Alesis Photon x25 midi probleem

vcf 1

Ingeburgerd
Hey mensen,

Ik heb het volgende probleem.
Ik heb vandaag mijn Photon x25 binnengekregen. Ik heb hem aangesloten en de driver geinstalleerd.
Nu start ik FLStudio 5.0 op en ziek ik bij de audioapparaten de photon x25 staan, dat klopt dus.
Bij midi echter zie ik niets staan over de photon en kan ik dus niets aansturen via dit apparaat.

Ik heb de Photon x25 aangesloten via usb op mijn pc. In m ijn pc heb ik een e-mu 1212m kaart zitten en verder heb ik een rom i/o midi interface.

Iemand enig idee wat er fout gaat :confused:

Ik zou zo graag eens aan de slag willen gaan met dit leuk speelgoed ;)

Nope.. er staat helemaal niets van usb audio bij helaas.
Ook vanuit Cubase sx 3 krijg ik het niet voor elkaar =(

heb ook een voeding geprobeerd.. hielp ook niet.. hij ziet die midi-usb gewoonweg niet.

Begin nu toch echt aan het apparaat zelf te twijfelen.

zijn er meerdere usb poorten in gebruik?
De photon 25 heeft minimaal 500ma nodig..
SP2 geinstalleerd?

Er zijn 2 usb poorten in gebruik inclusied de poort van de photon.
SP2 is geinstalleerd ja.

Maar het is toch raar dat de ASIO driver for photon x25 wel gevonden wordt, maar bij midi devices staat hij er niet bij :confused:

Heb je een onboard geluidskaart, en heb je die uitgezet?
Ik lees dat je een "rom" i/o midi interface hebt..
Die ken ik niet, maar is denk ik verstandig om die toch los te koppelen en drivers daarvoor te deinstalleren.
Als je die ooit geinstalleerd hebt.
Het kan zijn dat die photon er niet mee overweg kan en zodoende de photon mididrivers overslaat en dus niet installeert.

De onboard geluidskaart staat uit en ik heb de rom i/o midi interface gedeinstalleerd. Verder heb ik alles van de photon en rom i/o uit de registry geknikkerd, maar het heeft allemaal niet mogen baten =(

Toch bedankt voor de tips Kenny :okdan:

Ik ga hem zo eens aansluiten bij een vriend van me kijken wat die dan doet.

Ik begrijp het echt niet.. zou gewoon plug and play moeten zijn :confused:

Update!

Update!

!! Update !!

Ok.. net bij een vriend van me geprobeerd en daar werkt ie meteen :confused:

Hij heeft Windows XP Professional met Servicepack 1.

Zou het aan Servicepack 2 kunnen liggen?

USB Audio driver ellende

USB Audio driver ellende

Ik heb onlangs iets soortgelijks aan de hand gehad met het installeren van mijn Feena FMDJ9303 controller die ik bij NI Traktor DJ Studio gebruik. Hetzelfde verhaal: wel installeren en device gevonden, in de device manager als properly working device te zien zonder conflicten en niet te selecteren als USB Audio device in NI TDJS. Ook niet zichtbaar in Cubase. Na veel geharrewar bleek het te liggen aan het feit dat de mic-in van mijn Logitech webcam op een of andere manier de USB Audio driver vasthoudt of wegkaapt. De-installeren van die webcam en opgelost. Ik heb de webcam nu wel weer draaien en gebruik gewoon een MIDI-in in plaats van de USB audio driver/kabel om die controller te gebruiken. Misschien speelt er bij jou iets soortgelijks aangezien het bij een kennis wel werkt, dus ook eens even de verschillen in hardware configuratie doorlopen zou ik zeggen.

update !!

update !!

Heb mijn pc maar eens opnieuuw geinstalleerd. Dit heeft het probleem opgelost :)

Hij werkt nu prima, maar onder FL Studio 6 werkt hij niet zoals het zou moeten. Ik krijg alleen de pitchcontrol aan de gang, maar de rest van de controllers doen niets. Ik heb de Pro 53 preset ingeladen en de Pro 53 vsti, maar het werkt niet.

Onder Cubase SX 3 werkt het overigens wel prima :confused:

Back