TR-606 The Beast

mononono

303
Iemand ervaring/informatie/whatever over deze toch wel gruwelijk uitziende mod?

main.jpg

http://www.thebeast.co.uk/606/index.html

had gemailed voor een prijsopgave:

Hello,

I still havent written a webpage with tr-606 pricing specifics on it, but, in short -

There are two options -

Option one: voice mods, trigger kills (trigger, not audio - decay tails remain), refinishing, individual outputs (normailsed)

Cost GBP 350 (ex shipping / transaction costs)

Option two: as above, plus - buffered (driven) trigger outputs (7), trigger inputs (7), trigger indicator LEDs (7), tact switch replacement, original LED repalcement (to match new function LEDs), minor power line modifications (this returns a machine as per the photos on the website)

Cost GBP 150 extra (again ex shipping etc.)

All pricing assumes the donor machine is without fault. I wont work on machines with structual dammage (or not at any sensible price anyhow, as the repairs take way too long!)

I hope this answers your questions. If you have further queries, mail me back, but - i am just about to go away for 1 week, so i wont reply instantly.

J

HIj verkoopt ze ook kant en klaar blijkbaar, zero machines available staat op de 606 site, en 1 machine available op de 303 site. Wel übervet voor erbij ja. Dat zwart tegen die rode achtergrond ziet er ook bloody vet uit.

mja, heb een 606 die redelijk afgeragd is die ik wel graag zou willen laten modden, maar tis wel erg duur zeg maar ook weer erg vet.. :P

Hij wilt dus niet alleen zijn TonalMods doen, je moet dus kieze uit dit:

Option one:
voice mods, trigger kills (trigger, not audio - decay tails
remain), refinishing, individual outputs (normalised)
Cost GBP 350 (ex shipping / transaction costs)

Option two:
as above, plus - buffered (driven) trigger outputs (7),
trigger inputs (7), trigger indicator LEDs (7), tact switch replacement,
original LED replacement (to match new function LEDs), minor power line modifications
Cost GBP 150 extra (again ex shipping etc.)

Jammer, want die triggerkills, refinishing en Indv.outs hoef ik niet :(

Wat een prijzen durft hij te vragen, totaal zo'n 750 euro. Echt belachelijk.

Hier zijn wat mods voor de dhzer.

Binnenkort kom ik met een basdrum decay mod, ik heb al gerekend maar moet nog solderen. De pitch veranderd niet maar de decay word veeeel langer. Het is een hele simpele mod, 2 weerstanden veranderen.

als je voor 750 euro allin deze kast koopt met alle mods etc, dan vind ik dat echt niet duur. Wat een mooi ding.

Gaver dan een TR808. (op de kick na dan)

Hier zijn wat mods voor de dhzer.

Binnenkort kom ik met een basdrum decay mod, ik heb al gerekend maar moet nog solderen. De pitch veranderd niet maar de decay word veeeel langer. Het is een hele simpele mod, 2 weerstanden veranderen.

Hmmm dus als je deze site van PatatMet samenvoegd met die van hyperreal dan ben je er al bijna.....je eigen 606Monster.......

Alle mods voor de 606 (en alle andere analoge drumbakken) zijn te vinden op het net. Allemaal gebruiken ze t-bridged filters (voor kick snare toms clap rim clave etc...) of een gefilterde noise bron (snare hihat cymbal etc...) voor de klankopwekking. Zeker niet niet iets wat je geheim hoeft te houden.
Een goede bron voor mods zijn schema's van andere analoge bakken, zoals DR-55/110, CR-78, Minipops, Eminent310 drumgedeelte, 909, 808, Hammond FR-2D, Tama DS-200, Concertmate etc...

Hier een berg van info wel effe gratis inloggen

.

Ja,veel geld maar onderschat de tijd niet dat dit vergt om in zon klein ding beginnen te prutsen.

als ik individual outputs op men 606 had geplaats destijds wilde men maat dat ook,heb het dan maar gedaan maar verdorie,je zit toch al snel een uur bezig als jet proper wil doen,en dan mag je nog niet teveel treuzelen.

wat je vooral betaalt voor alle mods op verschillende toestellen door wie dan ook uitgevoerd is vooral de tijd!

Ja, je kunt alle ingredienten wel hebben, maar dat garandeert nog geen smakelijk brood, waar het om gaat is dat je voor zo'n bedrag ook een garantie hebt voor een goed, mooi gemaakt produkt.

Ik heb de mijne zelf gemod, en het is een zenuwslopend werk, al die onderdelen zijn minuscuul... als je te lang soldeert laten de sporen los... enz.

Ik heb de mijne zelf gemod, en het is een zenuwslopend werk, al die onderdelen zijn minuscuul... als je te lang soldeert laten de sporen los... enz.

Kijk nu deel je toch ook je kennis....dat van die sporen wist ik bv niet thanks zal er rekening mee houden als ik de mijne ga modden.:okdan:

waar maak je je druk om... alle mods zijn wel te vinden op het internet... zou je zo 750 euro kunnen schelen ;) en dan nog. die persoon bied een dienst aan... je hoeft het niet te laten doen ?!?

wat ik wel vreemd vind, is dat er geen audio demo's op staan. dat is IMO wel het belangrijkste. fraai uiterlijk maar slechte mods, mneeh.
en mijn 606'je gaat niet gemod worden, misschien als ik ooit een ragbakje tegenkom voor weinig...

Back