ombouwen van gebalanceerd naar ongebalanceerd cinch

snap het niet

Nieuwkomer
Hallo Allemaal. ik heb een gebalanceerde kabel met mini xlr die ik wil "laten" ombouwen naar een ongebalanceerde kabel met cinch wie wil dit doen tegen vergoeding natuurlijk. Aan de ene kant zit een DIN plug voor in een sme platenspeler arm aan de andere kant mini xlr. Ik heb zelf cinch pluggen liggen. Of kan ik zit zelf kan iemand met dit uitleggen. Wie of Wie kan mij helpen... groetjes Peer

Attachments

• 7095_12[1].jpg
    7095_12[1].jpg
    14,3 KB · Bekeken: 159
Laatst gewijzigd:
Ik ben wezen zoeken naar een duidelijk schema, maar ik vind dit toch echt niet makkelijk om te maken en te vinden. Op de eerste plaats zijn er geen ombouw voorbeelden van uit een gebalanceerde kabel met aan de ene kant sme dinplug en aan de andere kant xlr, ik denk dat dat toch iets anders is dan van xlr naar xlr en dan aan beide kanten ombouwen naar cinch. Als ik door het isolatie van de kabel kijk zie ik twee draden lopen per kant dus 4 in totaal, ik neem dan aan dat die bij elkaar gesoldeerd moeten worden per 2 aan een cinch plug, maar hoe doe ik dat dan met de aarde. de aarde zoals op de foto te zien zit maar aan een kant is dit voldoende, hoe bevestig ik de aarde? Hoe weet ik nu hoe die dinplug is aangesloten, mag je de twee draden zomaar aanelkaar solderen, moet je niet iets veranderen in de din plug? Krijg ik dan geen problemen met brom?

iets anders, Is het wel verstandig om een gebalanceere kabel om te bouwen naar een ongebalanceerde kabel, deze vraag stel ik me af vanwege de klank, gaat deze veranderen als ik hem ombouw naar cinch..

Ik hoor het graag van jullie , groetjes Peer

interessante kwestie. ik ben weleens bezig geweest met xlr naar jack, gebalanceerd naar ongebalanceerd en heb toen veel gehad aan wikipedia. kijk daar eens goed rond zou ik zeggen. succes!

Volgens mij is dit geen XLR??.....XLR heeft 3 pinnetjes => pin1=massa pin2=+ en pin3=de-.......als je van gebalanceerd naar ongebalanceerd gaat moet je pin1 en pin3 samenvoegen.
Hij ziet er ook klein uit.

ik heb ook al aan een verlopp stekker gedacht maar die heb ik nog niet gevonden voor een mini xlr met schroefdraad ik.... ik heb hier in iedergeval iets gevonden op het net wat misschien bruikbaar is,.,, kan iemand dit bevestigen in combinatie met mijn situatie iniedergeval?

groetjes peer en ik hoor het natuurlijk weer graag

Attachments

• xga31_detail1[1].jpg
    xga31_detail1[1].jpg
    7,3 KB · Bekeken: 294
Back