Hogeschool Hamburg:mp3 geluid geeft gehoorschade

van CD geluid krijg je ook gehoorschade als je t knoepiehard zet

en van speculaar krijg je kanker

en van suiker krijg je gaatjes in je tanden

Leven schaadt de gezondheid

"Leven schaadt de gezondheid" :halleluja

Die houden we er in!8)

Precies..

Precies..

Ik rook niet.. maar op die pakjes staat vaak "roken is dodelijk".. ik moet dan altijd onwillekeurig denken "leven is dodelijk".. maar ja.. of je daar nou zo vrolijk van word..

Je gaat maar een keer dood hoor. Dus zo erg is dat ook weer niet. :)

En nee ik geloof niet in reincarnatie. Net zo min als recycling werkt op ultralange termijn.

Ach, het is toch al lang bekend dat je van illegale muziek impotent wordt?

'K vond het op zich best een leuk stukje. De theorie is nog niet eens zo heel slecht onderbouwd! Leuk om te weten hoe nep de wereld om je heen is (perceptie van geluid in dit voorbeeld), en er een groter deel dan je wilt toegeven in je hersenen afspeelt!
De paranoia conclusie dat zoiets evt hoorschade oplevert, is wel heel erg opgefukt. Beetje té sensationeel allemaal.

Maar hij heeft het ook over "subliminals" Zgnm hidden messages in geluid. Zouden dan ook die werkelijk werken? Als mp3's werken zou je haast denken dat zoiets super effectief moet zijn.

Dan weet ik zeker dat tell-sell ze gebruikt, soms blijf je gewoon staren naar het onintressant gezwam over haarborstels en keukenapparaten (iets waar ik mij het laatste voor zou intresseren). Ik kwam er laatst achter, toen ik voor de gein een stukje gesampled had van zo'n uitzending, dat niet alleen de informatie tot het idiote toe herhaald wordt, maar dat alle zinnen precies (en dan bedoel ik ook precies) in het ritme van het irritante zwevende achtergrond melodietje valt. Komt akelig dicht in de buurt van hersenspoelen. Zijn subliminals aan te tonen?

Eng >:|

Origineel geplaatst door johanms1
Ach, het is toch al lang bekend dat je van illegale muziek impotent wordt?

Ja ik ben ook bang dat dat het is 8D

Maar hij heeft het ook over "subliminals" Zgnm hidden messages in geluid. Zouden dan ook die werkelijk werken? Als mp3's werken zou je haast denken dat zoiets super effectief moet zijn.

Ik vrees dat het zo is...
We worden genept, echt waar...

Als ik leuke muziek hoor krijg ik altijd de neiging al m'n spaargeld aan de meest onzinnige apparaten te spenderen. Elektron Machinedrums, Virii en ga zo maar door...

Impotent van illigale muziek?? Ohw??? :D

Maar bij mp3's zouden juist eerder de subliminals eruitgefilterd zijn lijkt mij (als het al bestaat ;) ). Alle onhoorbare tonen worden er als eerste uitgefilterd...

Maar ik ga ff een bakkie koffie nuttigen... Daar blijf je namelijk langer van leven omdat de chemicalien die nog aanwezig zijn bij een vers gezet bakje koffie dezelfde werking hebben als een vers kopje jus d'orange!! Jajajajaja ;)

Origineel geplaatst door maxdox
Maar hij heeft het ook over "subliminals" Zgnm hidden messages in geluid. Zouden dan ook die werkelijk werken?

ehm die werken ook werkelijk ! dat is wetenschappelijk bewezen!!!
in een onderzoek is bijvoorbeel televisie laten zien, daarbij werd in het geluid (of beeld = ander onderzoek!) een verborgen stem (of frame) geplaatst hierdoor gingen mensen een ander consumptie gedrag vertonen.
als men cocacola reclame achtige teksten erin plaatsten wilde men cocacola drinken , was t iets over melk dan werd t zuivel en als men iets gebruikte waarbij gezegd werd dat men honger kreeg , kreeg men ook zin om te eten.
tis een theorie, theorieen zijn wetenschappelijk onderbouwd/bewezen en daardoor per definitie zeker tenzij men het tegendeel kan bewijzen.

Een 132 KHz. gesampled WAV geluid is ook 'lossy' info. wie weet wat voor geheime boodschappen daar wel niet in zitten..8D

Van pepernoten krijg je kanker....... je moet er alleen een half jaar lang 2 kilo per dag eten.
Voor aardappellen geld hetzelfde.

Dit slaat natuurlijk nergens op.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Van pepernoten krijg je kanker....... je moet er alleen een half jaar lang 2 kilo per dag eten.
Voor aardappellen geld hetzelfde.

Dit slaat natuurlijk nergens op.

...En van teveel bananen krijg je geen energie maar ernstige constipatie!:D

Niet eens de moeite waard

Niet eens de moeite waard

Wat een Bullsh*t goed dat ie in Hamburg zit mafkees!!!!

...En van teveel bananen krijg je geen energie maar ernstige constipatie!

Ben ik niet helemaal met je eens. Je kan er natuurlijk ook lekkere BANANENMILKSHAKES van maken of BANANENVLA. En dan werkt het weer niet constiperend.

Daarnaast zitten in bananen ongelooflijk veel koolhydraten en we weten allemaal: Koolhydraten is Energie. En Energie is goed voor de creativiteit. :halleluja

Maar het is inderdaad wel onverstandig om een tros bananen per dag te eten. Volgens mij moet je daar dan ook wel flink je best voor doen om dat een maand lang vol te houden. :koffie:

Origineel geplaatst door Mstudio1
ehm die werken ook werkelijk ! dat is wetenschappelijk bewezen!!!
in een onderzoek is bijvoorbeel televisie laten zien, daarbij werd in het geluid (of beeld = ander onderzoek!) een verborgen stem (of frame) geplaatst hierdoor gingen mensen een ander consumptie gedrag vertonen.
als men cocacola reclame achtige teksten erin plaatsten wilde men cocacola drinken , was t iets over melk dan werd t zuivel en als men iets gebruikte waarbij gezegd werd dat men honger kreeg , kreeg men ook zin om te eten.
tis een theorie, theorieen zijn wetenschappelijk onderbouwd/bewezen en daardoor per definitie zeker tenzij men het tegendeel kan bewijzen.

klopt idd, daar is ook mee geexperimenteerd in bioscopen, dus frames van bv cola in films plakken, dan is er een aantoonbare stijging in de cola-verkoop in de pauzes...... als ik me niet vergis is het daarom ook wettelijk verboden gemaakt in nederland...

Olaf

Back