Op zoek naar een module..

RemcoG

PsychedeliciousArabicSurf
Ik ben mijn digitale setup met de computer helemaal zat. Het werkt niet stabiel en efficiënt. 'Eventjes spelen' is altijd eerst ongeveer een half uur alles goed aan de praat proberen te krijgen, m'n laptop heeft nu te kampen met oververhitting, dus valt soms uit. En dan begint het spelletje weer helemaal opnieuw.

Duss..

Ik zoek een module.
Eentje waarmee ik ook programma-veranderingen (van piano naar orkest springen ofzo) kan doorvoeren met een pedaal. En tegelijk ook een sustain pedaal op mijn UF8 kan gebruiken.

Ik hecht veel waarde aan akoustische geluiden (piano, sitar, orkest, blazers etc.) en graag layer ik de boel..

Als iemand een idee heeft. Hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

wat dacht je van een module om in te bouwen in de CME?

The Waldorf Nano SynCard is a plug-in sound expansion module designed for use with CME UF MIDI keyboard controllers. the Nano SynCard provides 24-note polyphony and contains over 1,000 classic Waldorf MicroQ synth sounds. It easily installs into the back panel of CME's UF Series keyboards.

of een ASX:
http://www.asx-synth.com/

Roland Sonic Cell is misschien ook een optie. Weinig aan te editen zonder computer, dat wel, maar genoeg geluidjes erin. Dikke nadeel van modules: kleine schermen, niet echt ergonomisch in de bediening, voor realistische geluiden ben je lang bezig om een paar dingetjes te editen... maargoed, ze lopen niet echt gauw vast (of je moet er een hele hoop MIDI-verkeer naartoe dumpen).

Wat wil je uitgeven?

In die Waldorf zitten niet echt akoustische geluiden .. of wel?

En de SonicCell bevat inderdaad een hoop goede akoustische geluiden. Maar, ik vind het ook leuk om zelf een beetje geluidjes te layeren enzo, en ik weet niet of dat daarmee te realiseren is. Ook zie ik dat er geen pedaal ingang in de Sonic Cell zelf zit. Er zit namelijk maar 1 sustain ingang en 1 controller ingang in mijn UF8. En nu was het altijd zo dat ik altijd 2 sustain-ingangen nodig had (1 voor sustain, en de andere voor DataIncr (van geluidje wisselen met pedaal)) Daarvoor had ik dan speciaal een andere midicontroller aangeschaft. Omdat mijn UF8 maar 1 sustain ingang had (aan de controller heb ik niks)

Wat dacht je van een Roland Fantom XR?
Heb ik nog een voor je te koop staan.
Mail me voor details!

Back