TR-606 The Beast

[url]http://www.geocities.com/SiliconVall...198/links.html
OT: viel me net op: mijn registratie-datum...!
Deze link werkt niet.
Terroristen alarm.:D

Ja,veel geld maar onderschat de tijd niet dat dit vergt om in zon klein ding beginnen te prutsen.

als ik individual outputs op men 606 had geplaats destijds wilde men maat dat ook,heb het dan maar gedaan maar verdorie,je zit toch al snel een uur bezig als jet proper wil doen,en dan mag je nog niet teveel treuzelen.

wat je vooral betaalt voor alle mods op verschillende toestellen door wie dan ook uitgevoerd is vooral de tijd!

Als ik 50 euro voor materiaal kosten reken en 30 euro uur loon, dan kan hij er bijna 24 uur mee bezig zijn. Met 15 euro uurloon en 24 uur werken blijft er 360 euro over voor componenten. Ik blijf het teveel vinden, ik zal wel een cheapass zijn (vraag maar aan mono).

Uberhaupt duur of niet ik wil demo's horen!

Volgens mij heeft Rombraz zo'n Beast303?!?!?!?!?! Rombraz wil je mssn wat mp3's posten?

Al met al over de prijs:
Degene zal wsl veel tyd in research hebben gestopt en zal m.i. daarom niet zomaar z'n kennis delen. De afwerking ziet er fraai uit. Het lijkt mij monnikenwerk om het precies/netjes uit te voeren. Dat verhaal over zgn open source vind ik onzin! St. Eric heeft m.i. ook op eigen houtje het een en ander op ARP gebied uitgezocht/ondervonden. Dus wie zijn wij om te oordelen dat het de mods te duur zijn en degene die ze aanbrengt een zgn goldgigger is? Als je de mods zo graag wil hebben kan je ook zelf gaan pielen (met alle risico's vandien ;) )

Al met al over de prijs:
Degene zal wsl veel tyd in research hebben gestopt en zal m.i. daarom niet zomaar z'n kennis delen. De afwerking ziet er fraai uit. Het lijkt mij monnikenwerk om het precies/netjes uit te voeren. Dat verhaal over zgn open source vind ik onzin! St. Eric heeft m.i. ook op eigen houtje het een en ander op ARP gebied uitgezocht/ondervonden. Dus wie zijn wij om te oordelen dat het de mods te duur zijn en degene die ze aanbrengt een zgn goldgigger is? Als je de mods zo graag wil hebben kan je ook zelf gaan pielen (met alle risico's vandien ;) )

Je kan natuurlijk ook zeggen hoe je de mods kan uitvoeren en de mensen die niet weten welk deel van de soldeerboud heet word als klant ontvangen.

Ik bedoel waarom zou je mede (vintage) synth lief hebbers die kunnen solderen en zelf mods kunnen uitvoeren niet op weg willen helpen.
Het lijkt een beedje op die pannekoeken die moeilijk te vinden service manuals verkopen. Bah

mvgr,
Maarten

Bericht door een moderator:
Thread opgeschoond. Niemand dwingt je om die mod uit te voeren of te betalen en niemand verbied je om je eigen bevindingen te publiceren. Wat de prijs betreft, dat geldt bij alles wat te koop is - het is maar wat de gek er voor geeft, en als hij ze voor 750 niet aan de straatstenen kwijt kan gaat die prijs echt wel omlaag of stopt 'ie met de business, dat heet marktwerking.

En nu weer ontopic s.v.p. :)

??????????????????

Bericht door een moderator:
Thread opgeschoond. Niemand dwingt je om die mod uit te voeren of te betalen en niemand verbied je om je eigen bevindingen te publiceren. Wat de prijs betreft, dat geldt bij alles wat te koop is - het is maar wat de gek er voor geeft, en als hij ze voor 750 niet aan de straatstenen kwijt kan gaat die prijs echt wel omlaag of stopt 'ie met de business, dat heet marktwerking.

En nu weer ontopic s.v.p. :)

Alle respect voor de mods, maar grijp je nu niet een beetje teveel naar je persoonlijke mening over dit onderwerp??
Ik bedoel, als we hier niet eens over de prijs kunne discuseren??? :confused: dan weet ik het ook niet meer.

Owja, 750euro!!! sjezus, wat een hoop geld!!! :bekdicht: :)

Alle respect voor de mods, maar grijp je nu niet een beetje teveel naar je persoonlijke mening over dit onderwerp??
Ik bedoel, als we hier niet eens over de prijs kunne discuseren??? :confused: dan weet ik het ook niet meer.

Owja, 750euro!!! sjezus, wat een hoop geld!!! :bekdicht: :)
Ja het is geen open source :D :D

sorry dat ik het zeg... ik had in deze thread ook wat linkjes in 1 van me berichten staan maar de modmaffia heeft die verwijderd.beetje raar.
hier stonden dus links in waarmee je je eigen 606beast had kunnen maken.maar meneer de moderator vindt het dus nodig om deze te verwijderen.
dus nu gaan de mods bepalen wat er in een thread komt te staan. dit is nog steeds een forum waarin je je mening kan ventileren.je kan het er mee eens zijn of niet dat heet discussie. ik vin het behoorlijk triest dat er zo mee wordt omgegaan en ben eigenlijk ook wel pist aan gezien je toch weer wat tijd erin stopt om je medesynthers te helpen(pagina openen linkje kopieren etc)
die links komen er dus ook niet meer op.
ik ben iemand die graag deelt maar als het zo moet

Toegevoegd door een mod van eer
De links naar de mods:
http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/TR-606/info/drumantix/mods.html
maar vooral deze van Geoff Waterson zijn erg bruikbaar met schema's en al.
http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/TR-606/info/drumantix/mods/themix.html

Laatst gewijzigd:
Ik bedoel, als we hier niet eens over de prijs kunne discuseren??? :)

Tuurlijk kan dat, alleen hoeft dat niet gepaard te gaan met kots-smileys en loos gescheld. Toch? :) Reken liever eens na wat een ingenieur elektrotechniek per uur kost en bepaal dan pas of je waar voor je geld krijgt.

