USA invoerrechten

microphlexx

Affected user
Ik heb enkele dagen geleden deze synth gekocht op ebay:http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAP...m=270233445980&ssPageName=STRK:MEWN:IT&ih=017

Ik wou deze synth al en tydje.Ik heb hem nieuw gekocht omdat ik hem niet echt vond tweedehands en ook heel moeilijk in europa.Ook had ik al wat gelezen over wat probleempjes bij oudere tweedehandstoestellen.Het is de eerste keer dat ik iets koop uit de USA.Nu heb ik aan de verkoper het bedrag betaald voor het apparaat en ook de verzending dus dacht ik dat alles betaald was.Nu ze hier 3 dagen na de koop aankomen met het pakje moet ik nog eens 175 euro bijbetalen zei de man die ik aan de telefoon had van het postbedrijfje en dat het om invoerrechten gaat.Nu wou ik even weten of dat normaal is en of iemand daar al ervaringen mee heeft wand de verkoper had dat wel eens kunnen vermelden anders had ik dit wss niet gekocht.Ik kan dus wss enkel maar betalen als ik mn synth wil en slechte feedback geven aan de verkoper voor nalatigheid van betalingsinformatie.Nu ga ik morgen dit pakje halen dus gelieve nog wat reacties vnvnd op dit topic.Nu vertelt een vriend van me juist op msn dat hij een batterij gekocht heeft voor een labtop uit de USA en dat hij niks heeft moeten bijbetalen toen het hier toekwam.Hoe zou dit komen heeft het mss met de groote te maken van het pakje of wat ik raak er geen wijs uit..:stupid

Volgens mij had je kunnen weten dat er risico bestaat dat een naheffing moet betalen voor de invoerrechten. De meeste verzendingen waarop duidelijk staat aangegeven wat erin zit zal deze heffing worden gerekend door de douane. Ik ben dus niet van mening dat de verkoper in gebreke is gebleven bij verkoop, dat hij heeft verstuurd zegt voldoende over het handelen ter goede trouw.

Met kleine verzending kan men geluk hebben...

Bottom line: naar mijn mening had je beter kunnen weten en hierop voorbereid kunnen zijn.

Zie link:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=91754

Nu ik wist het niet maar dat weet ik nu dan.Dus je vind niet dat ik de verkoper slechte feedback moet geven voor gebrekige informatie?Hij heeft er meer ervaring mee dan ik dus kon hij het wel es vermeld hebben toch?

I...... wand de verkoper had dat wel eens kunnen vermelden anders had ik dit wss niet gekocht.

beschrijving in je ebay link schreef:
"2. Even though we do not charge a tax, import duties & taxes may apply...we do not have control over nor do we know what the amount is as this depends on the country. You are responsible for and must pay these additional fees."

Duidelijk toch?

Dat heet nou, leergeld betalen.

Je hebt toch een vette SE? Ja tog?

Ik zou het zwaar onterecht vinden om een verkoper daar negatieve feedback om te geven, al helemaal omdat het gewoon in de advertentie staat, zoals Radiance aangeeft.

Volgens mij komt er daarnaast ieder halfjaar wel weer een topic op Syntforum waarin het hele riedeltje voorbij komt. Iemand verlekkert zich aan de lage dollar en wordt hier met zijn neus op de feiten gedrukt.

Wat betreft die accu; ik koop regelmatig fotoapparatuur en andere rommel (cd's, platen, etcetera) via Ebay uit het buitenland. Nog nooit een naheffing gehad. Het gaat dan ook nooit om apparaten die dik in de centen lopen. Wellicht pikt alleen de douane de pakketjes eruit waar flinke bedragen op vermeld staan omdat dat loont. Maar dat is slechts een insinuatie.

Het is wrang, maar ik denk dat het alsnog wel voordelig is geweest toch? Al is het maar iets...

Nou die kan ook wel mee in de lelijkste synth thread zeg. Die Angelwhite gaat nog wel. Wel functioneel natuurlijk.

tuurlijk is dat niet de schuld van de verkoper, hoe kan hij dat nou weten wat de regels van import zijn wereld wijd :confused:

Wellicht pikt alleen de douane de pakketjes eruit waar flinke bedragen op vermeld staan omdat dat loont.

het gaat om het bedrag. er is een maximum bedrag dat je in mag voeren zonder heffingen. Boven dat maximum (ik meen 30 of 50 euro...) ben je in principe altijd 19% BTW plus een per artikel-groep verschillend percentage aan invoerheffing verschuldigd. dat kan 0% zijn maar ook behoorlijk wat meer. en alles wordt berekend over de totale waarde INCLUSIEF verzendkosten. En die zijn sinds "9/11" behoorlijk uit de klauwen gelopen voor internationale pakketten... kortom: nu snap je waarom niet iedereen zelf voor importeur speelt.

je hebt douane kosten (waar je niet vantussen kan komen) meestal 10 of 15e,de rest is import tax.

JE MOET altijd (wat ik doe) eerst vragen aan de verkoper of hij bereidt is het op te sturen en een lage som aan te geven.

meestal (niet altijd) is je toestel niet voor de volledig som verzekerdt,maar dat risico moet je dan erbij nemen.

Als beschrijving moet hij dan best 'electronic spare parts' geven,zo riskeert hij de verkoper niets ,want een memorymoog kan ook een defecte zijn en dus als spare part aanzien worden.

En valse beschrijving moet hij voorkomen zoals 'books inside' en er zit een tr808 in lol.

het duurste ding ik ooit van usa heb laten komen is een acidlab tb303 aan 2000+ usd,en wat ik betaald heb aan die gast die em gebracht heeft was 10e.

en verzending was 80usd ofzo.

