Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Interessant voor die prijs.
Maar weinig te vinden van dit pedaal op het net.
Zit er alleen een midi out op ?
Vraagje van mijn kant.
Geeft zo'n pedaal een spanning af ?
En tussen welke waarden is dit ? [0 tot 9 v] ?
En kun je zomaar elk willekeurig pedaal daarvoor gebruiken die een spanning af geeft?
Dus een yamaha pedaal op een roland ?
Of een korg pedaal op een Nord ?
Is dit dus gestandaardiseerd i.v.m opblazen van die pedaal poort. ?
Ik begrijp werkelijk niet dat deze pedalen (Digitech MC2) niet meer verkocht c.q. gemaakt worden.
De wereld is vergeven van de expression pedals maar midi expression pedals zijn er merkwaardig genoeg bijna niet.
Terwijl heel veel synths allerlei parameters toewijzen aan het modulatie wheel en je dus eigenlijk alles via je voet zou kunnen bedienen.
Vooral toewijzing van cutoff op het modwheel is mooi omdat je dan wah wah' nd je pitch bendjes kan maken.
Voor analoge synths doe ik het als volgt:
- via een patch bay merge ik het midi signaal van de mc2 met het midisignaal van mijn masterkeyboard;
- het gemergde signaal gaat naar de kenton midi converter;
- het "gate/cv" midisignaal komt dan van mijn masterkeyboard; het midipedaal signaal (mod wheel) rout ik naar de aux cv out die ik in de filter cv in prik (andere destinations bijv. de vele inputs van de MS20 zijn uiteraard ook mogelijk);
Kortom, je kan al die smerige analoge filters met je voet beginnen. Feitelijk maak je daarmee je eigen wah pedalen (indien de analoge synth bandpass of zowel/tegelijk high- en lowpass filters heeft).
Het is een fantastisch apparaat.
Bij Verspuij liggen ze feitelijk als "new old stock" in de winkel (geldt trouwens wel voor meer spullen daar), inclusief sticker "Digitech: Sound of the 90ties".
Eertijds heb ik er lang naar gezocht om er een te bemachtigen.
Sterker nog, ik heb er net nog maar een gekocht 'just in case'.
werkt het hetzelfde en werkt deze ingang dus als een cv -> midi converter, die dus op die digitech in het apparaat zelf moet zitten. Daar betaal je ook weer voor, hoewel ik moet zeggen dat 49€ geen geld is voor de MC2je kan al die smerige analoge filters met je voet beginnen.
vooral als ze wat ouder worden en een beetje gaan pruttelen voegt dit heel wat leven toe aan het geluid 
Maar dan heb ik toch het idee dat dat vrij ingewikkeld is. Een 'gewoon' (jack) expressie pedaal stop je direct in de filter cv van je synth. Tenminste, zo werkt dat op de Juno en andere Roland spullen.
Op synths mét midiwerkt het hetzelfde en werkt deze ingang dus als een cv -> midi converter, die dus op die digitech in het apparaat zelf moet zitten. Daar betaal je ook weer voor, hoewel ik moet zeggen dat 49€ geen geld is voor de MC2
Ik geloof overigens niet dat de Roland EV expression pedaal een Midi cc signaal afgeeft evenmin dat de Yamaha FC7 dat doet. Volgens mij betreft dat gewoon "classic" expression pedaal met een potmeter (net als alle expression pedalen)!
En omdat voorbeelden doorgaans meer zeggen dan 1000 zeverige woorden:
Reason Clav Digitech midi pedaal sample
plus Crumar Spirit sample (beetje unquantized hehe):

Een 'gewoon' (jack) expressie pedaal stop je direct in de filter cv van je synth. Tenminste, zo werkt dat op de Juno en andere Roland spullen.
.