TR-808 klinkt slecht

BTW: de prijzen van TR-808's zakken ,geloof je me niet ,lees dan dit artikel vanuit begin 90 ofzo.+ wat xtra spul..

Attachments

• lect08.jpg
    lect08.jpg
    211,2 KB · Bekeken: 144
  • Tadao.bmp
    481,4 KB · Bekeken: 130
  • Gerald 2.zip
    3,8 MB · Bekeken: 149
  • Gerald 1.jpg
    Gerald 1.jpg
    186,5 KB · Bekeken: 136
Cool!,met het zoeken naar die acidlab pics,zag ik dat ik toch die pics vd bruine 808 verkocht op ebay een tijdje terug gedownload had.(kon ook ni anders ,te zeldzaam..)

dit is dus een bruine,das duidelijk!

Attachments

• Roland TR-808 Brown-01.bmp
    351,6 KB · Bekeken: 140
  • Roland TR-808 Brown-02.bmp
    443,4 KB · Bekeken: 141
Ik ken eigenlijk alleen de bruine.....heb nu 2 808's gehad.

Grtz Bruce

:dubbel: straks is de enige echte 808 nog de bruine 808 :dubbel: ik zie niet echt een heel significant verschil in iedergeval. (lekker aconcreet )

beetje sneu voor de mensen die een zwarte 808 hebben dat die wel te samplen zijn eigenlijk. :bedenkelijkesmily:

ik zie niet echt een heel significant verschil in iedergeval.

kijk naar defotos dan,en neem een sidepanel als refrentie ,deze is 100% zwart ,tenzij je blind bent natuurlijk want dan zijn alle 808ts zwart en de 909 ook dan trouwens :dubbel:

Cool!,met het zoeken naar die acidlab pics,zag ik dat ik toch die pics vd bruine 808 verkocht op ebay een tijdje terug gedownload had.(kon ook ni anders ,te zeldzaam..)

dit is dus een bruine,das duidelijk!

hmm als dit de bruine is, hebk hem toch denk ik.

Heb wel geen rodige/oranje gain knoppen, maar wit/geel (zelfde kleur als de da aanduidingen van de instrumenten BD-SD-etc)

Lijkt dit niet meer antraciet ?

Laatst gewijzigd:
hmm als dit de bruine is, hebk hem toch denk ik.

Heb wel geen rodige/oranje gain knoppen, maar wit/geel (zelfde kleur als de da aanduidingen van de instrumenten BD-SD-etc)

Lijkt dit niet meer antraciet ?

Ja je hebt gelijk,ik had nog een bruinere ooit gezien op ebay maar ik heb geen fotos,maar ze klinken bijde idem hoor,enkel de zwarte is anders van sound,de fel bruine is ook lelijk hoor,de verf is ook anders dik,en gestructureert.

ooh zal is zoeken.

Had onlangs een plaatje gevonden van die fel bruine, waardoor ik ook dacht dat die van mij zeker niet bruin zou zijn.

Mijn 808 ruist niet maar mijn 909 wel.
ik hoor hem ook tikke als ik de Gain openschroef op mijn mengert.
Mijn 808 heeft daar bijna geen last van.
Opzich is het niet echt storrend vind ik, het heeft zelfs wel wat ;)
de tik uit de 909 loopt op een 16de noot mee dus ik zie het maar als een xtra analoog geluidje :)

Maar aan de andere kant: ik ben de enige die het blijkbaar hoort, er is hier nog nooit iemand geweest die zie, Sjezus wat ruist die 909...

Waarschijnlijk een gigantisch noob-opmerking (:eureka:) van mij want ik ken de ins & outs van een 909 niet zo goed. Maar als je hem op je mengpaneel hebt aangesloten en hij ruist bij hoge gain een 'beetje' kan dat ook liggen aan de randaarde. Plug je mengpaneel eens in een geaard stopcontact. Vaak ontstaat er in een mengpaneel ruis als de boel niet geaard is. Misschien dat dat ook werkt bij een (licht ruisende) 909???

De mix out van bijde machines ruisen meer als de individual outs.

er staan weer goede duidelijke TR-808 fotos op ebay van bruine en zwarte 808ts

ik denk interesant ,dus post ik ze maar.

je ziet ook het verschil in de verfstructuur zoals ik eerder poste ,satin ,met soort hagelslag finish voor de bruin/antraciete,en volledig mat voor de zwarte

Attachments

• trbruin808.jpg
    trbruin808.jpg
    336,6 KB · Bekeken: 137
  • trzwart808.jpg
    trzwart808.jpg
    52,3 KB · Bekeken: 137
Een Bom? ...

attachment.php

Attachments

• lol.jpg
    lol.jpg