2. Even though we do not charge a tax, import duties & taxes may apply...we do not have control over nor do we know what the amount is as this depends on the country. You are responsible for and must pay these additional fees.

hij zet het er wel bij,maar er staan niet bij,

'plz do not ask us to declare a low value for customs blah'

maw,je had het em kunnen vragen,en dan had die het mischien wel gedaan,dan verkoopt die gewoon een synth aan jouw in 'black'.

vragen kost niets..

ik heb zelf genelecs 2029 met didi input laten komen van ginder nieuw in doos,kerel kon het opsturen voor 90usd ipv 180usd(omdat hij deal had met transportbedrijf),splinternieuw in doos en al goedkoper als hier of in eu lol ,en de 2029s zijn 220v of 110 switchbaar,had er eerst op gelet ideaal dus.

MOTM doet het ook als je het vraagt,modcan niet synth.com ook niet (staat op site)

Mensen, haal nou niet invoerrechten en BTW door elkaar. Invoerrechten zijn extra heffingen die je betaalt voor bepaalde categorieën goederen die je importeert. Heel veel goederen hebben geen extra heffingen. En als ze ze wel hebben is het vaak maar enkele procenten.
BTW echter betaal je altijd voor iets dat van buiten de EU wordt geïmporteerd. Dat is een veel grotere hap (19%).

En om even op de originele vraag van de topicstarter terug te komen. Natuurlijk kun je de verkoper niet de schuld geven van het feit dat hij niet op de hoogte is van het feit dat de NL douane 19% berekend over geïmporteerde producten. Dat hoor je zelf te weten.

De meest simpele berekening die je moet loslaten op je 'buitenkansje':
Dollarbedrag + shipping omzetten naar euro's. 19% BTW erbovenop en dat is je prijs. Als het dan maar een paar tientjes scheelt zou ik altijd kiezen voor aanschaf hier in de buurt omdat je dan minder met levertijden zit en vaak betere garantievoorwaarden kan krijgen. Gaat het voordeel echt in de honderden euro's lopen dan is het zeker de moeite waard om iets in de VS te halen, mits je een betrouwbaar adresje hebt.

Hoi mensen ik had nog geen tyd gehad om te reageren het is nogal druk.Dit was ook de reden waarom ik niet echt opzoekwerk verricht had daaromtrend op het internet.Zoals fuse idd zegt leergeld betalen :P.Synth dus toegekomen nog vlug even een europees snoer gezocht en oeps ik hoor iets los zitten in de synth dat begon al goed.Vlug even opengesmeten en gelukkig bleek het enkel een moertje te zijn.Dan de boel even aangesloten en habba habba :{ wat een soundjes kan je maken 3 osc 3 lfo's 4 envloppes en een 12 en 24 db filtertje lekker ik ben er echt wel tereden over ondanks de kosten die ik had.Lekker hoor.Het is dus de angeldustcover zoals ik had gevraagt mooi ontwerpje.Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van die spullen?En de Waldorf Edition Software zat er niet bij dat zal ik hem nog even vragen hoe dit komt..

Sommige verkopers leveren gratis een 110/220 transformator, zodat je doosje ook in Nederland stroom eet... dus altijd even vragen!

De voeding van de meeste moderne digitale apparaten is universeel. (110-240). Maar je hebt gelijk. Altijd even checken op de website van de betreffende producten en vervolgens afspraken maken met de leverancier. Ik heb met de mijne nooit problemen gehad. Die zet altijd alles keurig op 220V voor me.

Slechte feedback geven is hier geen goed argument.Aangezien je kunt afleiden dat er rekening moet gehouden worden met eventuele invoerskosten voor nieuwe toestellen.Als ik me niet vergis stond er al eens een thread betreffende eventuele bijkomende kosten voor import uit niet EU-landen.Beter voordien eens informeren op het forum of het rubriekje "zoeken" raadplegen.Het forum is er om je te helpen.

Ik meen mij te herinneren dat Ebay ergens een pagina heeft over de rechten en plichten van kopers en verkopers.
Er wordt van je verwacht dat je op de hoogte bent van de invoerrechten etc. Je dient zelf zorg te dragen voor de invoerrechten van het door jou gekochte. En inderdaad verschilt dat van land tot land. De verkoper is niet in gebreke gebleven. Het is gewoon de schrik die bij jou heeft toegeslagen.

Nu ik wist het niet maar dat weet ik nu dan.Dus je vind niet dat ik de verkoper slechte feedback moet geven voor gebrekige informatie?Hij heeft er meer ervaring mee dan ik dus kon hij het wel es vermeld hebben toch?

alsje "dit" nu echt speciaal wilt hebben zou ik zeggen, waarom koop je geen tikket naar amerika en haalje hem op. isbijna even duur als tax betalen. meestal met een bonnetje van uit nederland kan je zo door lopen bij de :smeris:

Vanaf morgen (1 december): Vanaf maandag hoeven op internetaankopen van buiten de Europese Unie (EU) tot een bedrag van 150 euro geen invoerrechten meer betaald te worden. Voor aankopen die fysiek in landen buiten de Europese Unie worden gedaan gaat de grens vanaf maandag omhoog van 175 euro naar 430 euro. Dat geldt voor reizigers die per vliegtuig of schip de EU binnenkomen. Mensen die met de auto de grenzen van de Unie overgaan, mogen voor 300 euro aan goederen meenemen zonder daar belasting over te betalen. Het onderscheid wordt gemaakt omdat het over land makkelijker is om veel goederen mee te nemen

Back