Circuitbend MT-750 project

En excuses Hilltree voor het hijacken van je thread,:o:
Ach..een beetje offtopic mag toch ?

Vandaag eens getest met een nat vingertje, waar wat potentiele bend mogelijkheden zijn.
Naast de grote processor [rode cirkel] zit een mogelijkheid om de toonhoogte goed te verlagen of te verhogen, zelfs voor de ingebouwde drums of begeleiding.
Zo op het eerste blik op de gok, van 20bpm tot 500 bpm :), en dan gelijk daarmee de toonhoogte over =/- 7 octaven

Attachments

• chip (Small).jpg
    chip (Small).jpg
    55,3 KB · Bekeken: 76
printercable.jpg

Ik heb vandaag maar eens de 24 polige [+litze] subd printerkabel gedemonteerd en aangepeld , en een printer kabel verlengstuk [zit contradeel aan en al voorbedraad].
Ik gebruik de versie met de duimschroeven.
Die scsi deel valt voor mij af.....
Printerkabel verlendkabels van een paar meter zijn nog overal te verkrijgen.
Makkelijk dus als je 10 meter van de module af wilt zitten :)
En supergoedkoop.

Mijn versie van de keyboard aansluiting met een subd printerkabel.
Er waren nog genoeg draden over, om de wheelbender en 2 toewijsbare drukknoppen te bedraden.
De kabel is zo'n 5 meter lang, genoeg lengte dus om het keyboard ergens leuk tussen het gear te plaatsen.

Dit soort bedrading solderen is ook niet mijn favoriete werk, maar met een beetje meer aandacht maak je er toch wat meer van.

p.s kijk niet naar de stof....poetsen doe ik meestal als de boel klaar is :)

Attachments

• subd(Small).jpg
    subd(Small).jpg
    38,7 KB · Bekeken: 76
Hij is zo gaaf om te benden deze Casio. Met een beetje oplettendheid kan je haast niks fout doen.. ok hij loop geregeld helemaal in de soep maar echt verrot heb ik hem niet gekregen.

Geweldig mooi hoe je 'm hebt ingebouwd in die houten case, super!

Linkie naar een thread uit 2004, staan een paar sampletjes in van toen ik hem net had gebend (wel grappig om terug te lezen :P ) :
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=24983&page=2

Nog een grappig sampletje erbij, klein beetje bewerkt voor een track waar die in zat, maar overduidelijk Casio !
Zoals je hoort werd m'n Casio met elke extra bend chagrijniger :)

Attachments

• passing-casio(whoosh).wav
    1,2 MB · Bekeken: 85
keys.jpg

Het losse keyboard is nu klaar.
Dus 4x 25 draadjes gesoldeerd.
Er zijn ook 2 gitaar strap buttons aan gemonteerd.
Dus kun je hem makkelijker omhangen.

Wel grappig als een remote midi controller.

Hilltree, misschien is het duidelijker als je mij een pic stuurt van de print zonder bends, en dat ik dan daarin teken welke bends ik heb gemaakt..

Als ik nu een foto maak, dan zie je alleen de draadjes door elkaar, en je ziet niet naar welke knoppen ze gaan :)

Wat foto,s van de printen.
Share ik het gelijk maar met de gehele wereld :)
Even een waarschuwing ,bij de hyperlinken zijn de foto's wel erg groot.

Pict 1
Pict 2
Pict 3

En bij mij zie je ook al wel een berg draadjes van mijn bend pogingen.

Attachments

• print 1 (Small).jpg
    print 1 (Small).jpg
    73,6 KB · Bekeken: 73
  • print 2 (Small).jpg
    print 2 (Small).jpg
    83,3 KB · Bekeken: 76
  • print 3 (Small).jpg
    print 3 (Small).jpg
    69,6 KB · Bekeken: 78
tja...ik weet dat een casio benden niet zo spannend is als een grote modular bouwen, maar het weerhoud mij niet om hier geregeld te posten :)

Ik heb een paar foto's geplaatst van mijn vooruitgang bij de mt750.
Ik weet dat het nu wat chaotisch eruit ziet, maar pas bij het einde ga ik de boel goed bundelen en fatsoeneren.
Ook duurt het wat langer dan normaal ,omdat bij de potmeters er alles eruit word gehaalt wat er uit te halen valt.
Dus het meten en testen is veel werk.
Enkele bend mogelijkheden word ook bemoeilijkt omdat ik er wat extern electronica tussen moet plaatsen , omdat de mt750 veel van digitale signalen gebruik maakt.
Er zit in ieder geval nu een soort van ringmod in het versterker circuit, en een eenvoudige germanium diode distortion .
binnenkort maar eens een mp3'tje plaatsen.

Attachments

• 100_0588 (Small).jpg
    100_0588 (Small).jpg
    70,1 KB · Bekeken: 74
  • 100_0590 (Small).jpg
    100_0590 (Small).jpg
    68,8 KB · Bekeken: 85
Die voorzijde is echt mooi gedaan man!!!!:halleluja:halleluja:halleluja
Krijgen we voor de volledigheid ook nog de bend punten die je hebt gebruikt?
En voor je bend punten, heb je die zelf ontdekt of ook wat opgezocht op internet? bv: http://weltenschule.de/TableHooters/instruments.html
Kon daar niet echt iets vinden over de MT750......misschien ook een idee om je bevindingen naar die site te sturen??

Ontzettend gaaf gedaan! petje af..

is niet helemaal gelukt met de foto's, maar als ik zo kijk wat je ervan gemaakt heb intussen .. komt het vast wel goed hehe :P

is niet helemaal gelukt met de foto's, maar als ik zo kijk wat je ervan gemaakt heb intussen .. komt het vast wel goed hehe :P

Heb je al wat dan ?
Wil graag wel weten hoe je dit gedaan hebt.
Ik blijf nog steeds vast zitten, ik heb alleen nog maar het tune/versterker bend .
Klinkt al wel erg grappig. [ik noem het "Pig slay bend"] :)
Maar ik wil er graag wat meer van maken dan dit.

Nog even een mp3'tje gemaakt.
Pas op je luidsprekers......volgens mij moet ik er nog een limitter er in bouwen :)
Heeft iemand daarvoor nog een zeer eenvoudig schemaatje ?

Attachments

• mt-750_bend.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 68
Back