[Track] Breakig iets...

C738

Meubilair
Lucid Dream

Laatste iets wat ik heb gemaakt vandaag. Eerste track met gebruik van mijn samplerrrtje

Laatst gewijzigd:
Ik heb ff de moeite om ff te luisteren. Hier volgt mijn 'recentie';

Als ik zo'n trackje hoor dan krijg ik meteen de indruk dat dit iemand is die net een beetje aan het pielen is.
Daar is niets mis mee. Je zou mijn eerste tracks van een paar jaar geleden eens moeten horen ;)

In iedergeval is het leuk dat je de filters onder de knie hebt van de sampler :)
Voor de rest is het nummer veel te lang. Daar mag je wel met de knipschaar in gaan snijden.
En het gaat maar een beetje door en door en door....
De bassline (een leuke trouwens) begint na 7 minuten ofzo wakker te worden voor een climax waarna de hele boel weer inzakt om weer door te kabbelen.
De melodie lijn mag je in je sequencer wel eens quantiseren. Dit loopt niet bepaald strak.
Wat er ook niet klopt aan de melodielijn is dat hij in de verkeerde toonsoort zit. Verder mag 'ie wat meer in de mix zitten.
Oh...en kies een ander instrument voor die melodielijn. Ik vind er persoonlijk niet zo veel aan.

Nog wat tips:
- Verander de bassline eens keertje (in bv. een break).
- Varieer een beetje met de beats en maak gebruik van fills
- Gooi een extra laag met instrumenten/effecten erover heen.

Kortom, verras de luisteraar!

In iedergeval succes!

R.

bassline & drums etc. is wel ok
melodie, ik hoor um (haast) nie... :erm: probeer er eens wat arpeggio's etc door... kijken wat ie doet... (de track)
die bassline blijft lekker 10 min door rollen (na 7:30 min komt ie los)
lengte van nummer is opzich niets mis mee... dit tracky kan best wel wat worden... 8)

Origineel geplaatst door SupaSaw
Niet lullig bedoeld maar is dit Griet Titulaar on Acid?? :confused:
nee joh... da's Tiet Kietelaar on Always :D

Laatst gewijzigd:
Heh bedankt voor de zeer bruikbare kritiek iedereen!

Het nummer is een lus van 32 maten. Dus gewoon zitten pielen op de mixer en live de melodie meegespeeld.
Dat verklaart waarom ie gequantized moet worden. (Ik was niet meer helemaal nuchter toen ik hem inspeelde ;) )
Verder had ik mijn versterker op mono staan, en kwam ik er later pas achter dat voor het melodiegeluid laag links zat en hoog rechts (en midden in het midden :L ). Maar ik ben het met je eens, de melodielijn is niet veel soeps, maar maar dat kwam doordat ik een beetje :peukie: had gedaan...

Denk dat ik er nog een vette sound doorgooi uit mijn MKS50, om het een beetje meer power te geven.
En strings wil ik er ook nog in hebben, zodat ik de bass even rust kan geven af en toe.

Dont worry. I got my plan ;).

Maar iedereen bedankt voor de tips enzo!!!

-C-

De het lijntje wat de bassline een backup geeft zou naar mijn mening best wat eerder in het nummer mogen komen. En dan later nog een keer tot het einde van het nummer. De groove is op zich wel lekker, maar duurde me iets te lang. Die pad sound vond ik niet krachtig genoeg en had denk ik ook wat vaker terug mogen komen.

Enne, volgens mij heb je een Sony Minidisc? Althans zo klonk het laatste piepje die de track ten einde bracht :W

hmm idee is erg stoer geluiden ook

ff uitwerken vooral de mix de drum geluiden mag wel wat meer power hebben.

yep uitwerken! en dan nog een keer laten horen!

Vind het wel gaaf als gamemuziek hoor. Lekker iedere keer hetzelfde.
Lekker scheuren in een vette auto.

Zou wel OK zijn als je die lead met een sid achtig iets in zou spelen. Van die bliepjes enzo.

Die Bassline is goed! En moet inderdaad veel eerder worden open getrokken!!
Waarom een nummer van 10 minuten maken als het korter en beter kan??
Dit kan gerust iets worden!

Versie 2 - omgedoopt tot "Peter Pan"

Dit is versie 2! Hij is niet ge-edit dus alle fouten zitten er nog in, is misschien wel grappig?
Nu ik versie 1 weer luister merk ik dat de 2e versie veel meer party is.
Owja, het is gewoon een on-the-fly mix opname

Wat is er veranderd:
- 909 Snaredrums weggelaten.
- Andere basslijn (2 synths hetzelfde laten spelen, klinkt wel vet!)
- Stemsampletje erin gezet ("Peter Pan sprinkles some white dust and you can fly")
- Beetje intensiever breaks erin gegooid en sneller gemixed

Comments, please?

hij is idd nog swingerder ik vind hem cool. maar mix hem ff goed uit.

ik vindt hem iig top!

Yeah
Moet zeker oefenen voor ik een (bijna!) perfecte mix heb, qua arrangeren dan.
Geluidskwaliteit vind ik iets minder belangrijk. Als geluiden elkaar maar niet in de weg zitten.
En ik wil nog een of ander hoog riedeltje er af en toe door laten komen. Ik Zie Wel!

-C-

Alles komt uit mijn Akai S3000xl behalve de bas (SuperBassStation en MKS50 boven op elkaar)
En dat spacy geluid dat er af en toe doorheen snijdt komt uit een Korg Prophecy.

Hele lekkere trek geworden als ik het mag zeggen. *D

Ik zou alleen nog proberen de kick wat naar voren te halen. Lijkt me nu af en toe in de bassline te verdrinken. Misschien met een compressor...

Verder lul ik maar wat, mag blij zijn als ik zo'n nummerke kan maken, dus err... toppie hoor :biertje:

Back