Toekomst van hardware-samplers... Gebruik jij ze nog?

Toekomst van hardware-samplers... Gebruik jij ze nog?

• Ja, dagelijks (of alleen maar...)

Stemmen: 77 39,3%
  • Soms (speciale doeleinden, 12bit bijv.)

Stemmen: 35 17,9%
  • Nee, nooit meer

Stemmen: 43 21,9%
  • Überhaupt nooit gebruikt

Stemmen: 27 13,8%
  • Nee, maar binnenkort hopelijk wel

Stemmen: 14 7,1%

• Totaal aantal stemmers
    196
Noem eens wat dan. Want ik heb ze nog niet gevonden, die software pakketten die net zo lekker klinken
Die klinken ook niet lekker, audio-interfaces klinken lekker ;).

Teveel opties, iets met bomen en bos enzo.
Probeer voor de grap eens de filters van Short Circuit eens. Kontakt, daar wil ik gerust gelijk toegeven dat 'ie overkill is met scripts en zo.

De timestretch op oudere samplers is wel een hoop ruwer, wat inderdaad een gewenst effect kan zijn.

heb laatst een Akai S01 gekocht voor €20!!!

samen met mijn roland mks-100 gebruik ik ze wel regelmatig.
vooral om een Tr-909 te samplen en deze door wat pedaaltjes te sturen. werkt(naar mijn mening) best prettig, vooral omdat ik bijna alles met hardware wil gaan doen.

De wavjes door een Prophet 2002 sampler klinken toch echt lekkerder dan vanuit de virus. Beperking van geheugen en mogelijkheden vraagt om creativiteit. Zeg nou eens eerlijk "Hoeveel oude housenummers zijn er wel niet gemaakt met één gruizige sample?" Niet eens een multisample, omdat die vervorming en transpose net dat leuke housesoundje gaf/geeft

Zeg nou eens eerlijk "Hoeveel oude housenummers zijn er wel niet gemaakt met één gruizige sample?" Niet eens een multisample, omdat die vervorming en transpose net dat leuke housesoundje gaf/geeft
het klonk zoals het klonk... TOEN... omdat men het op die manier toepastte maar niet om het 1 of ander...
zeker niet omdat men toen dacht "goh dat klinkt vet, dat zal men anno 2009 ook nog wel vinden"...
muziek van vroeger vinden wij nu specifiek klinken omdat we er herinneringen aan hebben...

"Party People" van Royal House bijvoorbeeld? 8)

Anyway, ik heb een hele tijd geleden al gekozen om van de hardware sampler (eerst Roland MS-1, daarna Akai S2000) over te stappen naar de software sampler (eerst Halion en tegenwoordig Maschine, allebei in combinatie met Sound Forge voor het samplen/editen). De MS-1 en de S2000 heb ik nog steeds, maar zal ik nooit meer gebruiken om nieuwe beats mee te maken. Die zijn er alleen nog maar vanwege sentimentele redenen (ze vertegenwoordigen namelijk nauwelijks een financiële waarde) en eventueel om oude beats te kunnen reconstrueren (uiterst kleine kans, maar je weet nooit). Wel heb ik onlangs een SP-12 Turbo erbij gekocht. Wat voor rol deze hardware sampler precies gaat spelen, is nog niet duidelijk. Vooralsnog zal ik de meeste beats met Maschine maken en zal ik af en toe de SP opstarten als ik in een nostalgische bui ben. En waarschijnlijk zal ik dan de basis van de beat met de SP maken en deze vervolgens reconstrueren en verder uitwerken met Maschine.

Gebruik vooral m'n ASR-X omda er zo'n dikke FX in zit.

heb laatst een Akai S01 gekocht voor €20!!!
.
belachelijk weinig eigenlijk. zou er ook ooit een revival van komen ?

Back