Geld weg , geen materiaal????

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Synthequ

Stamgast
Heb ik dat nou of is dit ook bij meerdere overkomen????

Ik heb ruim een maand geleden een aankoop gedaan via deze forumsite bij een bekend lid.
Ik dacht echt een leuke deal te hebben gemaakt voor materiaal welke ik heeel hard nodig heb , ja inderdaad "heb" want mijn geld ben ik momenteel kwijt en mijn materiaal zie ik niet verschijnen =(
De persoon is nog regelmatig bijna dagelijks op deze site en leest wel mijn toegestuurde persoonlijke berichten , maar......... reageert niet terug.

Mijn mail werkt wel , ik krijg respons op al mijn andere persoonlijke berichten dus dat is niet het probleem.

Momenteel heb ik geeist een bericht terug te sturen , hier ben ik van in afwachting , waarvan ik hier ook niks van verwacht.

Moet ik zijn naam vermelden met adres en banknummer op deze site??? Of speelt hier de wet privacy een rol.
Ik kan ook aangeven waarom het gaat , zo kom je er ook wel achter om wie het gaat.

In ieder geval vertrouw niet blindelings op een deal. Zorg voor een adres en voldoende gegevens desnoods een copy van legitimatie over de mail.

Ik geef momenteel nog heel even de persoon een kans te reageren op mijn berichten.

LET WEL!!! : Een gewaarschuwt man telt voor 2

Gewoon aangifte doen van diefstal bij de politie.

Ik heb dit ook 1 x mogen mee maken met een forumlid.

Het bleek dat het forumlid zich niet 'gepresseerd' voelde (zoals hij later zei) het artikel naar mij op te sturen ook al was betaling wel verricht.

Ik heb het betreffende forumlid pb's proberen te versturen, maar zijn inbox zat op dat moment vol, op emails reageerde hij niet want hij las die email box niet uit. Uit eindelijk heb ik een moderator zover weten te krijgen een posting te doen in verkopers advertentie dat zijn pb-box vol zat en dat mensen hem probeerde te bereiken. Toen kon ik de verkoper weer bereiken en alles afhandelen.

Misschien kan je ook een mod zover krijgen dat ie even zijn verkoop topic even een schopje geeft met het verzoek te reageren op zijn berichten.

Succes er mee!

Wat kl*ten zeg! Ik heb zelf eigenlijk alleen maar goede ervaringen met handelen op dit forum. Er zit een bepaald risico aan, daarom doe ik alleen zaken met forumleden die ik 'ken'. Maar het blijft een kwestie van vertrouwen.

Ik zou er in ieder geval wel even melding van doen bij (een van) de moderatoren, hoewel het hier wel gaat om een transactie tussen twee mensen via dit forum. Het forum an sich is er niet verantwoordelijk voor.

Ik hoop voor je dat het snel is opgelost.

Het forum an sich is er niet verantwoordelijk voor.
.
Dat klopt, maar ze zouden er natuurlijk wel alles aan kunnen doen om een prettige oplossing van het probleem te bewerkstelligen.

Gewoon aangifte doen van diefstal bij de politie.

Ik kiezen voor aangifte van oplichting. Bij diefstal moet er sprake zijn van het ontvreemden van iets door de mogelijke dader en ik dit geval heeft TS vrijwillig het geld overgemaakt. De mogelijke dader is niet bij hem langsgekomen om zonder zijn toestemming het geld mee te nemen.

.
Dat klopt, maar ze zouden er natuurlijk wel alles aan kunnen doen om een prettige oplossing van het probleem te bewerkstelligen.
"alles" is wel erg veel, maar een post in de betreffende thread zou wel handig zijn.

Wat een formulering, trouwens: "je niet gepresseerd voelen" om je aan jouw eind van de afspraak te houden :frons: Dat soort lieden mogen van mij ferm op hun gluteus maximus gefrappeerd worden! :kont:

I.i.g. veel succes met dit probleem!

.

Daar ben ik het stellig mee oneens. Inhoudelijk hoeven ze zich helemaal niet bemoeien met andermans zaken buiten het forum om. Moderators zijn geen "pappa's" die je handje vast hoeven te houden als er iets fout gaat. Janken dat je je geld kwijt bent doe je maar bij de politie. Daar zijn ze voor.

Dat er hier mensen zijn die laks zijn of het verschil tussen mijn en dijn niet weten is jammer maar dat is nou eenmaal de realiteit. De koop/verkoop vindt plaats tussen 2 personen en dat staat los van het feit hoe dit contact tot stand is gekomen. En als blijkt dat een persoon misbruik maakt van de te koop aangeboden rubriek dan kan daar tegen worden opgetreden.

Ik kiezen voor aangifte van oplichting.
Semantiek. Oplichting is ook een soort diefstal, maar dan anders.

