TR-808 klinkt slecht

idd,ik heb de doos deze morgen maar pas open gemaakt en er zat idd een fonkelnieuwe high wanted beter klinkende antracietkleurige TR-808 in 8o)

Kleur: Antraciet Zwart
Serial: 176654
Kick: diep met lange decay
Star/Stop: Oranje
220v Toestel

attachment.php

De kick maar ook de snare rim/clave en cymbals klinken exact als men ex 1993 808.

het gaat em dus niet enkel om de kick decay...
Als ik vergelijk met de samples van men matt zwarte 808 die ik maanden terug verkocht heb is het dag en nacht verschil.
Dus met de kick te modden van een matt zwarte 808 ben je niets..

Een volledige sample kit van dit dit toestel is alsook te verwachten voor de nog niet gelukkige eigenaars van zon toestel..

Attachments

• 808-3.jpg
    808-3.jpg
    103,8 KB · Bekeken: 136
@ Hexagon

Wat voor 808 is dit. Dit was mijn 808

Attachments

• xx.jpg
    xx.jpg
    90,2 KB · Bekeken: 144
Ik gebruikte hem niet :-) Geen midi alleen maar sync 24. Toen was ik hem zat weg met ding :W

dat is denk ik de noisegenerator. heb ik ook last van gehad maar dan nog veel erger. als je hem openschroeft zit er ergens een heel klein schroefje op de printplaat waarmee je de noise kan afstellen. ik weet niet precies meer waar hij zit. het is al een tijdje geleden.

jaah ook ik ben ook eindlijk lid van de 808 club *D.
ik heb s/n 176556 en met een witte start-stop knop
er gaat echt een wereld voor me open aan de verscheidenheid van "verschillende" 808's:
oranje/witte start-stop knop
(amerika/europees)
laag/ hoog serienummer
bruin/zwart
Nou is het zo dat ik misschien (kleuren) blind ben maar ik zie ten eerste écht het verschil niet tussen een zwarte en een bruine. En dat er 808's zijn met een oranje en witte start-stop knop was me ook nog nooit opgevallen.
Ik vraag me dan ook serieus af óf het uberhaupt de bedoeling van Roland is geweest om onderscheid te maken in de 808's. Ik kan me zo ook voorstellen dat de 808's op verschillende plekken in Japan zijn gemaakt (misschien niet waar?!) en dat zwart/bruin niet overal zwart/bruin was (verschillende spuiterij/mensen). Is de 808 alleen maar in Japan gemaakt? (kleurverschil?) Nou ben ik ook wel redelijk thuis in de electronica en weet dat componenten (zeker van die leeftijd) redelijk onderhevig zijn aan tolerantie.
Is het dus zo dat de 808's met dezelfde kleur (zwart/bruin) allemaal dezelfde klank hebben. En is dat bij degene in een bepaalde s/n reeks ook. En de oranje/witte start-stop knop ook zo.
De ham vraag wat mij betreft is: Was het de bedoeling van Roland of (wat mij lijkt) is het gewoon het "verloop" van componenten?

jaah ook ik ben ook eindlijk lid van de 808 club *D.
ik heb s/n 176556 en met een witte start-stop knop
er gaat echt een wereld voor me open aan de verscheidenheid van "verschillende" 808's:
oranje/witte start-stop knop
(amerika/europees)
laag/ hoog serienummer
bruin/zwart
Nou is het zo dat ik misschien (kleuren) blind ben maar ik zie ten eerste écht het verschil niet tussen een zwarte en een bruine. En dat er 808's zijn met een oranje en witte start-stop knop was me ook nog nooit opgevallen.
Ik vraag me dan ook serieus af óf het uberhaupt de bedoeling van Roland is geweest om onderscheid te maken in de 808's. Ik kan me zo ook voorstellen dat de 808's op verschillende plekken in Japan zijn gemaakt (misschien niet waar?!) en dat zwart/bruin niet overal zwart/bruin was (verschillende spuiterij/mensen). Is de 808 alleen maar in Japan gemaakt? (kleurverschil?) Nou ben ik ook wel redelijk thuis in de electronica en weet dat componenten (zeker van die leeftijd) redelijk onderhevig zijn aan tolerantie.
Is het dus zo dat de 808's met dezelfde kleur (zwart/bruin) allemaal dezelfde klank hebben. En is dat bij degene in een bepaalde s/n reeks ook. En de oranje/witte start-stop knop ook zo.
De ham vraag wat mij betreft is: Was het de bedoeling van Roland of (wat mij lijkt) is het gewoon het "verloop" van componenten?

Sorry, verkeerde thread!

maar heb je een korte atack ? of een lange... thats the qwestion. :walker:

en gefeliciteerd natuurlijk.
heb je er veel voor moeten betalen of viel het mee. veel is bover de 950 onder is weinig ;-) in goede conditie.

is het een 110 v of 220
is het het americaanse of japaner of europees model

als je 808 last heeft van pinknoise zoals de persoon in het begin kan het zijn dat er een element verkeerd om is geplaatst bijvoorbeeld als je de tr-808 hebt gedemod en de condensator verkeerd om hebt terug geplaatst.

Back