[track] Burn

J3773

- = +
Dag allemaal,

Pas de tweede keer dat ik een track post. De vorige keer heb ik erg veel geleerd van het commentaar, dus ik hoop dat jullie hier ook naar willen luisteren:

Burn stuff!

Dit krijg je dus als je computer in de fik vliegt terwijl je een stukkie nederlandstalig met een zingende-zaag-solo aan het renderen bent. De track is direct vanaf de nog smeulende schijf ge-upload :) Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Grtz
J3773

ow, wees trouwens niet bang, het is niet nederlandstalig, en er zit geen zingende zaag in (voor ik iedereen wegjaag...)

Heb gelijk op openen geclicked (winamp staat bij mij als standaard om mee te openen)

Vindt burn een beetje ongepaste naam hier, trackie klinkt lief en relax ik zou alleen dat galm achtige roffel iets wat er afentoe in komt zetten weg laten, dit voegt verder alleen een rare sound toe aan je track die niet nodig is imo, die delay stereo dingetjes heb ik zo mn twijfels over dus daar moet je maar net van houden denk ik :)

verder leuk en relax trackie dus :)

Vind hem wel lekker, mag nog wel een wat hardere beat bijkomen oid. Hou persoonlijk ook van wat prominentere drums. Tis iets teveel 'achtergrond muziek' maar wel erg lekker :okdan:

Het nummer klinkt zwaar overstuurd en rot. Of is dat de bedoeling?

Thnx voor de reacties mensen! wordt zeer gewaardeerd :)

@yveske: mm, ik weet ook niet waar dat aan kan liggen, blijkbaar kunnen anderen hem wel horen.
@fuse: overstuurd? dat valt toch wel mee? Ik begrijp niet precies wat je bedoelt denk ik, zou je dat kunnen toelichten?

Nog een algemeen vraagje; wat vinden jullie van de opbouw? is die te simpel, of kan dat wel?

Grtz
-J-

volume van hoge tonen matigen..voor de rest staat hierboven al het nodige commentaar. Sfeer is oke maar niet helemaal mijn ding maar das persoonlijk.

Heb 'em open gekregen .. Leuk melodietje hoor. Ik weet niet waarom maar het doet me een beetje aan depeche mode denken om ƩƩn of andere reden

vindt t een fijne track, dat delay gebruik vindt ik juist heel verrassend maar met teveel lagen misschien iets TE rommelig klinken.zou ze er wel inhouden maar misschien kan je op die stukken (mits t nog kan) bv de feedback ff een stuk dicht draaien, lijkt me grappig effect ook... dat t even erg korte toontjes worden en super vast in t grid klinken en dan weer terug komen ... maar zeg ook maar wat ;)

Vind het een erg fijn nummer. Er zitten alleen een hoop harde klikjes in die me niet helemaal lekker zitten.
De mix lijkt soms een beetje rommelig wanneer het flink galmt. En misschien kunnen de laagste frequenties nog iets sterker eruit komen dan nu. Het overstuurde geluid vind ik zelf wel cool trouwens.

Nog een keer geluisterd maar het klinkt allemaal overstuurd op een of andere manier. Ik vind dat niet zo mooi en volgens mij past het ook niet bij deze track.

Het overstuurde geluid vind ik zelf wel cool trouwens.

Ik ook, het is me niet eens opgevallen de eerste keer.. maar distortion is dan ook my middle name :D

zou t iig zo houden :okdan:

Bedankt voor de fijne reacties mensen! Ik zal de delays nog eens onder de loep nemen, dat is inderdaad misschien wel wat rommelig. Ik had de track eigenlijk vooral snel en spontaan gemaakt, dus als ik me toen was gaan afvragen of de delay misschien te hard stond was ie nooit afgekomen ...

Misschien een beetje voorbarig, maar denken jullie dat ik dit ergens uitgebracht zou kunnen krijgen als ik het een beetje oppoets?

grtz
-J-

Bedankt voor de fijne reacties mensen! Ik zal de delays nog eens onder de loep nemen, dat is inderdaad misschien wel wat rommelig. Ik had de track eigenlijk vooral snel en spontaan gemaakt, dus als ik me toen was gaan afvragen of de delay misschien te hard stond was ie nooit afgekomen ...

Misschien een beetje voorbarig, maar denken jullie dat ik dit ergens uitgebracht zou kunnen krijgen als ik het een beetje oppoets?

grtz
-J-

Uitbrengen zal wel moeten lukken als je het allemaal wat oppoetst.
Beluister het eens over verschillende installaties en check of het dan goed blijft klinken.
Zowieso gaan sommige labeld voor kwantiteit en andere voor kwaliteit of combi. Anyway, je zou ook nog kunnen denken aan het uitbrengen in eigen beheer of samen met 1, 2 of 3 anderen en dan de kosten delen, dit wil ik zelf ook nog een keer gaan doen met wat producerende vrienden.

Weet iemand hoe ik dit soort muziek zou moeten noemen, en of er leuke labeltjes zijn die dat soort dingen doen?

hey, leuk trackie hoor.. grappige sounds..

snare mag wel wat meer snare worden.

uitbrengen klinkt allemaal erg leuk, maar ik denk persoonlijk dat dat niet zo'n vaart zal lopen met deze track (niet om je te ontmoedigen hoor, blijf vooral dingen maken ;))

Back