drumulator draad [ info & rest ]

bedankt Ben !

ik vond de drumulator al goed, maar nu is ie pas echt leuk. de tom geluiden zitten in dezelfde hoek, alleen steviger, maar de cr en tr geluiden gemixed met het drumulator karakter z9ijn echt een verrassing.

iedereen die een drumulator heeft moet eens nadenken over andere/extra sounds.
en iedereen die er nog geen een heeft, zou hem kunnen kopen ;)

Ik heb er een; het was mijn eerste drumcomputer en niet bepaald goedkoop toen ik hem kocht. Helaas is hij stuk en doet nu alleen nog maar dienst als rammelaar - zitten een paar losse onderdelen in zo te horen :D Best gek trouwens, want naar mijn weten is hij nooit gevallen en hij ziet er aan de buitenkant gewoon picobello uit.

Zit er ergens wel over te denken om hem eens na te laten kijken....als hij het weer doet is het een leuke retrobak die bij mij dan een een soort tweede leven krijgt zeg maar.

Ik moet binnenkort gewoon eens met een bestelbus naar Boemstjak want er zijn wel meer dingen aan reparatie toe, maar ben er een beetje laks mee de laatste tijd :gaap:

heb er ook eentje een blauwe maandag gehad.
best leuk maar ik had toch snel zo iets van :gaap:

knopjes schoongemaakt en met aardig winstje verkocht

toen maar een sp-1200 gekocht.... dat is pas ECHT leuk
gooi je eigen drumsounds en loops door de anologe filters... met extra 12bit CRUNCH!

sp1200_xl.jpg

Ik heb er een; het was mijn eerste drumcomputer en niet bepaald goedkoop toen ik hem kocht. Helaas is hij stuk en doet nu alleen nog maar dienst als rammelaar - zitten een paar losse onderdelen in zo te horen :D Best gek trouwens, want naar mijn weten is hij nooit gevallen en hij ziet er aan de buitenkant gewoon picobello uit.

Zit er ergens wel over te denken om hem eens na te laten kijken....als hij het weer doet is het een leuke retrobak die bij mij dan een een soort tweede leven krijgt zeg maar.

Ik moet binnenkort gewoon eens met een bestelbus naar Boemstjak want er zijn wel meer dingen aan reparatie toe, maar ben er een beetje laks mee de laatste tijd :gaap:

zou je niet eerst even zelf de bodem erafschroeven? niet gevallen en toch losse onderdelen klinkt als voice chips die uit de voetjes gekomen zijn. ik vond die ook niet supervast zitten. je prikt ze zo weer terug.

zou je niet eerst even zelf de bodem erafschroeven? niet gevallen en toch losse onderdelen klinkt als voice chips die uit de voetjes gekomen zijn. ik vond die ook niet supervast zitten. je prikt ze zo weer terug.

Ja, ik was wel vaag van plan hem eerst zelf te openen maar dat ga ik nu zeker doen :eureka: Thanx

Bij deze meld ik dat het bij mij mogelijk is om andere geluiden in je drumulator te laten zetten.
Bij voorkeur aanleveren op 24 Khz...mono

kom hier op terug ok dannnnnnnnnn
wel done
:luv:

Ik moet zeggen het horen van de vervorming die het encoden naar drumulator/dmx formaat bij de 808 kick me op een idee heeft gebracht....
Een idee wat ik zeker nog ga uitwerken.

16 tot 32 bits aan input -> encoden -> gelijk weer decoden -> 16 tot 32 bits aan output.
En dat dan in een vst plugin proppen.

Want door de laatste maanden bezig te zijn geweest met geluiden maken voor m'n drumtraks en dan nu voor de drumulator van Leo ben ik er achter gekomen dat die dingen GEEN 8 BIT ZIJN!!

Er wordt een methode gebruikt waarmee men ongeveer 14 bits aan informatie in 8 bits propt. Oorspronkelijk bedoeld voor telefonie.
Dit geeft dus zeker op zachte stukken wat vervorming welke toch heel erg bepalend is voor het karakter van deze eprom based drummachines.

Technische info en uitleg over de gebruikteUlaw encoding

Ik durf nog niet te zeggen of het mij gaat lukken om hier een vst pluggin voor te bouwen maar ik ga het gewoon proberen.

kom hier op terug ok dannnnnnnnnn
:luv:

ron, het is echt top. ik zit nog te wachten op de pads van de simmons, dan wordt het pas echt feest hoop ik. die drumulator heeft toch veel in huis (outputs, handige manier van trigger pads programmeren - veel sounds beschikbaar, klinkt lekker, die 4 gate inputs) en dan ook nog geweldige geluiden erin. 1 set die Ben gemaakt heeft bestaat uit tom geluiden, paar kicks en snares, low tune tom en shaker, clap en zo. dat is leuker dan de tom zelf.

ik raak die tijdelijke drumulators hier niet kwijt. misschien ga ik zo brutaal zijn, Ben, om je te vragen daarin ook alternatieve sets te zetten. ik ben nog steeds zeer blij met de samples die je erin hebt gezet voor me (ook met dank aan Steve); 808/cr8000 met drumulator crunch is leuk, maar tom is echt geweldig. misschien nog een sds-drumulator en een 606-cr78 drumulator ?! moet wel even plek zien te vinden ervoor....

