Asr 10 - Iomega Scsi Zip

Jupz zo een is het, ik hoor wel steeds een klik wanneer de zip erin gaat, zou dat een click of death zijn? ik weet niet precies wat het inhoudt..

Hij gaat wel laden als er een disk ingaat, maar ik hoor wel steeds klik, als hij gaat lezen snap je?

Ik ga ook effe wat anders doen, ik ga het vanavond opnieuw proberen.
Heb inmiddels al 10 verschillende schijfjes er in gehad, allemaal hetzelfde probleem

Het vreemde is alleen dat hij naar mijn weten eergisteren wel mijn scsi zip heeft herkend, want toen kreeg ik wel eerst een melding formatting voor een aantal minuten. Nu geeft hij direct aan unconnected scsi device

Jupz zo een is het, ik hoor wel steeds een klik wanneer de zip erin gaat, zou dat een click of death zijn? ik weet niet precies wat het inhoudt..

Hij gaat wel laden als er een disk ingaat, maar ik hoor wel steeds klik, als hij gaat lezen snap je?

Ik ga ook effe wat anders doen, ik ga het vanavond opnieuw proberen.
Heb inmiddels al 10 verschillende schijfjes er in gehad, allemaal hetzelfde probleem

Het vreemde is alleen dat hij naar mijn weten eergisteren wel mijn scsi zip heeft herkend, want toen kreeg ik wel eerst een melding formatting voor een aantal minuten. Nu geeft hij direct aan unconnected scsi device

bij het opstarten van de ASR-10 heb je dan een Zip disk in de zip zitten ?

afgelopen vrijdag zei hij nog wel bij change storage device - command complete toen gaf hij wel die melding bij het formatteren.. dus hij heeft hem ooit wel gezien, zou het een click of death zijn dan? Eerst zag ik in ieder geval een aantal minuten Formatting staan. Nu doet hij het helemaal niet en gooit hij het direct op unconnected scsi device

Het lampje van de zip licht dan heel even op? dat zou een goed teken moeten zijn? Geen oplichtende lampjes, maar de ASR zegt wel SCSI installed, searching.. for..

Ik moet nu gaan heb familiediner.. ben er vanavond weer. Hoop dat je me dan nog even zou willen helpen.. groet!

afgelopen vrijdag zei hij nog wel bij change storage device - command complete toen gaf hij wel die melding bij het formatteren.. dus hij heeft hem ooit wel gezien, zou het een click of death zijn dan? Eerst zag ik in ieder geval een aantal minuten Formatting staan. Nu doet hij het helemaal niet en gooit hij het direct op unconnected scsi device

weet niet , kijk bij de zip-disk erin en eruit maakt die wel een klik geluid
maar eenmaal erin dan maakt die meer een bzzzzz geluid :D

Het lampje van de zip licht dan heel even op? dat zou een goed teken moeten zijn? Geen oplichtende lampjes, maar de ASR zegt wel SCSI installed, searching.. for..

Ik moet nu gaan heb familiediner.. ben er vanavond weer. Hoop dat je me dan nog even zou willen helpen.. groet!

ok prima , geen probleem .

dat geluid maak hij ook een constant zoemend geluid net als een pc maar dan kleiner eigenlijk.. beetje vreemd hij heeft het wel gedaan, afgelopen vrijdag maar daar ben ik niet zeker van, omdat ik dat ding net heb

Ok nog steeds geen leven in de zip aan de asr, iemand die me kan helpen of die wellicht nog een een 50 pins scsi kabel heeft liggen voor aan me ASR?

Het laatste wat er nu gebeurde":

Zip erin, zipdrive zegt klik, dan gaat het lampje knipperen.. en de disk zoemen, dan zegt hij vervolgens weer klik... en dan gaat hij zachter zoemen..

Is dat de click of death in de drive? en heeft dit dan betrekking op de de diskdrive of op de losse zipdisks?

Ok update..

Digi:

Het gaat nu als volgt de Wanneer ik de scsi drive wil formatteren, ziet hij de SCSI ZIP nu wel.. Hij begint alleen bij SCSI device 5 met formatteren, bij de andere geeft hij unconnected scsi device.

Wel geeft hij na geruime tijd van formatting aan: disk not responding. Maar hij ziet hem nu op een bepaald moment wel.

Alleen hoor ik niet dat de SCSI actiever wordt wanneer het scherm formatting zegt, ook gaat het lampje op de SCSI Zip niet branden..

Dit lijkt op een fout in de ZIP drive? Althans mijns inziens.. any help?

Maakte uit het vorige topic op dat wanneer er geen termination switch op zit, dat de ASR de zip dan ook niet herkent, andere dude had hetzelfde probleem met zjin Iomege zip 250..

Andere zipperd halen dus!

Hey,

Op mijne zit geen termination switch.
http://www.iomega.com/support/images/iom_sup_zip_100_plus_rear.gif

Het vreemde is, net deed hij het 1 x dus ik heb 1 zip disk geformatteerd en het OS erop kunnen zetten.

ASR uit en weer aan gedaan. Verder niets veranderd, nu ziet hij de SCSI ZIP weer niet. Ik dacht het wellicht kwam omdat er een stroomkabel langs de SCSI kabel liep, maar ik krijg hem nu weer niet aan de praat..

Wat zou het dan zijn? SCSI poort? of SCSI zip drive?
Want op mijn ASR leest hij wel formatting.. maar als ik het floppy er uit haal geeft hij dat nog aan.

Bij de succesvolle run, gingen de lampjes van de ZIP wel knipperen en was de zip wel actief..

Enig idee?

Ik had/heb hetzelfde probleem met de Iomega Zip en een Akai S3000XL. Wat ik ook probeerde, ik kreeg hem niet aan de praat op de Akai, tewijl hij op mijn Falcon het gewoon doet. Andere (interne) zip-drive geprobeerd in een SCSI-kastje, en die doet het wel. Als je het mij vraagt, en berichten op diverse forums bevestigen dit, ligt het gewoon aan de Iomega Zip drive die niet mee wil werken. Helaas.

Back