegenwoordig hun controller gebruiken (althans, ik maak echt niet meer een complete layout in mijn bcr, simpelweg omdat ik niet altijd dezelfde plugins gebruik e.d.).

EQ. controls vind ik wel overbodig, ik hoop dat deze ook flexibel aan andere dingen toe te wijzen zijn .

Control....

Control....

Ziet er leuk uit die controller, maar heb em ni nodig, ik muis hem wel.
Wat Cubase VS Logic en MAC VS Windows aangaat? Dat hebben toch wel al gehad niet?
Stel je voor dat MAC Steinberg had gekocht... was Cubase dan nog verkrijgbaar voor op PC?
Weet je nog dat al die arme Logic PC gebruikers verplicht waren om en MAC te kopen om verder te Logicen?

Ik zelf ben begonnen op ATARI euhm met Logic??? dacht van niet!
Cubase is de moeder van Logic, en nu ook een respectabel app.

@ RALPH
Mijn PC is volgens mij stiller dan jouw MAC :bekdicht:
Heb geen Blue screens, mijn quad core werkt prima man, en met de laatste XP, en C4 loopt als een treintje.
En prestatie prijs vergeleken met MAC, heb ik met de rest toch wat pintjes (biertjes) gedronken.

Kijk, je kan moeilijk toch iemand een bepaald systeem opdringen door het andere af te breken terwijl er gisteren nog een hit werd gemaakt met een ATARI, als was het maar de midi sectie die nog altijd strakker zit dan uwe logic vandaag.punt ander lijn!

Met wat en hoe maakt mij ni veel uit, focus anders meer op de muziek dan andersmans gear,visie,seq

Cheers

Sorry hoor, maar wat een geleuter hier allemaal. Ik word niet goed die mensen die threads vervuilen met hun mening die voor mensen voor wie dit product interessant is niet relevant is. (moeilijk he)

Je gaat toch ook niet naar de Ford dealer om over de nieuwe Renault te zeiken? Misschien gaat dit niet helemaal op omdat dit een forum is, maar de reacties van mensen in de thread die niet met cubase werken en onbeschoft af lopen te geven al dan niet zonder motivatie verlagen bij mij het leesplezier mateloos.

Laten we het niveau van dit forum hoog houden en niet van die wellus nietes discussies houden.

En als je trots bent op je software en je spullen en het werkt allemaal top....top voor je. Maar denk eens na of je mening ook werkelijk iets toevoegd.

Back