KRK RP8 monitors met ongedierte probleem.

S-330

Ouwe rot
Een beetje een vreemde vraag misschien, maar ik zal de vraag in het kort toelichten.

Afgelopen week was ik aan het verhuizen in de studio, en had ik mijn KRK monitors even op een kastje gezet. Mijn vriendin had naast de monitors een kartonnen doosje kattenbrokken geschoven. Enkele dagen nadien merkte ik kleine witte puntjes op die langzaam bewogen over het zwarte monitor oppervlak. Ik ben die dingen als een bezetene beginnen verpletteren, maar ze blijken zich in alle naden en kieren te verschuilen. waarschijnlijk gaat het hier om meelmijt die uit de kattenvoeding is gekropen. Ik heb nu de monitors in een hermetich afgesloten plastic zak gestoken, om die dingen te verstikken. Ik vroeg me enkel af welk opvulmiddel in de KRk serie zit, ik kan me voorstellen dat ze zich lekker in de glaswol gaan nestelen.

ik denk dat uiteeindelijk de eneige oplossing zal zijn, de KRK's uit elkaar te gooien, en die dingen eigenhandig de strot om te draaien.

Maar misschien heeft er iemand anders een fantastisch idee? (Rentokill lijkt me overkill, en mijn diepvries is te klein om die kleine zeikerdjes te bevriezen.)
En mijn vriendin wil nu waarschijnlijk dat ik mijn rockits eruit schop...

alvast bedankt!

Krijg je wel levendige mixen van. :D

Gewoon even wat gas in de plastic zak laten lopen is misschien een optie.

Tenzij je elektrisch kookt natuurlijk:D

Ja en dan de stekker in het stopkontakt van je aktieve speakers. Ben je gelijk ook van de mijt af.

Ik denk dat het wel een jaar of twee duurt voordat die mijten zuurstofgebrek krijgen, maar goed zo kruipen ze tenminste niet je mixer in (misschien).

Overigens zullen meelmijten niet zo gauw aan je conussen gaan knagen, tenzij die van ingedroogde Brinta gemaakt zijn. En als je goed kijkt zit je tapijt en matras (hoogstwaarschijnlijk) ook vol (huis)mijten. En de kat nu ook. En je vriendin ook. En kijk eens goed onder je oksels.....

onder mij oksels groei vanalles, maar geen huismijt. ik denk dat ik eens ga proberen een ouwe sok mee in die zak op te sluiten, das erger dan vergassen.

Misschien kun je ze eruit lokken met een bakje verse meel. Ik denk niet dat ze aan je glaswol gaan knagen of daar een huisje gaan bouwen. Gaat vanzelf wel weg.

Is ecologisch vernietigen niet iets. Zoek naar de natuurlijke vijand van de meelmijt en gooi die in je KRK's. Voor je het weet ben je een ecologische muziekboer:D
NN huismijt zit overal ook onder je oksels. Op een gemiddeld menschenlichaam vindt al gauw honderd miljoenen kleinekruipendevrienden.
Ga maar eens naar MicroKosmos kijken(film) dan krijg je spontaan smetvrees.

Ik had een bus haarlak gepakt, aansteker erbij en van de achterkant naar binnen sprayen.. zo snel heen en weer dat t net niet verbrand maar hopelijk dat ongedierte wel ..

mochten de speakers t toch niet overleven, pech..

maar zoiets smerigs komt er bij mij niet meer in, ik geef je vriendin groot gelijk

trouwens, kun je je vriendin geen nieuwe voor je laten kopen? zij heeft die brokken er toch naast gezet? :smeris:

stofzuiger? of een spuitbus met lucht om ze weg te blazen.

of ruilen voor mijn monitors met onweersbeestjes, die zijn net zo groot maar dan zwart, is estetisch toch beter.

Is er ook zoiets als de monitor? :bekdicht:

Nee, Mijt in Belgium ;)

Dan weer, wat kunnen ze voor kwaad doen?

wat een heerlijk verhaal voor tijdens de lunch :koffie: ik heb met wat minder plezier verder gegeten ;)

als ze krk lekkerder vinden dan kattenvoer (gelukkig gaat dat voor de kat niet op), wat vinden ze dan lekkerder dan krk?

ik denk dat een plastic zak nog zoveel lucht bevat, en de beestjes zó weinig zuurstof verbruiken dat je op die manier wel een jaar kunt wachten, en als ze uiteindelijk doodgaan dan zit je nog met dode beestjes in je krk.

openmaken lijkt me dus de beste optie.

Oi oi oi, wat een verhaal!

Maar goed, ik sluit me aan bij Roel, maak de KRK's open, wapen jezelf met een krachtige stofzuiger...
Gebruik eventueel vloeibare perslucht uit een spuitbus om de fanatieksten te verwijderen richting stofzuiger en dan subiet die stofzuigerzak legen.

Dat zouden die kleine witte duivels moeten leren! ;)

PS, de yamaha Mo6 bevalt nog prima!

Ik heb inmiddels vooruitgang geboekt met mijn witte vrienden, het ergste lijkt voorbij, als het dit weekend goed weer is zet ik me buiten aan de tafel en ga ik op jacht in de KRK's. De hardnekkige exemplaren blaas ik er nadien wel uit met een vette laagfrequente golf.
Er zaten er enkel rond het kattenvoer, de rest van de ruimte is clean, ik zie nu inmiddels wel overal beestjes, maar dat is meestal verbeelding.(of de drank)
De enige manier om van die dingen af te raken is een warme en droge omgeving, die goed verlucht is.

ik ga straks thuis nog eens rondneuzen met de loep, en als ik er nog maar 1 vond sleur ik hem eigenhandig al zijn pootjes uit!

Nobody crawls around in my gear!!

hopelijk woont er nog geen schooltje in mijn master ramplank, want dan gaan de stoppen doorslaan.

beestige groeten uit Belgie...

En Daan, nog veel plezier van de Mo6 (geen last van beestjes daar?) :)

spuitbus met insecticidespray van de bayer of zo aanschaffen en even flink de isolatiematerialen en wat nog verder nodig is sprayen. niet te moeilijk over doen.
had het zelf vroeger 1 maal in isolatiemateriaal van een oud harmonium. sindsdien ( >20jaar geleden) nooit meer last van gehad.

Back