• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Korg Dw 8000 Tekoop 250 Euro

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Grooveron

Altijd wat !!
in goede staat met orginele handleiding.
eventueel teruilen tegen gelijkwaardige module.

En ik zoek iemand die mijn Oberheim Matrix 6 Keyboard wil ruilen tegen zijn Matrix 6 Rack of een Matrix 1000
met 100 euro bijbetaling.

ook zoek ik iemand die mijn GEM S2Turbo wil ruilen tegen de module versie hiervan ivm plaats problemen

En degene die voor die DW-8000 gaat kan bij mij ook nog een flightcase kopen.
Die is er nl. voor gemaakt. Zelf heb ik er niets aan, want ik zou hem niet meenemen op het podium.

Supersterk en vanwege de alu ook niet zo lomp zwaar.

En die DW-8000 word soms wel eens afgekraakt. Ben het er absoluut niet mee eens. Het is een hele speciale synth. Je moet hem even leren kennen, hij kan echt veeeel meer dan die brakke presets die erin zitten.
Ik had op internet een zooi patches gevonden en d'r zitten hele mooie dingen tussen.
Editten is niet optimaal met maar 1 slider. Maar hij kan van warm, diep en laag ook heel digitaal (DX7 achtig) klinken.

Simpele, ietwat zinloze doch handige DW 8000 tip: als je het geluid saved, start de synth op bij de laatste parameter die je hebt gesaved. Bij mij staat ie dus continu op parameter 86, zodat ik niet via het menuutje hoef om de omnimode uit te zetten.
Hij zit in bijna ieder nummer wat ik heb gemaakt, dus ik ben redelijk te spreken over de DW 8000, met name de 16 (!) verschillende waveforms maken het een interessant ding voor zowel bassen als strings als effecten. En hij heeft een joystickje!

Zal de (gescannede) manual even online zetten. Is wel 15Mb en traag.

http://mmbase.dyndns.org/synthforum/dw8k_man.pdf

Maar pitchbend, program change, volume, aftertouch kent hij wel.
VCO,VCF kun je ook aansturen. (welke sysex dat is ben ik nog niet achter)

En de arp kun je ook syncen op de midi clock, lekker makkelijk voor baslijntjes :)

Origineel geplaatst door fuse
VCO,VCF kun je ook aansturen. (welke sysex dat is ben ik nog niet achter)

wel eens een stukje opgenomen in een MIDI-sequencer waarbij je aan de VCO/VCF op de synth klooit?
Bij sommige synths verschijnen dan de juiste controllenummers in de sequencer.

Origineel geplaatst door 6 trak
is een dw8000 niet gewoon een soort van luxe poly 800 maar dan met 16 golfvormen?

Nee. Dan doe je de DW wel heel erg te kort! De DW8000 was Korgs topsynth in de mid-eighties (poor man's PPG), de Poly800 de budgetbak.
't Is absoluut een hele leuke synth met een eigen karakter en een heeeeel lekker analoog filter. Ik zou er zo weer eentje terug willen. 8)

Oké 6! :)
In die zin zou je hem ook kunnen vergelijken met jouw Poly61. Die heb ik ook gehad, maar is ook stukken minder de de DW8000.

Origineel geplaatst door Cozko
Ik zou er zo weer eentje terug willen. 8)

Wat let je, voor 250 pop ben je klaar. ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back