T-Bass finished of first track

Even een disclaimer vooraf: ik ben zelf niet bepaald erg ervaren dus medeforummers mogen m'n post bijstellen als ik hele verkeerde dingen zeg..

Ik hoor weinig balans in de mix. Bepaalde frequenties (midden-laag) overheersen heel erg en de rest is een stuk minder goed hoorbaar.
De echo op de bas/melodielijn werkt ietwat storend, het wordt een beetje een dikke brij nu. De bassdrum lijken twee geluiden waarvan de tweede te hoog is en te laat komt, dat vind ik niet zo prettig klinken.
Ik vind 'm ook te kaal. Het is telkens één melodielijntje, opgevolgd door een ander. Het nummer lijkt house ofzo te zijn, maar het blijft leeg en ingehouden waardoor het praktisch ondansbaar wordt. Tot slot ontbreekt het nog aan structuur en ontwikkeling en is het einde wat abrupt.

Ik wil je nu overigens niet ontmoedigen hoor. Er is nogal wat werk aan de winkel, maar blijf gewoon doorgaan als je er plezier aan beleeft!

Ben het met daylife eens over de balans, en eigenlijk ook over het opeenvolgen van stukjes. De clap staat bijvoorbeeld vrij hard tov de snare, en de geluiden passen ook niet echt bij elkaar. Probeer ze bijvoorbeeld met equalising naar elkaar te trekken, en meer hun eigen plek in het liedje te geven.
Wat betreft de volgorde: het volgt elkaar allemaal een beetje op. Wat ik zelf vaak wel een fijne manier van opbouwen vindt is om in lagen te werken: je zet iets neer, bouwt de spanning op door er iets bij te doen, nog iets erbij, en dan bijvoorbeeld een heel ander stuk, maar niet teveel totaal verschillende delen in een liedje, dan is het niet te volgen.

Ben benieuwd of je hem nog verder uitwerkt!

grtz
-J-

Back