Beste in ear koptelefoontjes voor monitoring on the road?

Dr.Drane

Darkpsy Vertegenwoordiger
Dag vriendjes,
en vriendinnetjes.

Ik ben mijn creative aurvana in ear koptelefoontjes kwijt zie ik net en nu zoek ik dus nieuwe in ear koptelefoontjes om mee te producen en samplen on the road.

Welke kunnen jullie mij aanraden? Ze mogen gerust wat kosten.

Thanks en goeten!!

Sony MDR-EX90LP, kosten ongeveer € 100, verassend zuiver (moeten wel even ingespeeld worden)
Ik gebruik deze onderweg. Enige nadeel is dat om jouw oren te ontzien, ze nogal aardig veel doorgeven aan de omgeving. Daar merk je zelf niks van, maar anderen wel hihi.
Voordien had ik een Shure E5c, heb 'em helaas naar de filistijnen geholpen en ze maken ze niet meer :(. Sindsdien niks gevonden die even goed klinkt (ook heel moeilijk natuurlijk), maar die sony is het beste wat ik tot nu toe gehoord heb.

Sony MDR-EX90LP, kosten ongeveer € 100, verassend zuiver (moeten wel even ingespeeld worden)
Ik gebruik deze onderweg. Enige nadeel is dat om jouw oren te ontzien, ze nogal aardig veel doorgeven aan de omgeving. Daar merk je zelf niks van, maar anderen wel hihi.
Voordien had ik een Shure E5c, heb 'em helaas naar de filistijnen geholpen en ze maken ze niet meer :(. Sindsdien niks gevonden die even goed klinkt (ook heel moeilijk natuurlijk), maar die sony is het beste wat ik tot nu toe gehoord heb.

Wat had je die van jou betaald (die shure)?
Zijn precies prijzig (maar wel nog te vinden):
http://www.amazon.com/Shure-E5c-Sound-Isolating-Earphones/dp/B0000CE1VP

WTF, €500 staan ze in een winkel in belgie. :D

Zijn die shure's echt zo veel geld meer waard dan? Als ze echt nog stukken beter klinken spaar ik der nog wel wat langer voor dan.

Laatst gewijzigd:
Ja, dat kostten ze toen ongeveer. Ze staan inderdaad ook nog te koop op Amazon (goedkope dollar), maar heb net m'n geld uitgegeven aan een paar monitoren die ik hard nodig heb. Keuzes, keuzes...haha

Die SE-serie is de opvolger van de E-serie. De reden dat ze zo kick ass zijn is omdat bij de SE530 er een aparte tweeter en twee woofers inzitten om het geluid te sturen. Daardoor klinken ze zoveel zuiverder dan een 'gewoon' earphone setje.
Je zal in het begin wel moeten kijken hoe je ze correct in je oren steekt, is wat prutswerk haha. Dan moeten ze echt een aantal uurtjes ingespeeld worden, krijg je er voller geluid eruit. En dan wennen aan de zuivere weergave. De eerste keer dat ik die E5C hoorde dacht ik dat ik in m'n broek ging doen, ik hoorde plotseling dingen die ik op andere hi-fi speakers zelfs nog niet eens gehoord had.

Veel plezier ermee! :dj:

Je zal in het begin wel moeten kijken hoe je ze correct in je oren steekt, is wat prutswerk haha.

Hehe, ik heb gelukkig vrij grote oren. :D Misschien dat ik daarmee zo met muziek bezig ben.

De eerste keer dat ik die E5C hoorde dacht ik dat ik in m'n broek ging doen, ik hoorde plotseling dingen die ik op andere hi-fi speakers zelfs nog niet eens gehoord had.

Veel plezier ermee! :dj:

Amai, dat beloofd, zal dus wel een goede koop zijn. Ik heb ze vooral gekocht om on the move the producen want mijn studiokoptelefoon is nogal groot en onhandig om mee te pakken.

groeten

Back