korg Triton studio vragen... (aan sluiten)

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Hallo synthforum leden

Ik heb laatst een Korg triton studio kunnen kopen met alle uitbreidingen.

Er is nog maar een plaats voor pcm kaartje maar dat terzijde.

Nu heb ik de volgende vragen of ik dat mlan er nog er op kan gebruiken ?

Zo niet hoe kan ik dan het geen digitaal door sturen het geluid ?

Want er zit ook nog zoon adat kaartje in ik weet namelijk niet wat daar precies de mogelijk heden daar van zijn.

Maar er is vast wel iemand hier op het forum die dat mij het een en ander kan uit leggen wat mogelijkheden zijn met Triton studio van Korg.

M.V.G Sebastian

M-lan daar weet ik niet veel van , je kunt Adat gebruikem maar dan moet je wel
een ADAT input hebben waar deze heen gaat , bijvoorbeeld een geluidskaart
of digitale mixer...

M-lan daar weet ik niet veel van ...
Houwe zo. Is toch een doffe ellende.

En die triton kan je eerst gewoon analoog aan je mixer knopen en dan rustig uitzoeken hoe het ook anders kan.

Dat het analoog kan dat weet ik die mogelijkheid heb ik ook als tijdelijk oplossing.

Kijk ik krijg binnenkort mijn motu 828 mk2 terug uit reparatie en wil gelijk alles goed aan sluiten zo dat ik later niet nog eens weer alles hoef aan te sluiten.

Tenslotte moet ik nog kabels aan schaffen dus dacht ik het meteen goed te doen.

Nu vraag ik me eigenlijk af of ik die triton niet gelijk aan me motu kan koppelen die beschik ook immers ook over adat ik weet alleen niet of dat mogelijk is ?

En als ik het zo hoor op meerdere sites Lees heeft die Korg Triton Studio geen update voor mlan (drivers).

Verder ga ik dat toch niet via mlan aansluiten als het alleen maar ellende oplevert.

Maar wat is dan beste methode om het digitaal aan te sluiten dan denk ik dat adat 2 keuze is als het om digitaal gaat.

hoe kan ik dan me Triton Studio het beste aan sluiten ?

De Studio heeft een S/PDIF uitgang. De 828 heeft een S/PDIF ingang. Kabeltje van een tientje bij de lokale audioboer (wel 75 ohm impedantie!) en je hebt 'm aangesloten in stereo. Klaar.

ADAT gaat ook wel, maar volgens mij heb je daar 1) een aparte expansion voor nodig en 2) werkt Korg over 't algemeen op 48kHz.

ADAT gaat ook wel, maar volgens mij heb je daar 1) een aparte expansion voor nodig en 2) werkt Korg over 't algemeen op 48kHz.

En precies dat kaartje(adat) zit er bij mij er in is het dan mogelijk om hem via mijn motu 828 mk2 aan te sluiten ?

Dat zou moeten werken, al kan het zijn dat je de optische ingang als ADAT of als S/PDIF kan instellen. Kon bij mijn 1212m tenminste.

Back