Aha....ik lees dat het zinvol gaat worden om m'n drumulator editor proggie nog aan te vullen met de optie om direct de wave rom images te maken. Dat spaart me een tussenstap in een ander programma uit :-)
Toevallig ook net gisteravond een begin gemaakt met m'n vst plugin waar dezelfde encoding in moet komen.

Djeez...ik heb dit jaar geloof ik echt een programmeer jaar...
we zitten net in maand 6 en ik heb al een Mirage editor gemaakt, een Drumulator Rom Editor, voor m'n werk nog iets geprogd en dan nu m'n eerste vst plugin.....

Djeez...ik heb zelfs al iets wat op een plugin lijkt en iets met het geluid doet!!
Alleen....hij maakt van een mono file gelijk een stereo file...
Dus er moet nog iets aan gebeuren.
Bovendien kon ik hem op m'n laptop niet echt goed testen daar ik alleen wavelab erop heb staan en een laptop natuurlijk ook waanzinnig goed geluid heeft *NOT*

Djeez...ik heb zelfs al iets wat op een plugin lijkt en iets met het geluid doet!!
Alleen....hij maakt van een mono file gelijk een stereo file...
Dus er moet nog iets aan gebeuren.
Bovendien kon ik hem op m'n laptop niet echt goed testen daar ik alleen wavelab erop heb staan en een laptop natuurlijk ook waanzinnig goed geluid heeft *NOT*

joghies deze draad gaat de goede kant op
die sound sets is egt een goed ide neuro mancer thnxxxx
:halleluja:halleluja

Sorry, maar die mods van djdab zijn dus echt lelijk uitgevoerd.
Bovendien kan je zo te zien alleen geluiden erin zetten welke even lang zijn als de originele geluiden.
Anders zou je namelijk alle 4 de roms in 1x moeten omschakelen EN de os rom moeten switchen naar een andere rom.

Doordat Leo 3 verschillende banken in zijn drumlator had zitten heb ik dit kunnen uitzoeken. Zonder die 3 banken was het eigenlijk niet mogelijk geweest.

Ik heb er ook de balle verstand van en kwam het perongeluk tegen.

Ik ga iig die Drumulator van Leo overnemen en zal tzt wel ff een mailtje naar je sturen Neuromancer (if u dont mind)

Djeez...m'n plugin heeft nu wel het juiste aantal in en outputs.
Nog ff iets aan de gui doen en dan is het klaar.
Het is geen echt heftig effect en mogelijk is hetzelfde effect te bereiken met een bitcrusher, dat moet ik nog ff bepalen.
Volgens wavelab is je output in ieder geval 14 bits na door de plugin gegaan te zijn wat klopt volgens ulaw encoding.

Ik heb alleen de indruk dat ik nu een iets ander ulaw encoding algoritme gebruik als wat het proggie gebruikt waarmee ik dmx files aanmaak.

Ik heb dus een drumulator gekocht :D

Ik heb dus een drumulator gekocht :D

Ik kon de verleiding niet meer weerstaan na deze thread 8o)
Enfin, ik heb een Drumulator gekocht.

Maar nu snap ik al iets niet.

Hoe maak ik een seq.length langer dan 2.

Ook lukt het niet om hem 1 te maken.

Ik volg stap 2C-2
Nadat je seq.lenght indruk zegt hij dat meas.lnght&seq.lnght een andere functie krijgen (automatisch) Oftwel, je zou nu de lenghte van je sequence ermee kunnen aanpassen. (of het aantal meas. afhankleijk van welke toets je eerst indrukt.)

Maar als ik dat doe hoor ik dus een Pieptoon en gebeurt er niks :(

Hoe verander ik de sequence lengte???

Owja, wie kan mij uitleggen hoe je het makkelijkst die chips verwisselt met huis/tuin/keuken-tools ?
Of kan je dat gewoon met je handen lostrekken???

Ik ben echt een leek :S

@RSB: met een klein plat schroevendraaiertje er aan de kopse kanten voorzichtig er tussen het voetje en de rom steken.
Aan beide kanten doen (als dit lukt)
Ik gebruik er meestal van die instrumenten makers schroevendraaiertjes voor. Deze steek ik dan aan de bovenkant bijna tegen de pootjes aan er tussen en dan draai ik voorzichtig.

Als je dit op alle 4 de hoeken voorzichtig doet dan zou de rom gewoon los moeten komen.
Vooral niet proberen de rom slechts aan 1 kant met een schroevendraaier los te krijgen want dan heb je kans dat je pootjes krom komen te staan.

Er zijn ook wel ic trekkertjes te koop maar die vind ik in dit geval minder prettig werken dan een schroevendraaier.

Anders zal ik na het weekend ff foto's maken bij m'n drumtraks om dit te verduidelijken

Back