probleem juno-106

draven

Stamgast
Ik zit met een probleem met mijn juno 106. Telkens als ik een toets loslaat blijft er een zachte ruis verder gaan op de achtergrond. Hij blijft doorzoemen stopt niet. Als ik de filter naar omlaag breng gaat het weg.

Iemand een idee?

Ik zit met een probleem met mijn juno 106. Telkens als ik een toets loslaat blijft er een zachte ruis verder gaan op de achtergrond. Hij blijft doorzoemen stopt niet. Als ik de filter naar omlaag breng gaat het weg.

Iemand een idee?

Het lijkt me sowieso verstandig even een moderator te vragen dit topic naar 'Reperatie, onderhoud en zelfbouw' te verplaatsen. Daar heb je wellicht meer kans op een antwoord.

Laatst gewijzigd:
Mogelijk een defecte 80017A VCF/VCA module. Dit probleem komt veel voor bij de Juno-106.

Nog zo een probleem heb ik als ik opneem op mn sequencer dan zitten er altijd van die kleine krakjes bij. Als ik er gewoon op speel heb ik dat niet.
Echt bizar.

krakjes in de opname of hoor je die direct als je via midi afspeelt ?
Als je geen krakjes hoort als je live speelt of via midi aanstuurt maar alleen in de opname zelf heeft het niks met je juno te maken namelijk.
Dan moet je gaan kijken naar je geluidskaart/mac/pc/laptop

Mbt die ruis. Check even met een kopotelefoon rechtstreeks in de juno en de juno verder nergens op aangesloten. Als je het dan niet meer hoort is het een aardlus probleem en loopt er een stroompje door je in/uitgang die daar niet thuis hoort. Heb ik ook bij 1 synth . Zelfde verschijnsel , filter naar beneden draaien en ruis gaat weg. Ontkoppelen van de rest van de apparatuur en kraak helder geen enkel ruisje. Is wel een gepuzzel om daar achter te komen hoe dat op te lossen is , maar dan is iig je juno niet defect.

Back