Help gevraagd met Alesis Photon X25

RandomHero

Nieuwkomer
Hallo Allemaal!

Ik zit met een brandende vraag! Ik heb een Photon X25 gekocht alleen zoals ik al had gelezen herkent windows hem niet, laat staan Reason of bv. Massive.

De updated drivers die Alesis op hun site heeft staan, kunnen niet geopend worden.

Wie o wie kan me vertellen hoe ik het probleem kan oplossen en weer lekker aan de slag kan?? :doei:

Gr Thomas

Misschien kun je even uitleggen wat je allemaal gedaan hebt.
Wellicht dat je dan iets over het hoofd gezien hebt wat anderen toevallig misschien weten?

Heb je in de toepassing waarin je de Photon gebruikt in de MIDI instellingen de Photon geselecteerd (en niet alleen bij de audioinstellingen)?

Komt er wel geluid uit? Branden de leds van de Photon als Windows is opgestart? Probeer wat specifieker te zijn. Als de leds niet branden herkent Windows hem niet en dan kan je een andere USB uitgang proberen. Dat werkt bij mij nog wel eens.

De led's branden zodra windows opstart, en hij wordt herkent, ik gebruik hem in Reason en nu ik het op mijn pc heb geprobeerd reageert hij in ieder geval al wel.

Echter is het midi-signaal niet goed, wanneer ik bijvoorbeeld een C3 inspeel komt er in reason een andere noot uit. Vervolgens heb ik de drivers geinstalleerd en opnieuw opgestart en nu geeft hij bij het aanslaan van een noot een hele lange echo-achtige toon die niet verdwijnt en ook qua hoogt niet overeen komt met de aangeslagen toon. Zonder de driver was dat niet. Mijn pc geluidskaart staat in ieder geval uit.

Ik snap er echt helemaal niks meer van op het moment...

Ik heb ook update files van de alesis site gedownload, alleen dat zijn allemaal 'beschadigde' bestanden volgens winrar en ik kan ze dus niet openen.

Back