IC vraagjes

vraag 1, wat te doen met de schmitt triggers uit een 14584 die ik niet gebruik?
Moeten deze naar ground of laat ik deze not connected?

Dezelfde vraag maar dan voor de 4520 naar ground of niet aansluiten.
Ik krijg deze info nooit uit datasheet's terwijl het er toch wel in zou moeten staan lijkt mij. Hoe zit dat?

groetje,
Maarten

hoi, misschien maakt dit iets duidelijk.

chip.jpg

zet um op.
groeten,
jeroen

het logies, was idd logisch, maar in het kader van het groen/ geel /paarse boekje van de voor de zoveelste keer nieuwe spelling heb ik er deze keer logies van gemaakt, ekskuus (exuus).
garoeten,
jeroen

Hoi Maarten, hier http://www.cadsoft.de/ kan je Eagle Light gratis downen. Die gasten van het MidiBox forum gebruiken hem ook.....ikzelf heb er wel naar gekeken maar nog niet in verdiept. Suc6

prima programma, dat eagle.
ik gebruik het voor printen te maken.
alleen om schema's te tekenen vind ik het een ramp, de hele library is fabrikant georienteerd.
ik heb liever een simpele symbool library, dus als iemand nog een simpel maar doeltreffend schema teken programma weet?
ik had er ooit een die prima was, de meeste symbolen stonden in het tekenscherm, gewoon pakken , slepen en plaatsen, en daarna de touwtjes trekken.
heb geen flauw idee wat het was.
gr'tn,
jeroen

Hey allemaal,

Ik had een paar vraagjes over electronisch schakelen en aangezien ik dit waarschijnlijk met ic's moet gaan doen post ik het maar in mijn ic vraag draad.

Ik wil nemelijk een tip toets maken die 1 input heeft en twee outputs zodat de outputs dus omstebeurt aan zijn en dit dan 2 keer.(4013? bedenk ik mij nu)
Ook zou ik het graag omgedraaid hebben. (twee inputs en 1 output dus)
Het is wel de bedoeling dat er audio signalen door gaan.

Hoop dat jullie meer weten. (weet het eigenlijk wel zeker)

groetjes,
Maarten

prima programma, dat eagle.
ik gebruik het voor printen te maken.
alleen om schema's te tekenen vind ik het een ramp, de hele library is fabrikant georienteerd.
ik heb liever een simpele symbool library, dus als iemand nog een simpel maar doeltreffend schema teken programma weet?
ik had er ooit een die prima was, de meeste symbolen stonden in het tekenscherm, gewoon pakken , slepen en plaatsen, en daarna de touwtjes trekken.
heb geen flauw idee wat het was.
gr'tn,
jeroen

Volgens mij bedoel je Schematic Publisher.

http://www.musicfromouterspace.com/SchematicEditorPromo/schempubdownloadpage.html

Dat is idd met vaste symbolen die je kan in laden en slepen en zelfs aanpassen en je eigen tools saven.
Ook kan je alle weerstand waardes invoeren en ic nummers etc.
Zie ook deze thread.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=87009&highlight=schematic+publisher

Laatst gewijzigd:
Hey allemaal,

Ik had een paar vraagjes over electronisch schakelen en aangezien ik dit waarschijnlijk met ic's moet gaan doen post ik het maar in mijn ic vraag draad.

Ik wil nemelijk een tip toets maken die 1 input heeft en twee outputs zodat de outputs dus omstebeurt aan zijn en dit dan 2 keer.(4013? bedenk ik mij nu)
Ook zou ik het graag omgedraaid hebben. (twee inputs en 1 output dus)
Het is wel de bedoeling dat er audio signalen door gaan.

Hoop dat jullie meer weten. (weet het eigenlijk wel zeker)

groetjes,
Maarten

Dus...

groetje,
Maarten

Back