Daar ben ik het stellig mee oneens. Inhoudelijk hoeven ze zich helemaal niet bemoeien met andermans zaken buiten het forum om.

Ik zeg niet dat het hoeft, ik zeg dat het 'zou kunnen'.

Daarbij is vaak een kleine lichte ingreep van bovenaf al voldoende om de kwestie uit de wereld te helpen. Mij heeft het in ieder geval 425,- euro ellende bespaard.

Kleine moeite, groot plezier denk ik dan.

Intensief bemiddelen, daar heb ik het niet over, 'alles' is wel een beetje veel misschien, maar als je reeël naar een bepaalde kwestie kijkt dan kan je per geval bekijken of je er iets mee wil doen of niet.
Een klein schopje tegen een bepaald topic kan heel goed renderen, dus dat moet wel kunnen vind ik.

Bij mij heeft het goed gewerkt in ieder geval, lijkt me zinniger dan aangifte doen bij de politie, hoewel als het helemaal vast zit hier, dan moet je het natuurlijk wel doen.

En dan.. stel, de politie onderneemt actie. Dan komen ze toch weer bij dit forum terecht en heeft SF nog meer sores aan zijn kop, een schopje is dan veel makkelijker. :W

Laatst gewijzigd:
naar mijn idee mogen namen van mensen die zonder reden op dit soort punten ernstig in gebreke blijven best openbaar gemaakt worden om ellende bij andere potentiele kopers te vermijden.
maar wees er voorzichtig mee, er kan sprake zijn van overmacht.
(ziekte, dood, plotseling weg voor werk in het buitenland)
ik heb wel eens bijna een jaar op een sampler moeten wachten, de verkoper (ik had al betaald) kreeg het niet snel genoeg voor mekaar om zijn samples te porten naar een andere sampler., het waren er heel veel.
was vervelend, maar ik heb toch maar gewacht.
ik moet hierbij vermelden dat ik wel het aanbod voor geld terug heb gehad.
groeten,
jeroen

maar wees er voorzichtig mee, er kan sprake zijn van overmacht.
(ziekte, dood, plotseling weg voor werk in het buitenland)

Ja goed maar dan is er in ieder geval nog contact, hier blijft de verkoper gewoon in gebreke zonder ook maar iets van zich te laten horen... Vervelend als er overmacht is, maar vermeld zulks dan en probeer toch tot een oplossing te komen... Zoals dit gaat slaat gewoon nergens op. Het gebeurt helaas wel vaker (maar gelukkig niet verontrustend vaak), en het is jammer dat het synthforum zelf hier weinig aan kan en mag doen. Als zij verantwoordelijkheid zouden nemen in deze, zouden ze ook verantwoordelijkheid of stelling moeten nemen in zaken waar het er minder toe doet (zoals een apparaat wat wel is aangekomen, maar kapot, om maar 'ns wat te noemen).

Dat is inderdaad het probleem: zodra je iets dat riekt naar een inspanningsverplichting bij het forum, en dus specifieker: de mods, neerlegt, krijgen die er automatisch een echte verantwoordelijkheid bij en worden ze ook automatisch juridisch (hoofdelijk?) aansprakelijk als er een transactie misloopt. Dat is nu tegengegaan door de algemene voorwaarden net zo te formuleren als dat bij Marktplaats.nl is gedaan. Lijkt me een prima constructie, hoe zuur dat ook is voor degenen bij wie het misloopt.

Overigens is "je niet gepresseerd voelen om het pakket daadwerkelijk op te sturen" (demian's voorbeeld) nou niet bepaald een kwestie van overmacht, tenzij "algehele sociale, juridische en burgerlijke nonchalance" tegenwoordig in die categorie valt.

Wat wel lastig is dat als het weer om dezelfde persoon gaat je dat dus niet weet en het geintje nog een keer kan worden geflikt.
Als het bekend is dan kan deze gast wel in de gaten worden gehouden.

Dat is ook weer waar, maar dan moet je je afvragen wanneer je iemand aan de schandpaal mag nagelen. Als de verkoper zegt dat het verstuurd is, de koper na 3 weken gaat klagen dat het er nog niet is en de naam van de verkoper publiek maakt, en het apparaat komt vervolgens de volgende dag alsnog binnen... Tja, wat dan?

Synthequ? Jij bent onlangs van naam veranderd.. weet de persoon met wie je handelt dat ook?

plus.. ik ben het deze keer met fuse eens.

De bank kan het geld terugvorderen. Je moet daarvoor een formulier halen en je mail conversatie uitprinten en bijvoegen als bewijs. Heb ik ook een keer voor een klein bedragje gedaan
van zo'n site die handleidngen verkoopt maar die dus niet opsturen.

Zowiezo altijd vragen om de traceer code van de post als je iets gaat kopen.
De verkoper kan dan namelijk niet liegen dat hij het wel verstuurd heeft.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back