al gezien ? yamaha tenori

Een soort futuristische step sequencer.
De geluiden die erin zitten vind ik 3x niets maar gelukkig heeft hij ook midi out.
En het concept werkt goed. Je kan er heel goed mee freaken. Vooral live.

Nou.. ik heb er hier 1 als test..
hij draait op firmware 0.8, en als ik hem gebruik met mijn bassstation dan loopt het echt niet strak, en na een maat of 6 loopt hij al uit de maat, hetzelfde verhaal met de virus ti via midi,dus daar moeten ze nog echt wel wat aan doen, verder klinken de klanken best wel casio, maar dat hoeft niet vervelend te zijn natuurlijk.
je kan 3 samples tegelijk laden , en die kan hij dan gesliced afspelen, je kan ook slices uitzetten, een beetje het zelfde idee als bijv. de RS7000, of korg electribe SX. verder voelt hij robuust aan, en als het wat donkerder is in de kamer wordt ik wel debiel van die felle leds na een tijdje alhoewel het er wel wreed uitziet. maarja 850 euro eis echt 3 x teveel voor zo'n gadget.

Maar je kunt ook samples erin laden en ze dan naar hartelust misbruiken, Chemical Brothers drumsolos direct naspelen, ook onmisbaar als mixer !!in het donker!! (alles geeft ledlicht!, aan 2 kanten!) of gebruik em als hightech kookwekker natuurlijk:okdan:

Helaas is ie nog niet echt goedkoop (komt door die hoge olieprijzen ofzo) maarja toen ik kleiner was kostte een EX5 ook veelveels (en nu toch iets minder)... dus ik gok dat ik in 2018 wel een Tenori in huis heb;)

...en je kan beter geld geven aan die monome gasten, maar die heeft wel een computer nodig om te draaien.

...en je kan beter geld geven aan die monome gasten, maar die heeft wel een computer nodig om te draaien.

Alleen de lampjes lijken een beetje op elkaar, verder is het een heel ander concept.......appels/peren.

De Tenori is een mooi ding(is ook door een japanse kunstenaar ontworpen), maar zoals Kenny al zei, te duur voor wat het nu biedt.

Maar hier komt er ooit een, dat is zeker.

Ik niks tegen Toshio Iwai hoor. Het feit dat je bij de Tenori-on vast zit in zijn trip is inderdaad het grote verschil..maar goed met die prijs gaan zij inderdaad de mononome gasten niet echt in de weg zitten.

ik vindt het allesinds wel een tof ding , tis iets die vooral life zal gebruikt worden

Tsja, d'r worden zoveel draden opnieuw aangemaakt dat ik het al niet meer ga bijhouden.

Mensen zijn te lui en/of te dom of te zoeken. ;)

word.

je hebt een goede youtube subscription smaak btw ;)

Dat zeg ik ;)
Haha... ik kan hier ook geen thread meer lezen of er worden flauwe grappen gemaakt. :gaap:

De mod's voegden vroeger wel eens dubbele threads samen.

Nogmaals de monome heeft naast de lampjes helemaal niets....NIETS gemeen met de tenori on.

De monome is een controller en doet zonder computer helemaal niets.

De tenori is een sequencer met een paar hele leuke truukjes in huis om je sequences bizar te beinvloeden.

@Kenny
dat uit de maat lopen snap ik niet helemaal. Gebruikte je de Tenori als master om de virus aan te sturen?
Dan kan er toch eigenlijk niets uit de maat gaan lopen?
Of had je nog een andere sequencer mee lopen?

Ik sta echt op het punt om er een te bestellen, wou dat iemand hem hier wat langer had, zodat ie wat meer kon vertellen.

Back