LM vs TI vs CUBASE4 probleem

virkaz

Ouwe rot
Ik heb problemen in Cubase met Plugin Delay Compensation (PDC) met m’n Focusrite Liquidmix (LM) icm met m’n Virus TI (TI)
Als ik de LM alleen op een paar audiofiles los laat. Dan werkt de LM incl. PDC en zonder.
Maar als ik daarna een midi part via USB inspeel met m’n TI en hierna op de, USB in oftewel dat geluid, ook een instantie zet van de LM dan wordt de LM ‘grijs gemaakt’ als PDC aanstaat. Zet ik PDC uit dan werkt de LM weer, maar dan loopt m’n TI niet strak mee met de audio file.

Zie plaatjes voor als je m’n verhaal niet begrijpt 

Ik heb al de laatste Beta Software geïnstalleerd van de LM. (2.2.1b36 oid)
Ik heb ook de laatste Beta Software van de TI. (Ik had dit probleem ook met 2.5.1)
En ik draai Cubase 4.1.3.

Systeemgegevens.
C2D 3.0ghz
2gb mem
1 sata schijf 750gb
RME HDSP9652 op 1.5ms
LM op buffersize 264 (kleinste)
WinXP SP2
Apart FW kaart van VIA (geloof ik)
TI via USB2.0 onboard.
Verder alleen Cubase4 dongle

Ik ben aan het uitzoeken waar het nou aan kan liggen, maar misschien is er iemand anders hier die dezelfde problemen heeft? Zou diegene dan op willen staan en … hehe

Attachments

• cubase - settings0.jpg
    cubase - settings0.jpg
    238,9 KB · Bekeken: 153
  • cubase - settings1.jpg
    cubase - settings1.jpg
    211,9 KB · Bekeken: 135
  • cubase - settings2.jpg
    cubase - settings2.jpg
    217,6 KB · Bekeken: 134
  • cubase - settings3.jpg
    cubase - settings3.jpg
    231,6 KB · Bekeken: 143
Wat je aanzet is Constrain Plugin delay compensation. Gewoon uitlaten. Ik heb dat ook met mijn powercore en duende. Als je een ander kanaal selecteerd doet het wel. Built by design...

Ik heb problemen in Cubase met Plugin Delay Compensation (PDC) met m’n Focusrite Liquidmix (LM) icm met m’n Virus TI (TI)
Als ik de LM alleen op een paar audiofiles los laat. Dan werkt de LM incl. PDC en zonder.
Maar als ik daarna een midi part via USB inspeel met m’n TI en hierna op de, USB in oftewel dat geluid, ook een instantie zet van de LM dan wordt de LM ‘grijs gemaakt’ als PDC aanstaat.

Tot zover is het helemaal normaal gedrag. Zoals gezegd zet je de constrain PDC aan en uit. Wat wil zeggen dat alle Processen die meer dan een (door jezelf bepaalde) aantal msec latency veroorzaken, uitgezet worden. (greyed out). Een instance van LM op een audio channel ligt bij jou dus onder de 'treshold' vd constrain PDC en een instance LM op een TI channel ligt er boven. het aantal msec waarop de constrain PDC reageert (tershold) kan je instellen in je preferences.

Waarom nu je TI niet sync loopt weet ik ook niet.

Thanks NLS en Fles,

Ik denk dat ik er wel achter ben, geen Constrain gebruiken als het niet hoeft :)

Back