ms10/ms20 achtige synths

kZAl het zo zeggen, als ik een pure zaagtand uit de korg stuurde, en daar een lp filter overheen gooide, en een pure zaagtand uit bv Atlantis (free vst) met filter erop, en dan Nord zaagtand met filter erop... Dan klonk (voor mijn oren) de korg als gezaag (lol, zaagtand-gezaag)... Ik heb steeds mijn best gedaan om er een echt goed geluid uit te krijgen (had genoeg geld aan dat ding gegeven), maar na een jaar proberen heb ik toch besloten iets handigers te kopen. Uit de Ion krijg ik vaak zeer snel wél een goed geluid.
Presets, daar doe ik niet aan mee (by synths), daar heb ik mn MC303 voor :)

Die epro mini-synth is eigenlijk éxact wat ik bedoelde in mijn eerste post. Zoiets kan toch niet zoveel geld kosten, moeste ze dat niet produceren?

Ik zoek klein en beperkt.
Ik heb een ion, dat ding weegt 15 kilo als ik hem in een case steek. Niet erg draagbaar (op fiets of bus bedoel ik dan), niet zomaar even hop mee en jammen.

1 osc is al genoeg, lp filter
adsr voor amp, adsr voor filter.
Liefst polyfoon
en reageren op modulation wheel (vibrato) en pitchbend...
En liefst mét keyboardje eraan, of anders zo klein dat mijn oxygen 8 mee in de rugzak past...

Analoog, lijkt me leukst, straight forward, geen menus, gewoon rammen, draaien en jammen.

Soort van polyfone tb303 'cloon' ofzo...

Ik zat bv te denken aan een sh32. Maar liever nog kleiner, en minder uitgebreid zelfs. Effecten hoeven niet en dergelijke...

SH-101, dan heb je precies wat jij opnoemt, alleen niet polyfoon.

Inderdaad, maar om een 30 jaar oud analoog apparaat steeds mee te sleuren in de rugzak, is een beetje riskant. Daarom dat ik dacht een nieuw analoog apparaat, maar eigenlijk is het vooral de straight-forward manier van editen die me aanspreekt bij die oude analoge bakken. Denk dat prijselijk de sh32 nog best past, hoewel ik niet zeker ben over de mooie klank...

Een Novation Bassstation is ook erg leuk om live mee te jammen....en superlicht by the way. Real Analog :okdan:

(zit erover te denken om de mijne te verkopen ;))

Attachments

• 200804161523.jpg
    200804161523.jpg
    31,9 KB · Bekeken: 94
SH32 kan heel mooi klinken (ook mooie ronde bassen enzo) maar het filter is niet zo denderend.

Zo een EPRO minisynth kost volgens mij nogal wat want er zijn maar heel weinig van gemaakt (een handjevol ofzo) en die vind je niet zo snel, een Jen SX1000 is een goeie trouwens, die vind je wel hoor vrij makkelijk als je even zoekt.

SH101 is ook een hele goeie, heb je ook meteen een goeie sequencer en arpeggiator erop.

SH32 kan heel mooi klinken (ook mooie ronde bassen enzo) maar het filter is niet zo denderend.

Zo een EPRO minisynth kost volgens mij nogal wat want er zijn maar heel weinig van gemaakt (een handjevol ofzo) en die vind je niet zo snel, een Jen SX1000 is een goeie trouwens, die vind je wel hoor vrij makkelijk als je even zoekt.

SH101 is ook een hele goeie, heb je ook meteen een goeie sequencer en arpeggiator erop.

Hoe is de filter op een Yamaha an200 (lijkt me een volwaardig alternatief op de sh32, goedkoper ook...), en de va synth... of is dit eerder een soort groovebox achtig ding met zeer beperkte synth-engine... (als ik er wat basis pads kan uithalen, en wat tb303 achtige klanken, ben ik eigenlijk al zeer tevreden... en de 'klassieke' synths sound (akkoord met vibrato erop)...

Volgens mij is die AN200 2x monofoon dus geen akkoord met vibrato

Had iemand al de Novation Nova al genoemd? Das misschien ook een optie, polyfoon, veel functies maar makkelijk te bedienen en lekker veel knoppen en iets van 250 euro vandaag de dag.

Volgens mij is die AN200 2x monofoon dus geen akkoord met vibrato

Had iemand al de Novation Nova al genoemd? Das misschien ook een optie, polyfoon, veel functies maar makkelijk te bedienen en lekker veel knoppen en iets van 250 euro vandaag de dag.

