Felix - Don't You Want Me orgel

Trouwens, dan had ie die .mod onderhand wel gevonden, de post die ik quote stamt van 18 april 2008, 22:04

right, ik ben hier ook naarstig op zoek, de M1 Piano heb ik al.

Nexus heeft een paar patches die heel dichtbij komen maar niet perfect hetzelfde klinken, Het probleem met Nexus is dat de sound designer het probeert na te maken, en als je geen echte alpha juno hebt (of de emulator), of je hebt geen echte m1, of echte roland, dan kan je geen echte JX1 Rock organ maken, het gaat altijd verschil zijin. En ik ben een sound nazi op dat gebied.

Heeft er iemand toevalig nog een JX1 en zoja zou dat mogelijk zijn om eens alle c's en f# 's van de octaven te sampelen ?

Ik wilde altijd dat nummer al eens perfect proberen namaken , maar dan met de vocals die op de juiste toon zingen (nu zingt die 1 semi toon te laag :P Ik heb dat altijd gek gevonden :P

De ene heeft geen stekker, en ze zijn eigenlijk beiden in NL. Nogal riskant , en veel gedoe denk ik.

En ik moet hem zelf niet hebben, vind het nogal tragisch om geld er aan uit te geven als ik em dan nog voor minder moet verkopen.

jx-1 zal ik zeker niet kopen, waardeloze "synth" wellicht voor 5 euro als lomp en waardeloos
midi keyboard. Ooit een gekregen maar was snel weg echt prut. Als dit ding nog retro word dan eet ik mijn :maffia: op.

Toendertijd vond ik die geweldig - de geluiden waren een stuk realistischer dan die van de DX7 en de JX3P die we hadden. Was ook een heel stuk lichter.

Cosmic Dreamer: elke adapter van 9-12 volt werkt wel.

goh, het enige retro is dat orgel klankje cause of felix, en ik wil ook alleen maar DAT hebben, een D50, daar zou ik bv al veel meer klanken van willen hebben,

Maar die éne kawai drumkit die ze altijd in dance gebruiken moet ik ook nog eens.. Die heeft zo'n heel vet klinkende high hat.. Het zijn echt zo van die dingen waar ik naar zoek :)

Ik vermoed een bewerkt orgel sampletje, ingespeeld met één of ander Akai sampler

Laatst gewijzigd:
Een Roland Sy-1, dat is het zeker niet (het "rock organ", lijkt er zelfs niet op). Het is misschien soort "orgel"(maar niet zeker) sample of iets anders dat is bewerkt en ingespeeld binnen een sampler. Dat is wel heel duidelijk.

Een Roland Sy-1: nope, forget it. Zeker niet! Het "Rock organ" preset lijkt er gewoon zelfs niet op.

Vergeet niet dat in die periode ( 89-93) heel veel werd gedaan met samplers. Ik vermoed een bewerkte sample in een achteraf ingespeelde sampler. 'kzal er niet ver naast zitten.

PS. Is het oorspronkelijk wel een "orgel" klank? Zelfs daar heb ik zelfs mijn twijfels over(denk het zelfs niet).

Een Sy-1 is eigenlijk compleet uitgesloten. Daar ben ik vrijwel zeker van.

Laatst gewijzigd:
gadver, nou had je die pagina met dat kontakt instrument versie van "in your face organ", is ie ook al weg :(

En ik die dacht dat het internet alles onthield, Ik heb nu al een m1 piano, die spectrum wave heb ik ook gevonden, moet ik ook nog fine wine tone van roland en

Staccato heaven, en dat "enya" klankje van de d 50. En dan ben ik weer happy als sound verzamelaar.

jx-1 zal ik zeker niet kopen, waardeloze "synth" wellicht voor 5 euro als lomp en waardeloos
midi keyboard. Ooit een gekregen maar was snel weg echt prut. Als dit ding nog retro word dan eet ik mijn :maffia: op.

Begin maar vast met eten. Vorige jaren waren JX-1's nog voor 50 euro te krijgen. Nu staan ze op buitenlandse Ebay's al voor 300 euro of meer te koop.
Wat kian een JX-1 vervangen? Ik denk een JV-1080; mindere Rolands kunnen het niet, en dan heb je niet de lol van de instant-bediening.

Back