Vertraging met logic

Erise

Ouwe rot
Hallo allemaal,

Sinds kort werk ik met logic pro op een Imac intel core duo 24"
Nu wil ik een masterkeyboard aan schaffen,
zelf zit ik aan een m-audio axion25 te denken (is dit een redelijk keyboard om te beginnen of raden jullie iets anders aan..)

Ook vroeg ik me af of ik met vertraging te maken krijg ik heb een standaard geluidskaart in mijn mac.

alvast bedankt!

Zoek eens op latency of buffersize... hoelager je de buffersize zet hoe weiniger vertraging (latency) met inspelen. Let wel, dat hoe lager de buffer hoe minder je mac aan kan, maar goed met een degelijke mac is het geen probleem.

Ik zou eens kijken naar een EMU X-Board..
Heb er zelf ook 1 en ben er erg tevreden over.

zodra ik thuis ben ga ik even naar de latency kijken en/of de buffersize

waarom raad je de EMU X-board aan ? is het goed compatible met Logic Pro ?

ik hoor het wel...

EMU is altijd heel Mac-onvriendelijk geweest (incompatible, zeg maar).
Is dat tegenwoordig anders ?

Overigens is het zo dat de standaard geluidskaart niet of nauwelijks merkbare vertraging geeft bij het spelen via een midi-keyboard. Een goede externe audio-interface zal het echter altijd beter doen (en beter klinken).

Ik heb me nu zelf ook maar geregistreerd Erise had dit bericht namens mij geplaatst

ik denk dat ik tog voor de M-Audio Axion ga en dan ga ik thuis gewoon testen qua vertraging geluid enz. het is me duidelijk dat een Externe Audio - interface altijd beter is maar aangezien ik net begin...
wacht ik daar nog even mee...

heeft er iemand ervaring met de M-Audio Axion 25 in combinatie met Logic Pro..

Een goede externe audio-interface zal het echter altijd beter doen (en beter klinken).
Omdat ik hulp aan het zoeken was over een geluidskaart vs mac op dit forum kwam ik hier terecht;
vraagje: ik heb een Powermac G5 2x2.2 een m-audio axiom 49 en een NI maschine en nu wou ik via een externe geluidskaart gaan werken.
Is de NI audio8 een goede keuze, zo ja, hoe koppel ik deze dan in mijn setup?

De keuze van de geluidskaart baseer je op je beschikbare budget en hoeveel ins/outs je nodig hebt. Al reviews gelezen erover? Als de drivers problemen geven moet je 'm vermijden.

Er valt weinig te koppelen. Je sluit 'm aan, installeert de drivers, en stelt in je software in dat je dat ding wil gebruiken in plaats van je standaardgeluidskaart.

Back