Hier zijn overigens de links weer:

http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/TR-606/info/drumantix/mods/themix/themix1.html
http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/TR-606/info/drumantix/mods/themix/themix2.html
http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/TR-606/info/drumantix/mods.html

Tuurlijk kan dat, alleen hoeft dat niet gepaard te gaan met kots-smileys en loos gescheld. Toch? :) Reken liever eens na wat een ingenieur elektrotechniek per uur kost en bepaal dan pas of je waar voor je geld krijgt.

Nou ja.. het mag blijkbaar niet. Iemand stelde een vraag waarom hij zijn mod's niet publiek maakte waarop ik antwoordde dat het geen open source is en daar volgde een discussie op voor pro en contra openbaar maken van mods (zonder kots smileys (btw. waarom staan er eigenlijk kots smileys bij als je ze niet mag gebruiken?)). Maar dat is dan blijkbaar volgens jou niet gepast? Eigenlijk zeg je dus dat je niet meer mag discussieren. Al deze posts zijn dan ook "opgeschoond". Nou ja zeg... over slechte sfeer uitlokken gesproken...:confused:

Deze mod is gewoon openbaar hoor.

R58 van 3k3 naar 600Ohm en R59 van 680k naar 3M9.
Hierdoor gaat de Q factor van het 1e kickdrum gedeelte van 7.2 naar 40, de frequentie blijft hetzelfde (60Hz). Wat betekend dat dit gedeelte iets harder en een heel stuk langer word. Nadeel is dat, omdat de Q zo hoog is (bijna tegen zelfoscillatie aan) dit gedeelte veel minder sterk op de accent werkt. Als je de accent nu opendraaid, dan word eigenlijk alleen het 2e kick gedeelte versterkt wat resulteerd in meer punch in de attack van de kick ipv het luider worden van de kick.

Het nadeel van de confussed machines mod is dat het 2e kick gedeelte gebruikt word om een 808 achtig circuit te maken, waardoor je kick minder punch in de attack krijgt.
Het beste is dus om een extra printje te maken voor het 808 achtige circuit en het 2e kick gedeelte van de 606 in tact te laten. Dit geeft ook de minste schade aan de 606.

De bijlage is een loopje met de 1e maat zonder accent en daarna met accent.
En alle volumes staan op max.

Attachments

• 606 Kickmod.WAV
    1 MB · Bekeken: 102
Nou ja.. het mag blijkbaar niet. Iemand stelde een vraag waarom hij zijn mod's niet publiek maakte waarop ik antwoordde dat het geen open source is en daar volgde een discussie op voor pro en contra openbaar maken van mods (zonder kots smileys (btw. waarom staan er eigenlijk kots smileys bij als je ze niet mag gebruiken?)). Maar dat is dan blijkbaar volgens jou niet gepast? Eigenlijk zeg je dus dat je niet meer mag discussieren. Al deze posts zijn dan ook "opgeschoond". Nou ja zeg... over slechte sfeer uitlokken gesproken...:confused:

Hier ben ik het ook mee eens......terwijl eerder in deze thread de heer kalusi en ik een verhitte discussie hadden. In de posts in deze thread heb ik zeker niet gescholden maar mijn mening gegeven, net als de heer kalusi. Mocht ik iemand op zijn tenen hebben getrapt dan biedt ik daar mijn verontschuldigingen voor aan maar eigenlijk vind ik dat niet nodig omdat ik niemand beledigd heb. Excuses van mijn kant zijn sowieso aanvaardt.:engel:

Hier ben ik het ook mee eens......terwijl eerder in deze thread de heer kalusi en ik een verhitte discussie hadden. In de posts in deze thread heb ik zeker niet gescholden maar mijn mening gegeven, net als de heer kalusi. Mocht ik iemand op zijn tenen hebben getrapt dan biedt ik daar mijn verontschuldigingen voor aan maar eigenlijk vind ik dat niet nodig omdat ik niemand beledigd heb. Excuses van mijn kant zijn sowieso aanvaardt.:engel:
Waarvoor excuses? Voor een verschil van inzicht/mening? Ik kan het niet meer volgen hier hoor...

Nee dat was meer gericht aan moderator Yoozer. Dat wij een meningsverschil hebben vind ik alleen maar een uitdaging en eigenlijk ook wel leuk. Zo werkt de wereld tenslotte. Als we allemaal hetzelfde zouden denken heeft zo een forum ook weinig zin.
Maar ik zie nu net dat Yoozer in ieder geval de linkjes weer heeft toegevoegd:okdan: dus bij deze zand erover.
Wel een bruut uitziend apparaat die Beast of Burden.

Nee dat was meer gericht aan moderator Yoozer.
Ja dat van mij was ook gericht tegen Loozer... anyway.. ik vind die beast ook wel bruut maar toch duur. Heb nieteens een 606 hoor. Ik zou er sowieso altijd eentje origineel willen houden, waarom weet ik niet... gewoon een tick van mij.

Back