Probleempje M-one

funzel

Gebruiker'
Hey allemaal,

Ik heb zojuist mijn t.c. electronic m-one aangesloten en ben rustig de handleiding door aan het lezen. Merk ik opeens dat mijn control wheel (aan de rechterkant) niet veel veranderingen kan doorbrengen in het apparaat. Ben ik nou zo stom dat ik ergens een knopje niet heb aanstaan? Aangezien in de handleiding staat dat ik via die knop alle waardes kan veranderen. Vindt ik het een beetje vreemd dat er niks gebeurt:dubbel:

Of is het gewoon naar de klote? Misschien heeft iemand dit eerder meegemaakt. vergeef me voor een eventueele nutteloos topic.

Alvast Bedankt:mexico:

vergeef me voor een eventueele nutteloos topic.

Alvast Bedankt:mexico:

Nou, of het nutteloos is, zal nog moeten blijken.

Maar het volgende:

-Heb je de m-one ook via midi aangesloten? Neem aan van wel.
-Heb je op zowel je midi keyboard als de m-one hetzelfde midikanaal ingesteld?
-Heb je op de m-one gezorgd dat control-changes (zoals het mod-wheel) wel worden gelezen/herkend en niet worden gefilterd?

Die laatste dingen moet je eerst even controleren in de global-instellingen van je m-one.

-Heb je op de m-one gezorgd dat control-changes (zoals het mod-wheel) wel worden gelezen/herkend en niet worden gefilterd?

Die laatste dingen moet je eerst even controleren in de global-instellingen van je m-one.

Ik heb hem nog niet aan midi hangen, eerst ef zo uitchecken wat ie allemaal kan. Ik begrijp niet wat je bedoelt met gefilterd? Bedoel je dat het mod-wheel op 1 control ge-assigned staat?

die global controls zijn lastig te veranderen, ik merk dat ik helemaal niks kan veranderen in alle instellingen

Je zal de m-one sowieso ook via midi moeten aansluiten, anders valt er weinig te controllen.

De rest, het hoe-en-wat zullen we maar zeggen, kun je vast allemaal teruglezen in de manual.

Succes!

Je zal de m-one sowieso ook via midi moeten aansluiten, anders valt er weinig te controllen.

De rest, het hoe-en-wat zullen we maar zeggen, kun je vast allemaal teruglezen in de manual.

Succes!

Ik weet het mod-wheel indd via midi kan aansturen. Het werkt een beetje omslachtig, aangezien ik dan op m'n midikeyboard een knop moet draaien en langs me de knop selecteren die ik wil veranderen.

Uit je uitleg maak ik op de het mod-wheel voor niks erop zit:P Mij lijkt toch dat die knop na de klote is. solderen begin ik niet aan, heb het 2e hands in een winkel gekocht. Mag toch wel verwachten dat de apparaten werken die je daar koopt:frons:

Back