Welke midi controller

RolandG70

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben opzoek naar een midicontroller
heb er 3 op het oog.

Novation REMOTE 61 LE

M-Audio AXIOM 61

EMU X-board 61

ik heb de EMU X-board 49 maar deze wordt vervangen voor een octaaf meer
het gaat vooral om de aanslag en de gebruiksvriendelijkheid.

Bedankt voor evt antwoorden.

Ik heb de Axiom 61 thuis staan sinds medio januari en ben heel erg tevreden. Ik wou iets met halfgewogen toetsen voor een meer realistisch gevoel tijdens het spelen en deze controller voldoet echt ruimschoots hieraan. Het voelt echt heel stevig aan om mee te spelen, bijna als een echte piano als het ware. Dus als je iets zoekt met een heel lichte aanslaggevoeligheid dan is dit misschien niet de beste oplossing.
Bij aankoop krijg je een cd-rom met Ableton Live Lite 6. Ik werk zelf met FL Studio dus niet echt verdiept in die software om eerlijk te zijn.
Je kan ook gratis software downloaden van de M-Audio website om al je CC settings in de controller te programmeren (naast de/of vervanging van voorgeprogrammeerde settings), is even wennen, maar werkt wel eenmaal je het door hebt. Ik heb zelf een template ingeladen van een mede FL Studio gebruiker die dit had gepost op het image-line forum.
Bij de levering zit enkel een usb-kabel, alle stroom wordt uit je computer getrokken - direct op een usb-poort aansluiten, niet op een usb-hub. Een adapter voor ander gebruik zal je zelf ergens moeten kopen, die wordt er nl. niet bijgeleverd. Er staat een beschrijving van de specificaties in de handleiding (PDF).
Verder ziet dit bakje er ook gelikt uit, mooi blauw LCD schermpje - goed leesbaar, genoeg knopjes en zo om uren aan te draaien - krijg ook nooit iets gedaan zo haha, en die pads die erop zitten zijn in het begin een beetje stroef maar dat went ook snel - je kan ze gebruiken voor korte stabs en ook ingedrukt houden om een toon aan te houden.

Kortom, heel tevreden klant, hoop dat ik het geluk heb dat deze een aantal jaartjes mag meegaan.

Ik heb een Axiom (25) en kan je zeggen dat de aanslag van dat ding echt wel erg goed aanvoelt ... en programeren is een makkie dankzij de bijgeleverde enigma tool ... ook de trigger pads zijn leuk! ...

Dus ik raad je de Axiom 61 aan!!!

Midi controller

Midi controller

Hallo,

Heb inderdaad ook met de Axiom 25 in m'n handen gestaan alleen even om de toetsen te gebruiken.
Opzich beviel mij de aanslag wel goed en voor het oog mocht hij er ook wezen
De Axiom 61 was bij die ene in R'dam uitverkocht en bij die andere was hij 30,00 duurder.(geen geduld)
Heb nu gekozen voor de Edirol PCR-800 heeft dezelfde aanslag als mijn G-70
wat mij zeer goed bevalt.
Ben dus nu aan het uitzoeken hoe alles werkt
Met de B4 van NI werkt hij perfect drawbars bedienen als echt.
Ik hoop dat ik een goede keuze heb gemaakt.

Willem

Uiteraard is een Edirol ook een goede keuze ... veel success ermee!!!

Back