kick overstuur helpen

Evil-Inside

HET MOET KAPOT !!!
wat is een goede distortion of E.D
om mijn hardcore kicks goed overstuur te helpen
zit al wel naar een FB2 te kijken maar zoveel poen heb ik op het moment niet

(offtopic)
wat is trouwens het egte verschil tussen een FB1 & FB2

:biertje:

wat is een goede distortion of E.D
om mijn hardcore kicks goed overstuur te helpen

uhm t blijkt dat je kicks overstuur kan helpen door ze flink te pesten en uit te schelden. Dit is afgekeken van hoe het met mensen gaat.. :P

Een leuke mixer (analoog meestal.. bijv. soundcraft ) kun je opzich wel een lekker dikke distortion sound krijgen door te clippen. De artificials in hardcore (om ze zo maar te noemen) hebben eigenlijk allemaal die bepaalde clip sound wel en eventueel een leuk gitaar pedaaltje.

En als je gaat voor de nu-skool moet je ook maar eens gaan verdiepen in hoe je deze geclipte bassdrum kan opschonen. (met o.a een schoone basslayer en een hardstyle alike stompje. Dat bass opschonen word freqsplitten genoemd. Ik heb t niet veel bij hardcore gehoord maar bij drum & bass word t al een paar jaar gedaan. Je bass word hier dan weer dieper van en net zo hard als je het goed doet (in zalen natuurlijk zelfs harder).

uhm t blijkt dat je kicks overstuur kan helpen door ze flink te pesten en uit te schelden. Dit is afgekeken van hoe het met mensen gaat.. :P

LOL :P

over zon soundcraft ghost had ik al wel wat gehoord ja die schijnen tog
lekker naar te klinken

ik heb een soundcraft 200b gekocht om mooi te oversturen.
Kwaliteit van de ghost (of beter) maar prijsjes van spirit.
Check maar eesn op marktplaats.nl staan er genoeg.

En als je een dj mixer hebt, gewoon je line uit van je pc in de microfoon ingang gooien :mega:

En als je een dj mixer hebt, gewoon je line uit van je pc in de microfoon ingang gooien :mega:
nou de kicks komen uit men mbase
maar ik vind gewoon die vst distortion zo k*t klinken
alleen de camelcrusher gaat nog ergens over

@ro9
nou is dat wel heel groot :O damn wat een ding

miss een behringher vmx1000 ofzo ?

Ik heb nog een 8+2 kanaals Spirit te koop staan die uitstekend kan oversturen, zie de link in mijn sig :D

En het verschil tussen FB1 en FB2:
"What's new in the Filterbank 2 are five three-way toggle switches which have been added to the front panel as well as an optional foot controller jack in the back for controlling filter cutoff or bypass switching. The new toggles offer hi-frequency boost/cut for the input, the Sensitrig envelope follower, variable sine or sawtooth LFO shape, and pitch-tracking. "

- Oftewel, meer manieren om je geluid te verbouwen, en dat is altijd mooi meegenomen :)

Laatst gewijzigd:
de FB1 klinkt nog wat rauwer als de 2 ..

Napoleon ik wil je mengert misschien wel kopen, check ff je pbs :)

Ik heb de spirit E8 en das ook mooie sound al zeg ik t zelf! In het begin gekocht puur voor clippen en nu doe ik er al meer mee! Nice spul al zeg ik t zelf! }:|

Edit: Ik zeg t wel vaak zelf :P

Laatst gewijzigd:
Je zou bijna denken dat er een aparte forum sectie voor oversturing zou moeten komen. :D

Back