The AN-200 is a compact table-top physically modelled analog synthesizer and sequencer. The AN-200 has sounds like the AN1x keyboard. The sounds are pretty phat, from punchy analog bass to squelchy distorted 303-lines. It models two analog VCO oscillators with sawtooth, variable pulse, mix, multi-saw, OSC Sync, FM, resonant multimode filters and 5 voices of polyphony. To accompany this beastly little synth engine is a 32-voice AWM2 section with about 120 drum and rhythm sounds for creating complete dance grooves, patterns and songs!

Natuurlijk zijn al die bass-stations, tb303, en oude analoge bakken (zoals ms10 en sh101) monofoon...

Novation Nova heb ik een hele tijd geleden verkocht, ik hield niet echt van de manier van editen, en de knoppen mankeerden (moest ze heel heel erg hard indrukken en dan sprongen ze vaak een paar menutjes verder), mooie klank zeker wel, maar vond het geen fijn apparaat om mee te werken... persoonlijke smaak zeker...

Ik heb al zeer veel kleine synths leren kennen door dit topic, wat ook mijn bedoeling was...

Zijn er geen bakjes die zo gewoon een VCO hebben (zaagtand, square), dan ADSR voor filter en amp. Zo wat tb303 achtig maar zonder sequencer. Maar dan ook niet een tb303 clone want die kosten dan ineens ook meer omdat ze de toon van de tb303 moeten benaderen. Dat hoeft niet voor me.
Paia Fatman, maar dan prefab ofzo...

al die synths die je voorkeur hebben zijn verre van 303 - achtig, maargoed.

waarom geen mfb synth ? niet duur, lekker vies analoog etc etc etc

al die synths die je voorkeur hebben zijn verre van 303 - achtig, maargoed.

waarom geen mfb synth ? niet duur, lekker vies analoog etc etc etc

Gaat me niet écht over de klank van de 303. Maar eerder de 'simpelheid' van de synthese...

mfb is naart schijnt helemaal niet analoog.

dan heb je niet goed genoeg gelezen, de mfb synth 1 en 2 zijn analoog, de lite serie hebben digitale oscs dacht ik. maar wat maakt dat uit, een ion, nova, sh32 of micromodular zijn al helemaal niet analoog ;)

dan heb je niet goed genoeg gelezen, de mfb synth 1 en 2 zijn analoog, de lite serie hebben digitale oscs dacht ik. maar wat maakt dat uit, een ion, nova, sh32 of micromodular zijn al helemaal niet analoog ;)

Je hebt gelijk.

Eigenlijk weet ik helemaal niet wat ik wil. Het enige dat vooral belangrijk is is draagbaar, en makkelijk te editen. Voor de rest maakt het allemaal niet zoveel uit. Het is gewoon àllemaal leuk!

Ik heb al zeer veel nieuwe dingen ontdekt en dat is positief.

DIe AN200, is dat iets? Of is dat een soort electribe a 1 met zwakke synth en eerder gericht op het groovebox gedeelte...

Vergelijk an200 met sh32?

De technosaurus microcon....nieuw klein en analoog.

microcon

grtz Bruce

Attachments

• microcon.jpg
    microcon.jpg
    38,7 KB · Bekeken: 96
Laatst een MFB-synth1 gescoord. Vind het een vette bak, supercompact, 3 osc, filter en 2 envelopes (en hij is volledig analoog). Daarnaast ook nog best cheap in aanschaf en een simpel sequencertje aan boord.

De technosaurus microcon....nieuw klein en analoog.

microcon

grtz Bruce

wat kost dat ding eigenlijk? want ik krijg die shop pagina niet geopend.
En hoe zit het met de inhoud? want mfb klinkt goed maar is niet met de beste componenten in elkaar gezet (maakt verder niet uit want de prijs is ook lief), maar vraag me af hoe dat met de microcon zit...

Ej se7en,
Heb je die MFB synths al eens gezien?
Das echt superklein en analoog en niet zo duur.
Maar er zijn volgens mij toch ook wel veel wijze VA's ze.
grtn

Ej se7en,
Heb je die MFB synths al eens gezien?
Das echt superklein en analoog en niet zo duur.
Maar er zijn volgens mij toch ook wel veel wijze VA's ze.
grtn

Zeker van, maar meestal zitten alle mogelijkheden verscholen onder vele menutjes... Daarin blinken de echte analoge bakken toch uit - gebruiksvriendelijkheid. Het gaat er mij niet om een echte analoge bak te hebben, maar wel om het gebruiksgemak te hebben... zodat ik met minimale bagage op verplaatsing (bv tot bij u) kan gaan en jammen. Midi aanstuurbaarheid is dus ook belangrijk...

Ik zoek niet echt actief iets bepaald, ik zie gewoon wat ik eerst tegenkom, voor de beste prijs (net de Ion aangeschaft, jammer dat die toch nogal log is... maar wel goede klank amai), daarom dat ik graag wat weet wat er zoal in omloop is...

Back