Chickensys Translator

Ja dat las ik jah, de device will be unusable in a windows environment..

Goed oppassen voor je harddisks dus.. ghehe..

Heb het nu gedownload, maar als ik het wil draaien, dan krijg ik een dosschermpje wat direct weer weggaat..

Hoe draai ik dit programma?

Daar was ik al bang voor, ik weet dus echt helemaal niks van DOS.. Er zit in translator ook gewoon het tooltje EPSdisk, dit werkt ook vanuit DOS maar ik weet echt niet hoe ik directories kan kopieren vanuit een dos omgeving.

Daar was ik al bang voor, ik weet dus echt helemaal niks van DOS.. Er zit in translator ook gewoon het tooltje EPSdisk, dit werkt ook vanuit DOS maar ik weet echt niet hoe ik directories kan kopieren vanuit een dos omgeving.

dat kan ook gewoon vanuit windows
zolang je het programma maar in dos draait

Ok dus het is gewoon de bedoeling dat ik een .img aanmaak, en die dan kopieer naar de mijn zip disk in dos? en hoe doe ik dat dan middels dat programma..?

heb je daar ervaring mee Ramoonus?

En hoe vind ik in die list mijn naam van zipdrive kan hem er niet tussen vinden, ik weet dat Verwisselbare schijf E is, waar ik het heen wil kopieren.. Maar de dosnaam weet ik niet, hoe vind ik die in die lijst. Ik draai XP.

http://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/rawwrite/dd-old.htm

En hoe vind ik in die list mijn naam van zipdrive kan hem er niet tussen vinden,

Kun je jouw lijst even hier copy-pasten?

Hij zal inderdaad niet "E" heten, dat is slechts een windows-labeltje.
Het zal iets als \\?\Device\.... zijn. Het zou vrij voor de hand liggend moeten zijn in je lijst.

Als ik dat commando geef in dos prompt krijg ik deze melding:

dd -- list wordt niet herkend als een interne of externe opdract, batch of bestand

Ok ik doe het nu als volgt ik open opdracht prompt
dan sleep ik vanuit explorer de .exe gewoon in opracht prompt en dan staat er dit:

D:\Documents and Settings\Lazy Eyes>F:\Programs\DD\DD-04beta1.exe

Is dat de goede manier om hem te benaderen? Ik ben echt een ontzettende noob in dos

dat moet ook niet zo
tik eens; F:\Programs\DD\DD-04beta1\

dan ipv dd
DD-04beta1

Wanneer ik dat tik wat daar boven staat.. dan krijg ik die zelfde melding,

maar wat bedoel je met ipv DD-04beta1

ahhh.. heb de lijst..
En hoe zie ik nu wat mijn schijf is in de lijst,

\\.\Volume{2b53f9cc-fd66-11dc-8577-00160a0fe940}\
link to \\?\Device\Harddisk2\DP<DP1>0-0+6
removable media
mounted on e:\

Maar hoe nu verder?

Dat is die schijf want mijn usb zip zit op het windows teken E
En hier staat mijn afbeelding van de lijst:

Laatst gewijzigd:
Ik zou zeggen, als hij naar de hele disk moet (partitie-gegevens staan in de .img), dan
dd if=chickensys.img of=\\?\Device\Harddisk2 bs=1M

anders misschien naar de partitie, maar dan schrijf je een ensoniq image naar een dos-partitie en dat lijkt me niet goed.

Maar dit is ongetest dus ik sta niet in voor de gevolgen :D

Moet ik niet aangeven waar die file staat?

Of kan ik dit gewoon als commando geven

dd if=ensoniq.img of=\\?\Device\Harddisk2 bs1M

En dan moet ie naar me zipdisk gaan? Of loop ik nu ook het risico dat ik me hele harde schijven met schoolinformatie nu overschrijf met die informatie?

Back