MIDI inbouwen op oude synths

dsp9000

Stamgast
Weet iemand een bedrijf/Persoon die Midi kan inbouwen in een oude Synthesyzer?
Ik weet niet eens of dit wel echt mogelijk is trouwens? Het gaat om de Faemi- 1m synth.
Ik ben benieuwd....

Danny

MIDI inbouwen kan op verschillende manieren, maar vaak is er dan al een CV/Gate mogelijkheid aanwezig. Ik zie niks wat er op lijkt bij die Faemi achterop, dus ik denk 't niet; of je moet al zelf er diep in gaan duiken en kijken of je het aan de keyboardprocessor vast kan maken (dit ligt ook aan het type keyboard).

Misschien was mijn eerste post niet helemaal goed geformuleerd.
Ik hoef geen volledig MIDi gestuurde Synth.

Ik ben in principe al blij met een CV/gate die de toetsen kan aansturen.
Als de mogelijkheid voor inbouw van en CV/gate ben ik al heel blij.

Nu neem ik steeds stukjes op met harddisk recording. Echter met snelle melodietjes is het toch prettig als dit aangestuurd kan worden.

Hier op het forum is een uitgebreid topic over het midificeren van een Korg Poly61. Voor deze synth is een systeempje bedacht waarbij een PIC (programmable IC) de taken van het toetsenbord overneemt door middel van Midi-signaal.

Maar de Poly61 (eigenlijk is het systeem voor een poly6 bedoeld) komt natuurlijk heel veel voor, waardoor het voor die synth meer voor de hand ligt dan wat jij noemt...

De synth die je noemt heeft dus helemaal geen aansturingsmogelijkheden?

De Faemi M1 synthesyzer heeft op dit moment geen enkele aanstuurmogelijkheid.

Echter....de Faemi is het jonge broertje van de bekende russische Polifoks synth en bij deze heb ik op internet wel gezien dat er een CV/gate ingebouwd kan worden. Daar zijn zelfs schema's van bekend. Dus ik denk wel dat het mogelijk moet zijn.

En dan moet ik natuurlijk nog iemand vinden die dat voor mij kan doen.

Ik zie in een oude discussie dat er een kaart te koop is die in veel analoge bakken te gebruiken is.

"Als alternatief voor al die Kenton inbouw kits biedt de firma Synhouse de midijack aan voor $99"

Misschien is dit wel interessant.

De Faemi M1 synthesyzer heeft op dit moment geen enkele aanstuurmogelijkheid.

Echter....de Faemi is het jonge broertje van de bekende russische Polifoks synth en bij deze heb ik op internet wel gezien dat er een CV/gate ingebouwd kan worden. Daar zijn zelfs schema's van bekend. Dus ik denk wel dat het mogelijk moet zijn.

En dan moet ik natuurlijk nog iemand vinden die dat voor mij kan doen.

Waar woon je?

Ik woon in Muiderberg

Mm... Dat is weer net iets uit de route. Dump anders even alles wat je tot nu toe gevonden hebt in dit topic (vooral die schema's van die Russische synth).

Schema voor de Faemi is amper te vinden op internet. Ga nog wel even doorzoeken.
Ik heb hier wel wat schema's van de opvolger van de Faemi, de polivoks synth. Ik weet alleen niet of je daar wat aan hebt.

http://www.ruskeys.net/eng/pasp/polivoks/pasp.php#sc

Een schema hoe je een cv/gate kunt inbouwen op de polivoks heb ik wel op mijn computer, maar kan ik op internet niet meer terugvinden. Die kan ik wel eventueel per Email nog naar je sturen.

Iemand nog enig idee trouwens waar ik zo'n Synhouse Midijack kan kopen? Ben langs twee muziekwinkels geweest vandaag en langs een electronicawinkel die veel midispullen heeft, maar iedereen stond me wat glazig aan te kijken toen ik hier om vroeg. :frons:

Iemand nog enig idee trouwens waar ik zo'n Synhouse Midijack kan kopen? Ben langs twee muziekwinkels geweest vandaag en langs een electronicawinkel die veel midispullen heeft, maar iedereen stond me wat glazig aan te kijken toen ik hier om vroeg. :frons:

Nou gewoon hier http://www.synhouse.com/midijack.html
Heb er eentje in mijn Moog Rogue zitten. Werkt als een tierelier en snelle levering.

Zo'n Faemi synth is een string synth met een enkel filter en volledige polyfonie รก la de Siel Cruise, Crumar en Korg stringsynths.
Ik heb altijd begrepen dat dat werkt met een soort van orgeltechniek en dat die synths nooit te midificeren c.q. cv/gaten zouden zijn.
Ik zou dat eerst even checken voordat je allerlei setjes gaat bestellen.

Edit:

Hoe duur was trouwens die Midijack altogether (dus met shipping en douane) ?
Was het trouwens eenvoudig om dat ding te installeren ?

Laatst gewijzigd:
Misschien laat ik het inbouwen op de Faemi wel zitten dan.

Ik heb echter ook een Polivoks (wel een echte synthesyzer) in bestelling staan en op die wil ik wel een Midi of CV-gate ingebouwd hebben. Ik heb na lang zoeken een bedrijfje in Dordrecht gevonden die het mischien voor me kan doen.
Dit bedrijfje was overigens wat minder te spreken over de Synhouse Midijack, omdat hij geen pitchbend kon aansturen. Op de Polivoks zit echter geen pitchbend, dus dat maakt voor mij dan niet uit verder.
Hij doet vooral reparatie van ARP-spullen en dergelijke.
Ik heb nog een bericht naar hem gestuurd met de vraag wat hij voor betere suggesties heeft dan de Synhouse Midijack, maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad.

Laatst gewijzigd:
Back