KRK RP8 monitors met ongedierte probleem.

spuitbus met insecticidespray van de bayer of zo aanschaffen en even flink de isolatiematerialen en wat nog verder nodig is sprayen. niet te moeilijk over doen.
had het zelf vroeger 1 maal in isolatiemateriaal van een oud harmonium. sindsdien ( >20jaar geleden) nooit meer last van gehad.

Maar sindsdien heb je stuiptrekkingen in je heupen? :dubbel:

ach als het in het isolatiemateriaal zit kun je misschien beter nieuwe glaswol halen dan een dure chemische spuitbus ;)

Ik heb alles "genuked" met Bayer insekticide, maar voor zover ik met mijn loep kon zien, was het ergste al achter de rug.

de laatste overlevenden druk ik grijnzend plat...:D

Nu bang afwachten voor "white bugs...the return"

Nu bang afwachten voor "white bugs...the return"

Ik zou al het materiaal aan wat aan de binnenkant zit vervangen of zoals ik al eerder zei er ff een snelle vlam doorheen jagen dan zijn evt. eitjes wel kapot neem ik aan..

Shit is ook altijd wat met katten. Of het is hun vreten wat (indirect) je monitors opvreet of het is (zoals in mijn geval) je jonge kitten zelf die in 1 van je 1 dag oude MAckie Actieve monitors een nagel zet !!!!
Precies in de rubberen ophanging van de bas speaker. AAAARRRRRGGGHG. Bas is ineens flubf flubf flubf ipv boooom booom booom
Vond een nieuwe speaker net even te duur om er nog maar 1 te halen dus heb allerlaatste nood redmiddel ter hand genomen. Mastik black lijm (soor tzwarte siliconen en dus veerkrachtig), gaatje provisoris gedicht en op het oor (na 2 dagen harden ) weer booom boom boom.

Even met een analyser mic de karakteristieken doorgemeten en kon in de response curve geen meetbaar verschil zien. Pfoeoeoeoe.

1 maand later hing ze in mijn fucking dure primacoustic tegels. Fuck me ....
Kat is nu in baan om de aarde , mocht je wat langs zien vliegen

EDIT : nee hoor ze ligt lief te ronken op mijn schoot. Is maar materiaal al zei het heel duur, maar katje is me toch liever al doet het af en toe vreselijk pijn.
Zal voor de zekerheid gezien het vorige verhaal maar even haar eten checken en extra ontworm kuurtje. Hoewel , beetje leven in je monitors schijnt toch altijd het doel te zijn in een goede mix.

Misschien weet iemand de exacte resonantie frequentie van een meel mijt ?? Dan je synth goed aftellen en BOOM (zeg maar Ella Fitsgerald maar dan met mijten ipv een glas)

Kat is nu in baan om de aarde , mocht je wat langs zien vliegen
misschien werd die bedoelt met : "ff een snelle vlam doorheen jagen "

Mastik black lijm (soor tzwarte siliconen en dus veerkrachtig), gaatje provisoris gedicht en op het oor (na 2 dagen harden ) weer booom boom boom.

Hee te gek! Waar heb je dat spul vandaan en hoe heet dat precies? Ik kan het namelijk wel heel goed gebruiken voor een set oude speakers die ik onlangs gekregen heb.

Heb ff gechecked en was geen Mastik (was al op) maar Bison PolyMax MS-Polymer Zwart.
Te kopen bij de praxis of gamma..

Blijvend elastisch , water/weer/UV/schimmel bestendig, zuurvrij, temp -40 tot +100 en hecht als een tiet.

Heb ff gechecked en was geen Mastik (was al op) maar Bison PolyMax MS-Polymer Zwart.

Blijvend elastisch , water/weer/UV/schimmel bestendig, zuurvrij, temp -40 tot +100 en hecht als een tiet.

Ok! Dank! Ga ik zeker proberen!
Hoeveel smeer je er dan van dat spul op / tussen en op welke manier het best?

Wel op dat gebied is het meer gokken. Bij mij was het een klein gaatje (ongeveer 1 cm) in de rubber ophanging van de LF driver. Heb met de platte kant van een schroevendraaier het gaatje volgesmeerd met dat spul en glad getreken zodat het matched met de normale oppervlakte vorm.
Zo dun mogelijk zodat het niet de karakteristiek van de rubberen rand negatief beinvloed.

Hangt dus sterk af van de lokatie en blijft een lapmiddel voor minimale defectjes en meer of minder succesvol.

Kleine witte puntjes? Heb je daar echt last van dan? Ze gaan toch vanzelf wel weer dood. Zou me er niet zo druk om maken. Moet je huismijt eens onder de microscoop houden, die zien er pas ranzig uit en die zitten overal op je spullen, ook geen last van.

Nee 'k heb er niet echt last van, 't is meer psychologisch denk 'k 8o)

Die dingen lopen waarschijnlijk in elk huis wel rond, dat ze in het salon zitten, of de keuken, dat maakt me niet veel uit, ze moeten enkel uit mijn studio blijven. :frons:

Ben je niet bang dat je nu je dat ding vol chemicalien hebt gespoten, bij de eerstvolgende goede harde basssessie je hele studio naar een chemische fabriek ruikt?

Ben je niet bang dat je nu je dat ding vol chemicalien hebt gespoten, bij de eerstvolgende goede harde basssessie je hele studio naar een chemische fabriek ruikt?
haha, geurboxen.
nou daar helpt dan weer tegen ze een nachtje in de vorst te zetten, maar ja da's wwer niet goed voor..( etc etc)
heb er met m'n harmonium trouwens nooit last van gehad, misschien eens harder op trappen.

dat product stinkt niet zo hard, 'k sta op het punt te verhuizen, tegen dat ik die speakers gebruik, is de geur al wel vervlogen (heb er niet zo veel in gespoten.)

Nou... ik heb het vandaag gekocht.
De transparante versie, want de zwarte hadden ze alleen in hele grote kit-apparaat-tubes.

Het is wel heel erg stroef spul zeg, koste me wel wat bloed zweet en tranen om het er fatsoenlijk op te smeren, want de beschadigingen waren niet gering.

Toen de volgende woofer erbij gepakt. Toen ik die zag schrok ik me een ongeluk. Bijna een kwart van de rand was helemaal kapot. Allemaal scheuren en zelfs hele stukken eruit, die ik op een na terug heb kunnen vinden in de kast. Met een hoop Polymax lijm is het allemaal toch best netjes geworden.
Nu een paar dagen laten drogen en het zal me benieuwen hoe ze zometeen klinken!

Dank nog voor de goede tip! :okdan:

Back