TR-808 klinkt slecht

swokki

is braaf
Dag synthforummers,

Vandaag heb ik na lang twijfelen toch een TR-808 gekocht, volgens de verkoper was alles in orde en de machine ziet er ook mint uit. Kenton midi kit ingebouwd en al! Nu had ik het niet meteen door, maar na een paar minuten merkte ik dat de klank toch niet helemaal ok is. Het is alsof er een rare korrelachtige distortion op de decay van de clap, snare, de toms en de hihat zit. Ik heb meteen de verkoper gecontacteerd maar die heeft nog niet geantwoord. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt,

Een heel teleurgestelde TR-808 eigenaar.

had je dit al vooraleer de midikit erin was?

zit de kenton pro kadi box er ook bij? doet die het via midi?

het heeft mischien iets met de noise te maken.

idd ruis.. 909 heeft t ook net als veel ander oud analoog, de een ruist nog harder als de ander.. welkom in de vintage wereld :)

Maar wees niet bang, je zal merken dat wanneer je die 808 gebruikt in je tracks dat die ruis tijdens de staartjes zal weg vallen tot een acceptabel niveau

verder gewoon flink oversturen die handel dan valt t sowieso niet meer op :D

Laatst gewijzigd:
Mijn 808 ruist niet maar mijn 909 wel.
ik hoor hem ook tikke als ik de Gain openschroef op mijn mengert.
Mijn 808 heeft daar bijna geen last van.
Opzich is het niet echt storrend vind ik, het heeft zelfs wel wat ;)
de tik uit de 909 loopt op een 16de noot mee dus ik zie het maar als een xtra analoog geluidje :)

Maar aan de andere kant: ik ben de enige die het blijkbaar hoort, er is hier nog nooit iemand geweest die zie, Sjezus wat ruist die 909...

Haha, das 850 te weinig volgens een bepaald persoon :D ;)

Goed, hier heb je een stukje audio van de clap en de snare, daar valt het het hardst op.

Attachments

• TR-808.wav
    1,1 MB · Bekeken: 157
Dat is de bekende gratis reverb die je er bij de eerste maat bij krijgt. Ik heb dat altijd bij de eerste hit en daarna niet meer. bij jou blijft die blijkbaar dus open staan :confused: Tja, ik vind het wel lekker klinken eigenlijk :)

Is die niet stiekem gemod of zo dat je weet?

Dat is de bekende gratis reverb die je er bij de eerste maat bij krijgt. Ik heb dat altijd bij de eerste hit en daarna niet meer. bij jou blijft die blijkbaar dus open staan :confused: Tja, ik vind het wel lekker klinken eigenlijk :)

Die hoor je juist bij de eerste keer niet te horen en daarna wel.

vind ze inderdaad alletwee gruizig klinken. er zit heel wat rommeligs in. vreemd... dat 'korrelige' hoort er niet in te zitten. ik denk dat er is mis is met de noise source...

ik wil m wel overnemen, zo los je dat soort problemen op.

Denk je alles meegemaakt te hebben hier dan kom je zoiets tegen.
Leo, zelfs als het grappig bedoeld zou zijn vind ik het nog niet kies.
Die jongen wil gewoon een goeie 808 hebben.

Back